تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811403186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت موشکی سپاه مرهون تدایبر و تلاش های شهید شفیع زاده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قدرت موشکی سپاه مرهون تدایبر و تلاش های شهید شفیع زاده است تبریز- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: قدرت بالای موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرهون تدابیر و تلاش های بی وقفه سردار شهید شفیع زاده است.


سردار عزت الله جعفری روز شنبه در مراسم غبارروبی از مزار شهید حسن شفیع زاده فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: آنچه که امروز به دست مهندسان و متخصصان سپاه در یگان های موشکی به دست آمده است در سایه ایثارگری های این سردار سپاه عاشوراست.
وی افزود: شهید شفیع زاده همراه با شهید باکری با یک قبضه خمپاره در کردستان کارشان را آغاز و پس از آن در منطقه جنوب همراه با شهید تهرانی مقدم توپخانه را راه اندازی کردند که امروز ثمرات بی شمار آنرا شاهد هستیم.
جعفری گفت: در دوران دفاع مقدس شهید تهرانی مقدم به صنعت موشکی پرداخت و شهید شفیع زاده نیز به توپخانه که امروز شاهد قوی ترین یگان موشکی در این نیرو هستیم پرداخت و خدمت کرد.
وی با اشاره به این خصوصیت اخلاقی شهید شفیع زاده که همه حرکات و رفتارش با خلوص نیت بود، گفت: همه شهدا اخلاص داشتند و امروز وظیفه مسوولان است تا به جوانان شهدا را به نوعی معرفی کنند که جوانان فکر نکنند کاری که شهدا کردند دست نیافتنی است.
فرمانده سابق توپخانه 60 رسالت، وصیت نامه ها و دل نوشته های شهدا را بهترین منبع برای شناساندن شهدا به نسل جوان دانست و گفت: همه شهدا بدون استثنا ولایت را در وصایای خود سفارش کرده اند که این نکته مهمی در ادامه راه آنهاست چرا که شهدا با لبیک به ولایت از اسلام و کشور دفاع کرده و به شهادت رسیدند.
جعفری با بیان اینکه هر جوانی باید با یکی از شهدا رابطه دوستی برقرار کند، اظهارکرد: جوانان ما به فرموده رهبر معظم انقلاب خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنیم، هستند و به یقین در دفاع از کشور نیز همچون جوانان زمان جنگ لحظه ای دریغ نمی کنند.
شهید حسن شفیع زاده اولین فرزند خانواده از مادری به نام فاطمه به تاریخ 28 مرداد 1336 در خانواده ای مذهبی در محله ˈ لیلآوا ˈ در تبریز به دنیا آمد و در سال 1342 وارد دبستان شفق شد و به سال 1348 هنگامی که 12 سال بیش نداشت پدر خود را از دست داد.
در سال تحصیلی 49 – 1348 وارد دبیرستان امیرخیزی شد و با وجود مصایب ناشی ازفقدان پدر توانست گواهینامه دیپلم را در خرداد 1354 در رشته طبیعی اخذ نماید.
در 16 بهمن 1355 به خدمت سربازی رفت و دوره آموزش نظامی را در پادگان عجبشیر گذراند و پس از آن به تبریز انتقال یافت و در گروهان محل خدمت او افراد با سواد کم بودند به همین دلیل به سمت کمک منشی گروهان انتخاب شد و از این فرصت استفاده و کلاس خداشناسی برپا کرد.
در 16 بهمن 1357 خدمت سربازی شفیع زاده به پایان رسید و در 21 بهمن همان سال با باز شدن درب پادگان ها، اقدام به جمع آوری اسلحه کرده و گروه مسلحی جهت دستگیری ضدانقلاب و ساواکی ها سازماندهی کرد.
این شهید قهرمان در خرداد 1360 سازماندهی توپخانه سپاه را پیشنهاد کرد و بعد از عملیات فتح المبین در فروردین 1361 غنایم زیادی به دست سپاه و ارتش افتاد که با هماهنگی سپاه و فرماندهی نیروی زمینی ارتش قرارشد توپخانه لشکر 77 آموزش تعدادی از پاسداران را به عهده بگیرد و شفیع زاده تعدادی از نیروها را به آموزش آورد.
از سال 1362 مرکز آموزش توپخانه را تشکیل داد که بعدها تبدیل به دانشکده توپخانه شد.
عروج عاشقانه و شهادت عارفانه این عاشق دلسوخته ساعت یک بامداد روز هفتم اردیبشهت ماه 1366 در جریان عملیات کربلای 10 اتفاق افتاد و به خیل عظیم شهدای دوران افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس پیوست.
7236/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن