تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 19 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810309944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر سر حال و روز بازار چه آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بر سر حال و روز بازار چه آمده است تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانیان معتقد است افت و خیز شدید بازار سهام نخستین تجربه پر نوسان بازار نبوده و بازهم در دوره های مختلف تکرار خواهد شد. بازار سرمایه در حال رشد بوده و باید به این بازار همچنان امیدوار بود.


مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اکو بورس، از عدم بلوغ ارکان مختلف بازار سرمایه به عنوان دلیل افت و خیز های کنونی بازار سخن گفت.
علی تیموری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانیان، در رابطه با وضعیت فعلی بازار سرمایه آنرا موجودی زنده می پندارد که گذشته ، حال و آینده آن قابل ترسیم است .
وی معتقد است برای بررسی هر دوره زمانی از بازار باید به گذشته آن توجه کرد چرا که اگر گذشته را رها کنیم نمی توانیم تحلیل درستی درباره زمان حال داشته باشیم.

بازار سهامی در قامت یک کودک

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سهام در دوران کودکی خود قرار دارد،گفته است:بازار سرمایه کنونی در حال تجربه شرایط و اتفاقات جدیدی می باشد. پس از تصویب قوانین بازار سرمایه در سال 84 ،بازار سرمایه شکل جدیدی به خود گرفت و نهاد های جدیدی تشکیل شدند که طی زمان سپری شده تا کنون به بلوغ لازم نرسیدند. به همین دلیل هم در شرایط مختلف توان تصمیم گیری منطقی را هنوز ندارند.

نبود برنامه برای شرایط اضطراری

وی با اشاره به تشویق های اخیر مسئولان در ماه های گذشته برای ورود مردم به بورس و سرمایه گذاری در این بازار، گفت :هجوم نقدینگی زیاد به بازار در حالی رخ داد که برنامه و چارچوب مشخصی برای مدیریت آن ارائه نشده بود. به همین دلیل حقیقی های زیادی بدون تجربه کافی و بدون کمک گرفتن از واسطه های حرفه ای وارد بازار شدند که موجی از هیجانات مثبت و منفی را به دنبال خود می کشاندند.
ورود این حجم زیاد نقدینگی که توسط حقیقی ها وارد بازار شده بود منجر به ایجاد انتظار کسب بازدهی های یک شبه و آنچنانی در بورس شد، از طرفی سهامداران به سرمایه گذاری در سهام شرکت های کوچک که قیمت آنها حتی با عایدی خود شرکت ها هم همخوانی و تناسب نداشت تشویق شدند. این موضوع موجب رشد هیجانی این دسته از شرکت ها شد به طوری که حتی حرفه ای های بازار نیز به سمت معاملات در این سهام ترغیب شدند.رشد بی رویه سهام این شرکت ها موجب شد تا در مراحل مختلف شاخص کل نیز حرکت صعودی خود را بی مهابا شروع نموده، به طوری که بحث حبابی شدن آن حتی در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد.

چه کسی مقصر رشد بازار است؟

تیموری معتقد است تقصیر رشد هیجانی بازار را نمی توان بر گردن شخص یا سازمان خاصی انداخت چرا که دلیل چنین رشد غیر منطقی تمامی ارکان بازار سرمایه چون دولت، شورای عالی بورس، کارگزاری ها، تحلیل گران و تک تک ذینفعان بازار سرمایه هستند.زیر برنامه ای برای مدیریت هجوم نقدینگی به بازار در چنین شرایطی هیچ گاه وجود نداشته است. به همین دلیل تب و تاب ورود و خروج صاحبان نقدینگی جدید در بازار اوج گرفت و تصمیمات بر مبنای هیجانات گرفته شد به طوری که از دست یک یا دو حقوقی به تنهایی کاری بر نمی آمد. در واقع کار به جایی رسید که حقوقی ها تنها توان این را داشتند که برای حجم سنگین عرضه ها فقط شرایط نقد شوندگی ایجاد کنند.همه این موارد در کنار عدم شفافیت بازار در رابطه با جزییات بنیادین صنایع مختلف همچون پتروشیمی ها ، سنگ آهنی ها و عرضه های سنگین سازمان خصوصی سازی اعتماد سهامداران را نسبت به بازار کم رنگ کرد.
وی ادامه داد که در شرایط فعلی، بازار مشکل نقدینگی ندارد. مسئله اصلی بی اعتمادی است. به طوری که در بسیاری از کارگزاری ها اعتبارات بانکی تسویه شده و آمادگی برای دریافت تسهیلات جدید وجود دارد. اما نماگرهای بازار برای ورود مجدد به روند صعودی همچنان بی اعتماد هستند.
صنایع ارزنده بازار کدامند؟

تیموری در رابطه با آینده بازار عنوان کرد که افت و خیز های بازار همواره وجود داشته است. بازار در نهایت روند صعودی خود را شروع خواهد کرد اما زمان آن وابسته به شفاف شدن تصمیمات مسئولین در رابطه با ابعاد مختلف صنایع می باشد.در حال حاضر نسبت های p/e، قابل تحلیل و قیمت سهام خیلی از صنایع بسیار ارزنده می باشند. فقط کافی است در حین بازگشت دوباره اعتماد، انتظارات از بازدهی بازار نیز به طور معقولی در نظر گرفته شود.
وی در سال جاری صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی را در صورت دارا بودن طرح های توجیهی مثبت ارزیابی نمود. تیموری همچنین معتقد است که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز به نحوی است که اکثر صنایع توان تحمل اثرات آن را دارند. تنها صنعتی که ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد صنعت سیمان است که آن نیز چنانچه افزایش نرخ محصولات خود را در سال جاری قطعی سازد از فشار بار فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها رها خواهد شد.
اول ** 1396
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن