تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814744775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایتالیا ازاسناد سری دولتی در باره فجایع خونین پرده بر می دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایتالیا ازاسناد سری دولتی در باره فجایع خونین پرده بر می دارد رم - ایرنا - ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ایتالیا دستورالعملی را صادر کرد که به موجب آن اسناد تمامی فجایع خونین و دردناک این کشور را که تاکنون راز دولتی محسوب می شد، در دسترس مردم قرار می گیرد.


در پی صدور این دستورالعمل تمام فجایع خونین و اسناد قضایی و تحقیقاتی مربوط به آن که در دست دولت است در دسترس شهروندان قرار می گیرد و دیگر راز دولتی محسوب نخواهد شد و همگان می توانند آن را مطالعه کنند.
فجایع خونینی از جمله انفجار هواپیمای مسافری در سال 1980 موسوم به ˈفاجعه اوستیکاˈ، عملیات تروریستی در سال 1974 موسوم به ˈفاجعه ایتالیکاسˈ، عملیات تروریستی در سال 1969 در میلان موسوم به ˈمیدان فونتاناˈ، عملیات تروریستی وخیم در سال 1980 در بولونیا موسوم به ˈفاجعه ایستگاه بولونیاˈ و بسیاری از موارد دیگر به عنوان اسناد سری دولتی مخفی نگه داشته شده بودند.
اکثر سیاسیون ایتالیایی بویژه حزب ˈدمکرات ها ˈ با این تصمیم نخست وزیر موافقت کرده در حالی که ˈبپه گریلو ˈ رهبر حزب پنج ستاره ایتالیا این اقدام رنتزی را گزافه گویی خواند که جنبه تبلیغاتی دارد و گفت: دولت رنتزی فقط اسنادی را منتشر خواهد کرد که سالهاست دراختیار عموم قرار دارد و او نیز همانند رونالد ریگان رییس جمهوری اسبق امریکا عمل کند که برای پیروزی در انتخابات وعده داده بود تا واقعیت در باره موجودات غیرزمینی را ارایه دهد.
ˈمارکو مینیتیˈ معاون نخست وزیر در این باره گفت: در این مسیر دولت و وزارتخانه های آن ازجمله سرویس های اطلاعاتی تمام اسناد و اطلاعات خود را که تاکنون سری محسوب می شد، منتشر می کنند.
دولت می تواند با استفاده از اختیارات خود از انتشار اطلاعات و یا اخبار محرمانه و یا حتی تحقیقات و بررسی اماکن و افرادی که می توانند به سوی شناخت آن مورد خاص سوق دهد، جلوگیری کند.
اسناد سری دولتی ممکن است ماهیت نظامی و یا سیاسی داشته و انتشار آن می تواند در برخی موارد خسارات بیشتری از مخفی بودن آن وارد کند.
اروپام ** 2171**1577
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن