تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803668360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیفیت زندگی شهروندان باید در اولويت مسایل شهري قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > راه و مسکن
کیفیت زندگی شهروندان باید در اولويت مسایل شهري قرار گيرد
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه نگاه من به شهر مفهومي بيش از يك محل جغرافيايي با روح كالبدي آن است، اظهار داشت : شهرها در حقيقت سازمان‌هاي اجتماعي هستند و معتقدم شهروندان و كيفيت زندگي آنها بايد در اولويت مسائل شهري قرار گيرد.



به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندي در نشست هم انديشي با روساي دانشگاه‌ها، اساتيد و پژوهشگران استان خراسان شمالي با تاكيد بر اينكه شهرها مفهومي بيشتر از يك محل جغرافيايي هستند، گفت: نبايد فراموش كرد كه انسان‌ها روح اصلي شهرها و توان جامعه بيش از دولت است. وي با اشاره به توان و ظرفيت نهفته در جامعه و سازمان‌هاي اجتماعي افزود: نبايد فراموش كنيم كه شهروندان روح اصلي شهرها هستند و توان جامعه بسيار بيشتر از توان دولت است. وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه دولت بايد عرصه بروز و ظهور ظرفيت هاي اجتماعي را فراهم كند، ادامه داد: نهادهاي اجتماعي بايد وارد عرصه توسعه شوند چرا كه وابسته كردن جامعه به نهاد دولت به ايجاد رخوت و كندي منجر خواهد شد. وي با اشاره به ورود بيش از حد دولت به مسائل اقتصادي اجتماعي و توسعه اي در 100 سال اخير، تصريح كرد: اگر خواهان توسعه در كشور هستيم بايد عرصه اي را فراهم كنيم كه هسته ها و جوانه هاي توسعه در جامعه رشد كرده و مفهوم توسعه را شكل دهد. آخوندي كيفيت زندگي در شهرها را اصلي ترين مسئله اي كه بايد در توسعه به آن توجه كرد دانست و گفت: آنچه سبب جذب انديشمندان و رشد خلاقيت هاي فكري ، اقتصادي و اجتماعي مي شود كيفيت محيط زندگي است. وي اظهار داشت: بايد قدري از حوزه تخصصي و فني بيرون بياييم و ببينيم كيفيت زندگي در شهرها تا چقدر در جذب نيروهاي خلاق و كارافرين موثر است.

دولت، بازار و مسجد نهادهاي متمركز در معماري ايراني - اسلامي

وزير راه و شهرسازي كيفيت زندگي در شهرها را معياري براي سنجش طرح‌هاي اداري و توسعه‌اي شهري توصيف كرد و افزود: اگر امروز از معماري ايراني - اسلامي سخن مي‌گوييم بايد به ياد بياوريم كه در چنين معماري مراكز مختلف اداري در برون شهرها پراكنده نبود و سه نهاد دولت، بازار و مسجد را همواره در كنار هم و در مركز شهرها قابل نظاره بود. وي با اشاره به ضرورت بازگشت به مفهوم كيفيت زندگي در همه شهرهاي ايران ادامه داد: متاسفانه تاكنون رويكردها بيشتر عمراني و كمتر به سمت جلب مشاركت اجتماعي و تشكيل هسته هاي محله اي بوده است. آخوندي تصريح كرد: در حال حاضر روابط اجتماعي به صورت عمودي و رشته اي است كه در نهايت به دولت متصل مي شود اما ما بايد در پي تعريف روابط افقي كه هسته هاي محلي را در شهرها شكل مي دهد و پرسشگري از دولت را پديد مي آورد، ايجاد كنيم. وي با تاكيد بر اهميت بافت قديمي شهرهاي مختلف، گفت: نبايد محدوده شهرها را بيش از اين افزايش داد بلكه تمام كارها بايد در داخل محدوده با هدف جلوگيري از پراكندگي انجام شود. وزير راه و شهرسازي افزود: طرح مسكن مهر در صورت اجراي درست مي توانست طرحي پيوسته و فاقد مشكلاتي مانند هويت شهري ، خدمات زير بنايي ،خدمات روبنايي و مسائل فرهنگي باشد.

هويت اجتماعي در مكان هاي فرهنگي، هنري و ورزشي

وي با اشاره به لزوم ايجاد مكان‌هايي كه اكثر جامعه به آن علاقه دارند، ادامه داد: يكي از مسائلي كه مي تواند هويت اجتماعي را تقويت كند ايجاد نوعي تبادل در در حوزه هايي مانند معماري، فرهنگ، هنر و ورزش است كه همه مردم به آن علاقه دارند. آخوندي در ادامه با استقبال از همكاري جامعه دانشگاهي و پژوهشگران با وزارت راه و شهرسازي گفت: پيشنهاد مي كنم اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها را به عنوان عضو هيات علمي وابسته به مركز تحقيقات راه مسكن و شهرسازي نيز كمك كنند و مسائل مطرح شده شهري را در دستور كار خود قرار دهند. وي در ادامه جلسه با اعلام اينكه مخالف احداث مغازه‌هاي پراكنده كنار جاده ها است، اظهار داشت: تجربه چنين كاري در استان مازنداران وجود دارد و اكنون مازندراني‌ها بايد هزينه‌هاي هنگفتي را براي خريد كردن از حاشيه جاده‌هاي خود پرداخت كنند. وزير راه وشهرسازي تصريح كرد: نبايد حاشيه تمام جاده‌ها را به انواع مختلف آلودگي‌ها آغشته كنيم بلكه بايد در پي احداث مجتمع‌هاي خدماتي - رفاهي اسناندارد باشيم. از سوي ديگر در بخش مباحث اقتصادي گردشگري نيز بايد ميزان توقف مسافران در استان با تدوين يك طرح جامع گردشگري كه با انجام كار تبليغاتي گسترده صورت مي گيرد، تدوين شود. آخوندي با بيان اينكه تعداد مراكز آموزش فني همواره بايد بيش از تعداد دانشگاه‌ها باشد، ادامه داد: در سالهاي گذشته با تعداد زيادي از فارغ التحصيلان دانشگاهي روبرو بوده ايم كه مهارت حل مسائل چند وجهي از جنبه هاي سياسي - اجتماعي- اقتصادي و فني به آنها آموزش داده نشده است. وي دفاتر مهندسي را جزو ثروت هاي ملي برشمرد و افزود: متاسفانه در سالهاي گذشته دفاتر مهندسي از لحاظ مالي تحليل و رو به متلاشي شدن رفته اند. اما تلاش مي كنند بخش عمده اي از مطالبات پيمانكاران پرداخت شود. وزير راه و شهرسازي با اعلام حمايت اين وزارتخانه از شهرداري ها بر لزوم تضمين طرح جامع حمل و نقل در استان خراسان شمالي و فعاليت يكپارچه شيوه‌هاي حمل و نقل در اين استان تاكيد كرد. وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه نگاه من به شهر مفهومي بيش از يك محل جغرافيايي با روح كالبدي آن است، اظهار داشت : شهرها در حقيقت سازمانهاي اجتماعي هستند كه به عقيد من شهروندان و كيفيت زندگي آنها بايد در اولويت مسائل شهري قرار گيرد.


۱۳۹۳/۲/۵ - ۱۲:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن