تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815281247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده غرب و آمريکا از فرصت تاريخي پيش رو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۲۳ق.ظ)
ظريف تاکيد کرد: ضرورت استفاده غرب و آمريکا از فرصت تاريخي پيش رو ظريف در نشريه روابط خارجي آمريکا نوشت: ضروري است با مديريت شجاعانه از اين فرصت تاريخي – که ممکن است دوباره فراهم نشود –بهره برداري شود. اين فرصت نبايد از دست برود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان در بخشي از مقاله خود در ارتباط با تنظيم چارچوب روابط خارجي ايران با کشورهاي غربي و آمريکا نوشت: ايران روابط خود با ايالات متحده را از طريق تحديد اختلاف نظرهاي موجود و جلوگيري از بروز تنش بيشتر غير ضروري را حکيمانه مديريت خواهد کرد، و بدين ترتيب به تدريج از تنش‏ ها خواهد کاست.
ايران همچنين با کشورهاي اروپائي و ديگر کشورهاي غربي با هدف احياي روابط پيشين و گسترش بيشتر روابط وارد تعامل خواهد شد. اين فرآيند عادي سازي مي‏بايد براصول احترام و منافع متقابل مبتني باشد و مي ‏بايد به موضوعات واجد علاقه مشروع طرفين بپردازد. ايران همچنين مناسبات دوستانه خود با ديگر قدرتهاي عمده همچون چين، هند و روسيه را تحکيم بخشيده و گسترش خواهد داد. ايران که تا سال 2015 رياست جنبش‏ عدم تعهد را برعهده دارد دست خود را به سوي قدرتهاي نوظهور در دنياي در حال توسعه دراز کرده و تلاش خواهد کرد تا به گونه‏اي مسئولانه ظرفيت هاي بالقوهي عظيم آنها براي کمک به صلح و رفاه جهاني را بسيج کند.
مردم ايران از طريق حضور عظيم خود در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته و رأي قاطع به تعامل سازنده، فرصتي استثنايي براي دولت جديد در ايران و براي دنيا فراهم کرده‏اند، تا مسيري متفاوت و بسيار اميدوارکننده‏ تر در روابط دوجانبه و چندجانبه ما ترسيم کنند. جمهوري اسلامي ايران مصمم است تا با جديّت به گزينه شهروندان خود احترام گذارد، که بي شک تأثيري بزرگ بر امور جهان خواهد داشت.
براي اينکه اين تلاش ايران قرين موفقيّت شود، لازم است تا ديگر دولتها واقعيت نقش برجسته ايران در خاورميانه و فراتر از آن را بپذيرند و حقوق ملّي، منافع و علايق امنيّتي مشروع ايران را به رسميت شناخته و محترم شمارند. همچنين بسيار مهم است که ديگر دولتها حساسيت‏هاي ملت ايران، به ويژه در ارتباط با عزّت ملي، استقلال و دستآوردهايش را با دقت و جديت رعايت کنند.
غربي ها، بويژه آمريکائيان، نياز دارند تا فهم خود از ايران و خاورميانه را اصلاح کنند و به درک بهتري از واقعيات منطقه دست يابند تا از اشتباهات تحليلي و عملي گذشته اجتناب شود. ضروري است با مديريت شجاعانه از اين فرصت تاريخي – که ممکن است دوباره فراهم نشود –بهره برداري شود. اين فرصت نبايد از دست برود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن