تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820965126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانواده کانون فرهنگ سازی و راهبری سلامت اجتماعی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خانواده کانون فرهنگ سازی و راهبری سلامت اجتماعی است اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خانواده کوچکترین هسته اجتماعی و به عنوان کانون فرهنگ سازی و راهبری اقدامت محوری در سلامت اجتماعی و اهداف توسعه ای جامعه است.


به گزارش ایرنا، آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار کرد:خانواده از نهادهای مهم آموزشی جامعه است که باید از ظرفیتهای آن در سوگیری برنامه های توسعه محور و اصلاح رفتارهای نادرست و افزایش همگرایی و انسجام اجتماعی و فرهنگی بهره برد.
وی ادامه داد: دین مبین اسلام برای نهاد خانواده اهمیت خاص قایل است و آن را جایگاه سلامت و نشاط اجتماعی و تربیت و زایش فکر و اسانیت می داند.
امام جمعه اراک با تبریک هفته بزرگداشت مقام زن و خانواده توضیح داد: زنان به عنوان محور خانواده، اساس ترین نقش را در تعالی و رشد فرزندان ، تقویت باورهای معنوی و هویت ملی دارند و زنان اندیشمند و خودباور اساس سازندگی و تحول آفرینی در جامعه و خانواده هستند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: تربیت اسلامی در خانواده با توجه به هجمه سنگین غرب در تهاجم فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اساس آن بر عفاف و حجاب ، اخلاق و، بصیرت و جوانمردی استوار است.
وی بیان کرد: والدین متعهد و پرهیزکار فرزندان صالح و قرآنی تربیت می کند و این فرآیند به ظاهر ساده خانواده سلامت اجتماعی را رقم زده و تضمین میکند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخشی از سخنانش با اشاره به نرخ منفی رشد جمعیت در استان مرکزی گفت: نرخ رشد جمعیت استان باید به دو و دو دهم درصد برسد اما هم اکنون نرخ رشد جمعیت این استان یک و شش دهم درصد است.
وی بالا بردن نرخ رشد جمعیت را مهمترین رسالت خانواده ها دانست و گفت: خانواده ها باید با الگوگیری از سیره اهل بیت (ع) زاد و ولد و تربیت فرزندان صالح را در دستور کار قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی در خصوص قانون هدفمند کردن یارانه ها و گفت: کسانی که وضعیت اقتصادی مناسبی دارند باید از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند تا این مبلغ در تولید وصنعت سرمایه گذاری شود.
وی در ادامه بالا بردن قیمت بنزین را راهی مناسب برای صرفه جویی این کالا دانست و گفت: در ایام نوروز روزانه بیش از 90 لیتر بنزین در کشور مصرف شده درحالیکه تولید بنزین در کشورما 53 میلیون لیتر است.
امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: برای تامین اضافه مصرف شهروندان باید بنزین چینی با کیفیت بسیار پایین و قیمت بالا وارد شود و امید است سیاستهای افزایش حامل انرژی منجر به کنترل مصرف در کشور شود.
در این نشست اعضای ستاد امور مساجد استان مرکزی معرفی شدند.ک/2
7115/560
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن