تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805344298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رویکردی جدید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رویکردی جدید بجنورد - ایرنا - بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نخستین نهادهای برخاسته از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 بود که با فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی برای کمک به ساخت مسکن محرومان شهری و روستایی تاسیس شد و از آغازین روزهای انقلاب برای این کار آستین بالا زد.


الحاق حساب 100 امام (ره) به این بنیاد، که کمک های خیرین برای مسکن محرومان را جمع آوری می کرد، به آن نهاد انقلاب هویتی جدید برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد بخشید و تا حد زیادی خط مشی و نقشه راهبردی را برای این نهاد تبیین کرد.
ورود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ساخت وساز شهری در قامت انبوه سازی در سال های اخیر بخصوص از سال 85 که آغاز مسکن مهر نیز بود، موجب شده تا کم کم حمایت مالی خیرین درقالب حساب 100 امام (ره) بویژه در استان خراسان شمالی کاهش چشمگیری داشته باشد.
به نظر می رسد این روزها دیگر کمتر کسی حداقل در این استان یافت می شود که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را نهادی با شکل و شمایل مسکن ساز محرومان بخصوص حوزه شهری تلقی کند، زیرا کارکردهای این نهاد بیشتر به سمت پیمانکاری ساخت راهها و مسکن شهری در قالب انبوه سازی می رود.
یکی از مدیران سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خراسان شمالی می گوید: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارای دو کارکرد در حوزه شهری و روستایی است و در این مقوله نیز دو نگاه درمورد این نهاد در بین مردم وجود دارد.
محمد ساریان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: درمناطق روستایی به دلیل اجرای طرحهای هادی روستایی از سوی بنیاد و نظارت بر اجرای مسکن در این مناطق، نگاه مردم به بنیاد مسکن روستاییان است.
وی اضافه کرد: با پایان گرفتن طرح های مسکن اجاره به شرط تملیک در بنیاد مسکن و کم رونق شدن ساخت مسکن از سوی خیرین مسکن ساز، دیگر نگاه توجه به محروم برای این نهاد کمتر وجود دارد.
ساریان گفت: در مناطق شهری نگاه ها نسبت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یک انبوه ساز با شرایط خاص است و ساخت و سازی که این نهاد در شهرها انجام می دهد نیز بیانگر این نگرش مردمی است.
این مدیر سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تامین هزینه های جاری و حقوق و مزایای کارکنانش مجبور به روی آوری به کارهای مشابه انبوه سازی است.
ساریان اظهار کرد: براساس اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرها می تواند در قالب انبوه سازی کار کند، ولی باید پروزه ها را با قیمت تمام شده که هزینه جاری شامل حقوق کارکنانش نیز در آن لحاظ می شود، به فروش برساند که این کار کمتر انجام می شود.
وی معتقد است: باید بنیاد مسکن که کارکرد خوبی در روستاها دارد با کمک دولت به وظیفه اصلی خود که با آن هدف بنیاد تشکیل شده برسد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی می گوید: این نهاد بیشترین فعالیت خود را در راستای خدمات رسانی به مسکن محرومین و آبادانی روستاها به خصوص در طرح هادی و مسکن روستایی معطوف کرده است.
علی محمدی به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: در بخش مسکن شهری این نهاد برای اقشار کم درآمد، درآمد متوسط و تا حدودی بالاتر کار می کند که از عواید ناشی از مسکن شهری برای اقشار متوسط و بالاتر نیز برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد هزینه می کند.
وی اضافه کرد: ما با درآمدی که از قبل ساخت مسکن شهری ایجاد می شود را برای تامین هزینه جاری چون حقوق کارمندان و حساب 100 امام (ره) هزینه می کنیم.
وی دلیل روی آوری بنیاد مسکن به مسکن شهری را عدم دریافت اعتبار دولتی و خودکفا بودن این نهاد از نظر منابع و هزینه کرد دانست.
براساس گزارش ها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی از بدو تشکیل استان در سال 83 تاکنون بالغ بر 35 هزار مسکن روستایی و حدود سه هزار مسکن شهری را ساخت.
اجرای طرح هادی در بیش از 100 روستای استان خراسان شمالی و تهیه طرح برای 300 روستا از برنامه های این نهاد در روستاهای استان است. ک/4
2712/626
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن