تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820280042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه اراک:خود مراقبتی از تاکیدات دین مبین اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه اراک:خود مراقبتی از تاکیدات دین مبین اسلام است اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیشگیری از بیماری ها و خود مراقبتی از تاکیدات دین اسلام است.


آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ روز سه شنبه در دیدار با مسوولان حوزه سلامت استان مرکزی افزود: تاکید رسول گرامی اسلام بر دریافتن سلامتی پیش از بیماری بیانگر اهمیت موضوع سلامتی و نقش خود مراقبتی در تامین آن دارد.
امام جمعه اراک بیان کرد: خود مراقبتی دارای ابعاد فیزیکی، روانشناختی، عاطفی، روحی – معنوی و شغلی است.
وی با بیان این که خصوصیات اصلی خود مراقبتی مبتنی بر خود فرد باهزینه بسیار پایین است اظهارکرد: ایجاد تغییرات در شیوه زندگی لازمه اصلی خود مراقبتی است که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه سلامت یک کار مقدس است، ادامه داد: خدمت به مردم یک وظیفه است و همه افراد به ویژه مسوولان باید در این زمینه تلاش کنند.
امام جمعه اراک افزود: دین مبین اسلام با هر نوع ارتباطی که زمینه ساز بی بند و باری، آسیب به خود، آلودگی و غیره باشد مخالفت می کند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی در خصوص سلامت دارند.
امام جمعه اراک ادامه داد: باید با تلاش و کوشش به جایی برسیم که وابستگی دارویی را کم کرده و تجهیزات پزشکی را در داخل کشور تهیه کنیم و از افرادی که در زمینه ساخت دارو و مواد اولیه و تجهیزات پزشکی فعهالیت دارند، حمایت بیشتری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش نقش رسانه ها را مهم توصیف کرد و گفت: در بحث سلامت، رسانه ها باید یار و یاور حوزه سلامت و بهداشت و درمان باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: همدلی ، هماهنگی و وحدت ایجاد شده در حوزه سلامت بسیاری از آسیب های و مشکلاتی که در سالهای گذشته به این حوزه وارد شده، را کاهش می دهد.
دکتر ˈحسن طاهر احمدیˈ افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اولویت دادن به پیشگیری و مقدم دانستن آن بر درمان و تعامل و وحدت رویه مجلس و دولت در حوزه سلامت برای حل مشکلات این حوزه بوده است.
وی با یادآوری شعار هفته سلامت گفت: مقرر شده که 10 تا 20 درصد منابع ملی امسال در حوزه سلامت هزینه شود که شعار خود مراقبتی و تحقق این شعار سبب کاهش 50 درصد از هزینه های درمان می شود.
دکترطاهر احمدی ادامه داد: خود مراقبتی سبب کاهش بسیاری از بیماری ها و بستری ها می شود که می توانیم هزینه هایی که تا کنون برای آنها می شده را در راستای شکوفایی صنعت، اقتصاد و کشاورزی به کار ببریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش، کاهش جمعیت و پیری را خاطرنشان کرد و و گفت: بررسی ها نشان می دهد متاسفانه جمعیت ما رو به کاهش است و این امر سبب تغییر بافت جمعیتی و پیری سن جامعه می شود.ک/2
7115/559
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن