تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799268144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب شرب سد درودزن با کیفیت بهتری در اختیار شهروندان قرار می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آب شرب سد درودزن با کیفیت بهتری در اختیار شهروندان قرار می گیرد شیراز - ایرنا ، مدیر آبرسانی به شیراز از سد درودزن با تشریح چگونگی انتقال آب از سد درود زن به شیراز ، مرودشت و مناطق در طول مسیر بیان داشت : آب سد درودزن با کیفیت بهتری در اختیار شهروندان و مصرف کنندگان قرار می گیرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، گودرز علیدوست مدیر آبرسانی به شیراز افزود: شهر شیراز با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر نفر، یک سوم جمعیت کل استان فارس را در بر می گیرد و در برنامه های بلند مدت نیاز به تامین آب از منابع پایدار دارد.
وی ادامه داد : بخشی از آب شرب این شهر از طریق خط انتقال درودزن و مابقی نیاز آبی نیز از محل سفره های آب زیرزمینی و توسط 124 حلقه چاه آب شرب آهکی و آبرفتی که در گستره شهر شیراز واقع شده تأمین می گردد.
به گفته این مسوول نسبت تأمین آب سد درودزن در زمستان 30 درصد و در تابستان 20 درصد حجم آب مصرفی شهروندان شیرازی است.
مهندس گودرز علیدوست مدیر آبرسانی به شیراز از سد درودزن در خصوص فعالیتهای بخش آبرسانی و نحوه ارایه خدمات در این بخش گفت: در مجموعه آبرسانی تعداد 80 نفر در بخشهای اپراتوری، تعمیرات برق، مکانیک و خط لوله به صورت شبانه روزی مشغول به خدمت رسانی هستند آبرسانی به کلان شهر شیراز، مرودشت، پتروشیمی و حدود 200 واحد صنعتی در مسیر این خط به طول 126 کیلومتر، از سد درودزن آغاز و به مخزن معالی آباد واقع در شهرستان شیراز ختم می گردد.
وی گفت : این مجموعه شامل یک برج آبگیر، سه ایستگاه پمپاژ، یک تصفیه خانه، یک واحد ازن زنی، چهار واحد کلرزنی و 9 مخزن بتنی است.
مدیر آبرسانی به شیراز از سد درودزن میزان تولید آب از خط آبرسانی درودزن را سالیانه حدود 63 میلیون متر مکعب اعلام کرد و با اشاره به اینکه به طور متوسط سالیانه بالغ بر 35 میلیون مترمکعب آب در سال به شرکت آبفا شیراز تحویل داده می شود در رابطه با سایر مصارف آب از این خط آبرسانی افزود: میزان 5/9 میلیون مترمکعب آب این سد نیز در سال به شرکت آبفا فارس برای تامین آب مرودشت و زرقان و 5/18میلیون مترمکعب آب به شرکت آبفا روستایی، شهرک ها، صنایع و پادگانهای نظامی بین راه اختصاص می یابد.
علیدوست با بیان اینکه نرخ رشد مهاجرت شهرها و روستاهای استان همچنین مهاجرت ساکنین استانهای همجوار به شهر شیراز چشمگیر است گفت : سالانه رشدی بالغ بر 5/6 درصد را برای مشترکین آب این شهر شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های انتقال آب توسط خط انتقال درودزن، تنها محل افزایش و تأمین نیاز آبی این تعداد از جمعیت، حفر چاه و برداشت آب از سفره های زیرزمینی است که با توجه به محدودیتهای اعتباری، بروز خشکسالیهای اخیر، کاهش نزولات جوی و بیلان منفی سفره ها، حفر و تجهیز چاههای جدید نیز دیگر جوابگو نیست. وی گفت : ضروری است از نقطه نظر سیاستگذاری، برنامه ریزی کلان و تعیین اولویت طرحها و تخصیص اعتبارات لازم، توجه خاص و ویژه در راستای تأمین اعتبار اجرای خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شهر شیراز، تکمیل کمربند آبرسانی این شهر، بهبود و اصلاح شبکه داخلی شهر شیراز توسط شرکت آبفا شیراز صورت گیرد.
علیدوست با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در زمینه صرفه جویی در بخش مصارف شرب ضرورتی انکارناپذیر است افزود: تخصیص اعتبارات لازم جهت نوسازی و بهسازی تأسیسات و تجهیزات خط موجود انتقال آب از سد درودزن با توجه به قدمت بالای این تجهیزات نیز به آبرسانی بهتر و ارایه خدمات بیشتر در این بخش می انجامد که در همین راستا با پیگیریهای صورت گرفته، قراردادی بالغ بر حدود 20 میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده که پیمانکار مربوطه در حال بازسازی تصفیه خانه خط موجود آبرسانی است و پس از اتمام کار، آب شرب انتقالی از سد درودزن با کیفیت بهتری تولید و تحویل شهروندان مرودشت و شیراز و سایر مصرف کننده ها خواهد شد.ک/3
677
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن