تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814685305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تظاهرات سراسری ضددولتی و دفاع از حق مسکن در پایتخت ایتالیا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تظاهرات سراسری ضددولتی و دفاع از حق مسکن در پایتخت ایتالیا رم - ایرنا - تظاهرات سراسری جنبش های اجتماعی ایتالیا علیه دولت و در دفاع از حق مسکن در شهر رم پایتخت ایتالیا آغاز شد.


به گزارش ایرنا، هزاران نفر از فعالان جنبش های مبارزه برای حق مسکن، بی خانمان ها، دانشجویان، بیکاران و شاغلین موقت امروز شنبه در اعتراض به سیاست های ریاضتی دولت و در دفاع از حق مسکن از سراسر این کشور وارد پایتخت شده و در میان تدابیر شدید دستگاه امنیتی دست به تظاهرات زدند.
معترضین با شعارهای ضد دولتی در این تظاهرات سراسری که در خیابان های مرکزی شهر رم آغاز شده است، راه پیمایی کرده و شعار نوشته هایی از جمله ˈ مسکن و درآمد برای همهˈ، ˈقفس اتحادیه اروپا را بشکنیمˈ، ˈجنگ و سوء استفاده نمی خواهیمˈ، ˈخصوصی سازی نهˈ و غیره به چشم می خورد.
این درحالی که شهر رم بار دیگر امنیتی شد و بیش از دوهزار مامور پلیس در حالت آماده باش و کنترل اوضاع هستند. سی نفر نیز مسلح به باتوم و کلنگ قبل از آغاز راه پیمایی بازداشت شدند و برخی از اتوبوس های حامل معترضین از سایر شهرها به رم مورد تفتیش قرار گرفت.
نیروهای ضد شورش پلیس ایتالیا اماکن حساس و همچنین فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و راه های ورود به شهر را تحت کنترل گرفته اند.
برگزار کنندگان این تظاهرات پیشتر صحبت از شرکت ده ها هزار نفر در راهپیمایی امروز کردند.
ˈپائولو فرروˈ دبیر حزب کمونیست اظهار داشت: این نخستین تظاهرات سراسری علیه ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر جدید ایتالیا است. او با مسایل واقعی مقابله نمی کند و تنها در حال بدتر کردن آن است.
اتحادیه کاری ˈچیزلˈ نیز در گزارشی از اوضاع بیکاری در ایتالیا اعلام کرد که بیش از 200 هزار شاغل در سه ماهه نخست سال جاری در خطر از دست دادن شغل خود قرار دارند و هم شمار حقوق بگیران صندوق بیکاری موقت به نیم میلیون نفر رسیده است.
اروپام ** 2171/1547
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن