تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814712351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خود مراقبتی از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خود مراقبتی از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند رفسنجان - ایرنا - کارشناس مسوول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در دوران بارداری، زنان مبادرت به مصرف تنقلات، شیرینی و مواد غذایی ترش می کنند که برای دندان ها مضر است و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها باید به خود مراقبتی توجه شود.


به گزارش ایرنا، دکتر ˈمحمود معتمدیˈ روز سه شنبه در همایش مادران باردار در رفسنجان افزود: با توجه به اینکه یک زن و مادر محور خانواده است لذا باید برای حفظ سلامتی خود و جنین بکوشد.
وی خاطرنشان کرد: از هفته سوم و چهارم بارداری، بخش های مربوط به سر و صورت جنین شکل می گیرد و در ماه سوم بارداری جوانه دندان های شیری و دائمی تشکیل می شود لذا مادران باردار باید توجه به نکات تغذیه ای و مراقبت از خود را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
وی تاکید کرد: بعد از تولد نوزادان نیز والدین باید مراقب فرزندان باشند و رفتارهای بهداشتی را هم خود انجام دهند و همچنین به فرزندانشان انتقال دهند که در فرهنگ سازی خودمراقبتی و رعایت نکات بهداشتی برای فرزندان موثر است.
معتمدی گفت: پوسیدگی دندان در کشور رو به افزایش است و خانواده ها متحمل هزینه های سنگین و سرسام آور مسائل دندانپزشکی می شوند که در صورت رعایت نکات بهداشتی و مسواک زدن از پوسیدگی دندان ها جلوگیری خواهد شد.
وی در خصوص غذاهایی که در شکل گیری دندان ها مفید هستند، گفت: مصرف لبنیات، گوشت و سبزی، میوه تازه، ماهیان و غذاهای دریایی بویژه ماهی که سرشار از فلوراید است در شکل گیری دندان و بعد از تولد نیز در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها مفید هستند.
وی اضافه کرد: فلوراید در آب نیز وجود دارد ولی در آب شهرستان رفسنجان به حد کافی وجود ندارد و توصیه می شود غذاهای دریایی و چای مصرف کنید که حاوی فلوراید هستند و نقشی موثر در استحکام دندان ها دارند.
معتمدی گفت: در بنادر بوشهر و بندرعباس و بندر انزلی و جاهایی که به دریا نزدیک هستند به دلیل استفاده از منابع غذایی دریایی پوسیدگی دندان در افراد کمتر از سایر نقاط کشور مشاهده شده است.
وی اظهار کرد: شیشه شیر نوزادان نیز در پوسیدگی دندان ها تاثیرگذار است.
وی با اشاره به وجود بیش از سه هزار انواع و اقسام باکتری های مفید و مضر در دهان توصیه کرد: همواره مسواک بزنید و مصرف غذاهای چرب و شیرین را کم کنید زیرا این مواد در لابلای دندان ها می مانند و باعث پیدایش جرم و پوسیدگی می شود.
معتمدی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف شکر، انرژی و چربی در ایران نسبت به جهان بالاست این در حالی است که سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور پایین است.
وی گفت: تغذیه سالم، رعایت نکات بهداشتی و انجام ورزش اصل خود مراقبتی است و به طول عمر می افزاید.ک/2
7440/8154/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن