تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814685232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صاحبان هتل ها علیه افزایش مالیات در پایتخت ایتالیا تظاهرات کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صاحبان هتل ها علیه افزایش مالیات در پایتخت ایتالیا تظاهرات کردند رم - ایرنا - در پی درخواست ˈاینیتزیو مارینوˈ شهردار رم برای افزایش مالیات بر اقامت گردشگران در این شهر، صدها نفر از صاحبان هتل ها و کارکنان بخش گردشگری در یکی از میادین مرکزی شهر رم علیه برنامه افزایش مالیات تظاهرات کردند.


ˈجوزپه روشولیˈ رییس اتحادیه هتلداران ضمن انتقاد از طرح پیشنهادی شهردار رم ، گفت: ما مخالف افزایش مالیات بر اقامت در قبال گردشگرانی هستیم که به پایتخت سفر می کنند و افزایش آن تا سقف 10 یورو غیر قابل قبول است.
وی افزود: افزایش مالیات بر اقامت خسارت جبران ناپذیری را به صنعت گردشگری در رم وارد می کند و شهر رم تنها پایتخت اروپایی است که گردشگران در آن حتی متحمل پرداخت مالیات در اتوبوس های گردشگری می شوند و با چنین روندی، خطر جدی برای فعالیت بسیاری از شرکت ها وجود دارد و ممکن است تعطیل شوند.
بر اساس این گزارش، معترضان خواستار اتخاذ سیاست هایی برای حمایت از گردشگری و کاهش مالیات ها شدند.
شهرداری رم در سال 2010 میلادی طرحی برای مالیات بر اقامت گردشگران تصویب کرد که به موجب آن هر گردشگر که به این شهر سفر می کند متحمل دو یورو مالیات در هر روز می شود. این طرح در همان سال اصلاح شد و کودکان زیر 10 سال از پرداخت آن معاف شدند و مالیات سایر گردشگران نیز به یک یورو در روز و نهایتا تا 5 روز کاهش یافت.
شهردار رم اخیرا پیشنهاد کرده است سقف مالیات بر اقامت به 10 روز افزایش یابد که با مخالفت گسترده هتلداران مواجه شد. این درحالی است که تداوم بحران اقتصادی در ایتالیا به خالی تر شدن هتل ها و کاهش شمار شاغلین در این بخش منجر شده و 10 هزار نفر در سال 2013 کار خود را از دست دادند.
اتحادیه هتلداران ایتالیا اخیرا اعلام کرد در سال 2013 چهار درصد از شاغلین کار خود را از دست داده اند که شمار آنها تنها در بخش هتلداری به 10 هزار نفر و در مجموع صنایع وابسته به این بخش (گردشگری) به 40 هزار نفر می رسد.
بحران گردشگری در ایتالیا کاملا محسوس بوده و رزرو هتل ها در سال 2013 حدود 1.5 درصد نسبت به سال 2011 کاهش یافته است. شمار مشتریان داخلی هتل ها نیز روندی نزولی داشته که خود حاکی از شدت بحران اقتصادی است.
با اینکه شمار گردشگران داخلی و خارجی در این کشور 27 صدم درصد (0.27 %) افزایش داشت اما حضور ایتالیایی ها در هتل ها 2.9 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
ایتالیا که در دهه 80 میلادی از نظر جذب گردشگران خارجی در مکان نخست جهان قرار داشت در سال 2013 به مکان پنجم جدول جهانی سقوط کرد. در بولتن بانک مرکزی ایتالیا این کشور از نظر جذب گردشگران خارجی در سال 2013، هفت درصد افت کرده است.
در سال 2013 میلادی 47 میلیون و400 هزار گردشگر خارجی به ایتالیا سفر کردند که بدین ترتیب این کشور در مکان پنجم جدول رتبه بندی جهانی جای گرفت درحالی که فرانسه با 70 میلیون گردشگر خارجی در صدر جدول قرار گرفته است.
بانک مرکزی ایتالیا اعلام کرد ارزش افزوده ناشی از صنعت گردشگری در این کشور با 7 درصد کاهش به 161میلیارد یورو در سال 2013 رسید. گفتنی است که 10 درصد از تولیدات ناخالص ملی این کشور از صنعت گردشگری تامین می شود.
اروپام ** 2171**1485**5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن