تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812662944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: مردودی همگان در آزمون یارانه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: مردودی همگان در آزمون یارانه‌ها
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ - 24 April 2014


محمود صباغی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

پس از یک دوره نسبتآ طولانی که رسانه ملی و مطبوعات دست بدست هم دادند تا یاور دولت در انصراف هر چه بیشتر مردم  دردریافت یارانه ها باشند و بدنبال آن دولت دست بازتری در رسیدن به اهداف اقتصادی و عمرانی خود داشته باشد، نامنویسی بپایان رسید.

در کنار میز گردها و تحلیلها و گزارشات مختلف، زیر نویس سیما در پر بیننده ترین برنامه های تلویزیونی بیش از همه توی چشم آمد و به زبان و ادبیات مختلف داد سخن دادند تا شاید دولت و ملت هر دو سربلند این آزمون ملی باشند.

اما نتیجه نه آن شد که همگان انتظار داشتند. بیش از 95% از مردم خود را نیازمند دریافت یارانه دانستند. نتیجه ای که در یک نگاه ساده وگذرا با واقعیت همخوانی ندارد. آیا براستی 95%مردم نیازمند 45 هزار تومان در ماه هستند؟ در این یادداشت کاری نداریم که اصولآ مسئله پرداخت نقدی به مردم اقدامی نسنجیده بود که دولت دهم اجرائی کرده و با برداشت بی حساب و کتاب از خزانه و نهادهای مالی و استقراض از بانک مرکزی، گام در این راه پرمخاطره نهاد تا امروز استخوانی در گلوی دولت یازدهم شود. اگر پرداخت یارانه در شرایط کنونی نسنجیده بود – که بود – چرا دولت یازدهم به توقف آن همت نگماشت؟

اگر اصرار به ادامه یک خطای تاریخی دراین اقدام نسنجیده دولت دهم بود،اصلآ چرا دولت راسآ شایستگان دریافت یارانه را شناسائی نکرد؟ نهادهای شناخته شده مانند کمیته امداد و سازمان تآمین اجتماعی و نهادهای کارگری و صنوف مختلف با اطلاعات جامعی که در اختیار دارند میتوانستند کمک خوبی برای دولت در شناخت نیازمندان واقعی دریافت یارانه باشند بدون آنکه این نتیجه مردود برای ملت و دولت باهم رقم بخورد.

اصلآ اگر دولتیان راسآ اقدام میکردند آیا ضریب خطای آن بیشتر از این نتیجه نا مطمئنی بود که امروز بعد از پشت سر گذاردن یک دوره تبلیغ و تشویق و حتی تهدید ( به راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده ) به آن رسیده است؟ واقعیت تلخی که نمود عینی پیدا کرد، بدون تعارف حکایت بی اعتمادی مردم به دولت است. باز هم کاری نداریم که ریشه های این بی اعتمادی کجاست وعلل آنرا در کجا باید جستجو کرد.

آمار و ارقام درستی را هم در دست نداریم تا در یک قضاوت نظری بتوان باور داشت که چند درصد از مردم ما در رفاه و آسایشند اما اینرا میدانیم که وقتی 95% مردم خود را با حداقل درآمد و مستحق دریافت سرانه 45 هزار تومان در ماه معرفی میکنند با واقعیت فاصله زیادی دارد.این رقم نشان از یک واقعیت تلخ دارد و آن رو راست نبودن مردم ما با سیاستمدارانشان است و این هیچ نشانه خوبی نیست.روی دیگر این سکه سرخوردگی آن 5% است که صادقانه به دولتمردان خود اعتماد کردند. آیا در اینده اینها به اعتماد خود پایبند خواهند بود؟ بعید میدانم.به بیانی دیگر،اگر تا دیروز 95% مردم با سیاستمدارانشان رو راست نبودند،امروز اما 100% مردم بی اعتماد شده اند.آیا این آزمون به چنین بهائی میارزید؟

این ازمون بزرگ را پشت سر گذاشتیم اما یک دنیا معنی و مفهوم و پیام در خود نهفته دارد و سخن در خصوص نتایج نه چندان خوشایند آن بسیار است.اما در یک جمله بگوئیم که این خطائی که دولتیها مرتکب شدند – و البته خود نیز تصورش را هم نمیکردند – بار سنگین انرا در حوزه های مختلف باید به دوش بکشند.


* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.
   













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن