تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804388703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال سه پهنه جدید زغالسنگ طبس مورد بهره برداری قرار می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت: امسال سه پهنه جدید زغالسنگ طبس مورد بهره برداری قرار می گیرد تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده امسال سه پهنه جدید زغالسنگ در منطقه طبس به بهره برداری می رسد، ضمن آنکه برنامه های اکتشاف ذخایر معدنی با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تداوم دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهدی کرباسیان در حاشیه بازدید از معدن زغالسنگ پروده طبس به خبرنگاران اظهار داشت: ذخائر معدنی طبس یک میلیارد و 100 میلیون تن از نوع حرارتی و کک شو برآورد شده است.
انتظار می رود با انجام اکتشافات تفصیلی میزان ذخایر زغالسنگ منطقه یادشده افزایش یابد.
سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در چارچوب تفاهمنامه سه جانبه میان معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت، سازمانهای ایمیدرو، زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، عملیات اکتشاف معادن در 12 هزار کیلومتر مربع در منطقه سنگان خراسان رضوی ظرف مدت یکسال انجام می شود.
طی 11 ماهه 1392 تولید کنسانتره زغال سنگ در واحدهای تحت پوشش سازمان ایمیدرو به 838 هزار و 622 تن رسید.
مجموع تولید صورت گرفته مربوط به واحدهای معدنی زغال سنگ کرمان، طبس، البرز شرقی و البرز مرکزی بود.
میزان تولید کنسانتره زغال سنگ در 11 ماهه سال 91 به رقم 760 هزار و 130 تن رسیده بود.
ایمیدرو در گزارش خود تصریح کرد: در مدت 11 ماهه 1392، یک میلیون و 62 هزار و 392 تن کنسانتره زغال سنگ به واحد های کک سازی تحویل شد که نسبت به رقم 682 هزار و 281 تن تولیدی در مدت مشابه سال 91، رشد 56 درصدی داشت.
زغالسنگ کک شو ویژه استفاده در واحدهای فولادسازی کوره بلند است که در ایران دولت از طریق بخش خصوصی نیاز ذوب آهن اصفهان را تامین می کند.
طبق طرح جامع زغال سنگ در افق سال 1400، میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای تجهیز معادن 451 میلیون یورو و 680 میلیارد تومان برآورد شده است.
همچنین احداث واحدهای زغالشویی به یکصد میلیون یورو و 90 میلیارد تومان نیاز دارد که اکنون بخش قابل توجهی از طرح های تجهیز معادن زغالسنگ از سوی بخش های دولتی و خصوصی در مناطق البرز شرقی، البرز مرکزی، کرمان و طبس در حال انجام است.
کرباسیان در این مصاحبه از طبس به عنوان گنجینه ذخائر معدنی کشور نام برد و گفت: ایمیدرو در قالب طرح توسعه معادن طبس، در مناطق مزینو، آبدوغی و پروده 4 و 6 در حال انجام مراحل اکتشاف است که پروده 4 به دلیل قوانین دست و پاگیر اداری، راکد بود، اما اکنون به دنبال فعال سازی آن هستیم و تا پایان سال جاری همراه با پروده 6 توسط یک شرکت مشترک ایرانی و چینی فعال خواهد شد.
کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو اسفند ماه 92 در مذاکرات خود با شرکت سی ام سی چین فعال شدن مراحل اجرایی طرح گشایش ال.سی برای تجهیز معدن زغالسنگ پروده 4 طبس را مورد توافق قرار داد.
طرح یادشده که در سال 1383 با سرمایه گذاری 82 میلیون یورویی آغاز شده بود، مدت 10 سال راکد و اکنون فعال شده است.
قرارداد طرح تجهیز معادن زغالسنگ پروده 4 باهدف تولید 750 هزار تن زغالسنگ خام کک شو و 450هزار تن زغال کنسانتره در اختیار کنسرسیوم سی ام سی از چین و کانی کاوان شرق از ایران قرار دارد.
کرباسیان تاکید کرد : دولت یازدهم (وزارت صنعت ، معدن وتجارت) در سال جاری بر توسعه فعالیت معدن و صنایع معدنی تاکید دارد و در این ارتباط از همکاری شرکت های معتبر در سطح جهان بهره خواهیم گرفت.
وی ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری را نقشه راه برای تحقق بخشیدن به رشد و توسعه کشور با اتکا به توانمندی داخلی دانست و خاطرنشان ساخت: بخش معدن و صنایع معدنی در رسیدن به اهداف یاد شده از قابلیت بالایی برخوردار است.
قرار است قیمت زغالسنگ تحویلی از سوی واحدهای معدنی برای سال 1393 به ازای هر تن 360 هزار تومان مورد محاسبه قرار گیرد.
معدن پروده طبس در 75 کیلومتری جنوب این شهرستان از استان خراسان جنوبی واقع است و در این حوزه از نظر میزان زغالسنگ وسعتی بالغ بر 30 هزار کیلومترمربع دارد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو پس از بازدید از معدن پروده طبس، گفت: این سفر باعث خواهد شد تا برنامه ریزی وسیع اکتشافی را در اینجا پیش بینی و اشتغالزایی بیشتری را ایجاد نمائیم.
به اعتقاد کرباسیان، حقوق کارگران معدن نسبت به سختی کارشان کم است و با توسعه و افزایش درآمد این شرکت ها حقوق ها نیز افزایش خواهد یافت.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، میزان کمی از ذخایر زغالسنگ در منطقه طبس کشف شده و تلاش می شود تا با برنامه ریزی وسیع اکتشافی، اشتغال بیشتری فراهم شود.
کرباسیان افزود: در معادن مرتبط با ایمیدرو در طبس نزدیک به دو هزار نفر اشتغال به کار دارند.
وی در ارتباط با موضوع واگذاری معادن زغال سنگ طبس به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، اظهار داشت: براساس مصوبه هیات وزیران، این صندوق وابسته به وزارت رفاه و تامین اجتماعی است و توجه ویژه ای به کارگران این منطقه خواهد داشت.
کرباسیان خاطرنشان ساخت: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای، تمایلی به بنگاهداری ندارد و وظیفه اش به عنوان یک سازمان توسعه ای، سیاست گذاری و نظارت است.
وی درباره وضعیت شرکت های تابعه، اظهار داشت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی که قرار بود در فهرست واگذاری ها قرار گیرد، با پیگیری های دولت یازدهم مقرر شد به عنوان صندوق حاکمیتی باقی بماند.
وی با بیان اینکه وظیفه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی حمایت از معدنکاران کوچک و متوسط است.
کرباسیان اضافه کرد: شرکت ملی فولاد ایران را نیز پیش از این در هیات واگذاری قرار بود منحل شود، در دولت جدید تصمیم بر این شد که هیات واگذاری انحلال این شرکت را لغو کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق قانون، دولت می تواند تا 20 درصد سهام شرکت های مهم و صنایع راهبردی را در اختیار داشته باشد، هرچند که اکنون سهام دولت در صنایع مس، فولاد و آلومینیوم و همچنین برخی معادن به کمتر از 10 درصد رسیده است.
اقتصام(5)1559**1558
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن