تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819869019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت کنترل درآمدهای رانتی در فاز دوم هدفمندی/ بخش پنهان اقتصاد باید در تور مالیاتی قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس مسائل اقتصادی: ضرورت کنترل درآمدهای رانتی در فاز دوم هدفمندی/ بخش پنهان اقتصاد باید در تور مالیاتی قرار گیرد تهران - ایرنا - یک کارشناس اقتصادی معتقد است: دولت برای موفقیت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید بخش پنهان اقتصاد را در تور مالیاتی قرار دهد.


بهنام ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: دولت باید در این راستا از دهک های بالای جامعه که درآمدهای بالایی دارند، مالیات دریافت و آن را صرف بهبود و توسعه زیرساخت های کشور کند.
وی اظهار داشت: در صورتی که دولت ضمن فرهنگ سازی برای کاهش مصرف حامل های انرژی، مصرف بی رویه درآمد های نفتی را کنترل و هزینه های عمرانی را تعدیل کند و بیشتر مالیات بگیرد در آن صورت می تواند تورم را نیز کاهش دهد.
ملکی، درآمدهای رانتی را یکی از مهم ترین عوامل موثر در کنترل تورم عنوان کرد و گفت: اگر دولت این درآمدها را کنترل و مهار کند، هزینه های توسعه ای نیز کاهش یافته و این خود منجر به افت نرخ تورم در فاز دوم هدفمندی می شود.
این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: اگر دولت معوقات بانکی را وصول کند و از طرف دیگر به دهک های بالای جامعه که نیازی هم ندارند، یارانه ندهد، می تواند با این منابع، موانع موجود بر سر راه تولید را از میان برداشته و علاوه بر تقویت تولید ملی، حرکت تورم را کند کرده و ثبات اقتصادی را در جامعه برقرار نماید.
وی در پایان گفت: تقویت بخش خصوصی، کاهش تصدی گری دولت، توجه به زیرساخت های توسعه ای و مصرف درست یارانه در این بخش، ندادن یارانه به دهک های بالای جامعه و دریافت مالیات از آنها، توجه و کمک به تولیدات داخلی از مهم ترین محورهایی است که دولت باید در فاز دوم هدفمندی به آنها توجه کند.
اقتصاد(4)س.م**1558
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن