تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805571548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کل امور زنان استانداری مرکزی: زنان خود پشگام حل مشکلاتشان شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل امور زنان استانداری مرکزی: زنان خود پشگام حل مشکلاتشان شوند اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: زنان با شرکت در تشکلهای ویژه و سعی و تلاش وافر، خود پشگام حل مشکلاتشان شوند و دولت را در این زمینه یاری دهند.


ˈزهرا فرجیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیوند معنادار تشکلهای زنان و مشارکت هدفمند زنان فرهیخته و خوش فکر، کلید ترمیم و جبران آسیبهای خانوادگی و معضلات متعدد این حوزه است.
وی اضافه کرد: جامعه زنان در کنار تمامی پیشرفتها و جهش در موفقیتهای اجتماعی با آسیبهای پیدا و پنهان متعددی مواجه اند که بر سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی آنان آثار منفی دارد.
وی اظهار کرد: یکی از چالشهای مهم حوزه زنان تهدیدات تحکیم بیان خانواده و آسیبهای آن است که دایره وسیعی از موضوعات از نحوه همسریابی، سطوح مهارتی ازدواج، افزایش سن ازدواج و باروری، طلاقهای عاطفی، ازدواج مجدد و موقت ، تفاوت نگرش زوجین و معضلات معیشتی و آسیبهای اجتماعی را یدک می کشد که باید بصورت علمی و با نظارت قوی در این عرصه برنامه ریزی کرد و گام برداشت.
مشاور امور زنان استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد گسست در روابط خانوادگی معلول طیف وسیعی از علل و با هزینه های اجتماعی سنگین است که باید با کمک ظرفیت تشکلهای زنان در ساماندهی و التیام این بخش گام برداشت.
فرجی تصریح کرد: شناخت عمیق از ساختار روابط خانوادگی، سبک های تربیتی در خانواده، آثار و پیامدهای شکاف نسلی، بحران هویت، کمیت و کیفیت روابط والدین و فرزندان، ارتباط زوجین، آسیبهای ناشی از طلاق و ضعف پیوندهای خویشاوندی از موضوعاتی است که باید به همت فرهیختگان زن و هسته های مطالعاتی دانشگاهی در استان پیگیری و برای آن راهکار اجرایی موثر داده شود.
وی عنوان کرد: متاسفانه زنان در آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد ، انحرافات اخلاقی، خشونت، فقر و سوء رفتار اعضای خانواده قربانی مستقیم هستند و اینجاست که تشکلهای زنانه رسالت سنگین خود را باید در حوزه توانمند سازی زنان و مهارتهای کنترل آسیب با قوت و قدرت انجام دهند.
فرجی خاطرنشان کرد: 25 تشکل زنانه در استان مرکزی وجود دارد که در دولت تدبیر و امید با تشکیل کمیته راهبری مسایل زنان به عنوان یکی از ارکان اصلی سیاستگذاری و اجرای مسایل حوزه زنان و خانواده به کار گرفته شده اند.
وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم زنان در استان مرکزی ساماندهی و حمایت اثربخش زنان سرپرست خانوار و توانمندی روحی و مهارتی آنان است که در این بخش نیز همفکری و مشارکت جامعه زنان رکن اساسی است.
مشاور امور زنان استاندار استان مرکزی گفت: هدفگذاری و اجرای گامهای مناسب در عرصه عفاف و حجاب و ترویج هنجارهای اخلاقی در این رابطه از دیگر نیازهای حوزه زنان است که ضعف در آنها به صورت ریشه ای با آسیبهای خانواده گره خورده و حضور قدرتمندانه در این عرصه نیز به مدد ظرفیتهای خودباور وسازماندهی شده زنان امکان پذیر است.
فرجی بیان کرد: کشورما شرایط جامعه درحال گذار را می گذراند و در چنین وضعیتی تعارض نقش های سنتی و مدرن زنان و خانواده، عامل رشد آسیبهای اجتماعی است و باید با درک این واقعیت و داشتن گفتمان مناسب علمی و نقشه راه کاربردی به همت جامعه زنان این مسیر به درستی پیموده شود.
وی بیان کرد: فضاسازی برای باروری ظرفیتهای زنان مساله ای حساس و مهم است که در کانون توجه دولت قرار دارد و در این عرصه باید با اقدامات حساب شده زمینه جذب و راهبری آنها را مهیا کرد.
فرجی تصریح کرد: یکی از بخشهای مهم آسیب زا در بنیان خانواده که نیاز به مطالعات علمی گسترده دارد ، عرصه تاثیرات چند رسانه ای است که طیف وسیعی از آسیبها از جمله خشونت، الگوسازی های نادرست زندگی، ضعف ارزشهای خانوادگی و عاطفی و رشد پدیده جزیره های تنها در خانه را به دنبال دارد و نیاز است با کمک متخصصان دانشگاهی پیامدهای آن بر خانواده ، مسایل زنان و تربیت کودکان شناسایی و چاره سازی شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی اضافه کرد: شناخت دقیق مسایل زنان سالمند، آثار مخرب کم تحرکی، بیماریهای زنان و آثار خانوادگی و فردی آن و تنگناهای حقوقی از دیگر مسایلی است که باید با کمک ظرفیتهای زنان در مسیر ساماندهی آن گام برداشت.
فرجی اضافه کرد: تشکلهای زنانه استان باید به گونه ای شبکه حمایتی، آموزشی و مساله یابی زنان را تشکیل و گسترش دهند که در هر بعد و رشته ای اثرگذار برای بانوان باشند و آسیب دیدگان اجتماعی را به سرعت شاسایی و درمان کرده و با توانمندسازی آنان ساختارهای بیمار خانوادگی را التیام بخشند.ک/3
560/559
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن