تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812120609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ خود مراقبتی باید در جامعه نهادینه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرهنگ خود مراقبتی باید در جامعه نهادینه شود دزفول-ایرنا-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:فرهنگ خود مراقبتی به عنوان یک ضرورت باید در جامعه نهادینه شود تا مردم بیش از پیش به سلامت خود توجه کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ˈ مهدیه توکلیˈ روز سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته سلامت در سالن جلسات مرکز بهداشتی حضرت رقیه(س) افزود:بهداشت ودرمان که تولیت سلامت جامعه را بر عهده دارد می تواند تنها 25 تا 30 درصد سلامت مردم را تأمین کند ومابقی آن با مشارکت دیگر ارگان ها امکان پذیر است.
وی با اشاره به شعار هفته سلامت مبنی بر یک عمر سلامتی با خود مراقبتی گفت:با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر بیماری ها از بیماری های واگیردار به سوی بیماری های غیرواگیر گرایش یافته خودمراقبتی به عنوان عامل پیشگیری از بیماری های غیر واگیر نقش سازنده ای ایفا می کند.
توکلی خودمراقبتی را نخستین گام در تأمین سلامت فرد وجامعه عنوان کرد وگفت:فرد باید در قدم اول بتواند با اتکا به خود از خود مراقبت کند و نسبت به فراگیری آموزش های لازم داوطلب باشد و از مهارت های خود مراقبتی آگاه شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:نوجوانان وجوانان باید در مقابل اعتیاد به مواد مخدر خود مراقبتی داشته باشند وبزرگسالان نیز باید مقابل ابتلا به سرطان و دیابت خود مراقبتی داشته باشند.
وی اظهار داشت:بیماری های قلبی عروقی،سرطان ها و حوادث سه عامل نخست مرگ ومیر در کشور را تشکیل می دهند که هر سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشانند و اکثر این بیماری ها به دلیل عوض شدن سبک زندگی از زندگی سنتی به زندگی مدرن ناشی می شود.
توکلی کم تحرکی ،اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از فست فودها را هدیه جوامع امروزی و زندگی مدرن به مردم دانست وگفت:در حال حاضر کودکان نیز به دلیل استفاده از اینترنت و بازی های کامپیوتری و روی آوری به غذاهای ناسالم در خطر هستند.
وی گفت:متأسفانه استفاده از فست فودها در فرهنگ ما ریشه دوانده لذا باید با آموزش صحیح و فرهنگ سازی مردم به ویژه نسل جوان را نسبت به این مضرات آگاه کرد.
ˈ پوران پور خطیبی ˈ مسوول آموزش سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت:با توجه به اینکه اهداف سازمان جهانی بهداشت در راستای افزایش طول عمر با کاهش بیماری ها می باشد باید با مشارکت و همکاری ارگان های مختلف بهترین برنامه ها در جهت ارتقای سلامت در جامعه در نظر گرفته شود.
ˈ بیتا چاییده ˈ رییس مرکز بهداشت دزفول نیز گفت:طبق آمار بیماری های قلبی عروقی رتبه نخست مرگ ومیر در شهرستان دزفول را به طبع کشور دارد و سن مرگ ومیر در بیماران قلبی عروقی به قبل از 40 سالگی رسیده است به گونه ای که در شهرستان دزفول فردی با 21 سال سن به دلیل بیماری قلبی عروقی از بین رفت.
وی افزود:سبک زندگی مدرن ارمغان بدی برای مردم داشته و بیماری های قلبی عروقی و مرگ های مبهم را به دنبال داشته است.
رییس مرکز بهداشت دزفول افزود:مرگ در سنین پایین عواقب بدی برای دیگر اعضای خانواده دارد لذا باید به خود مراقبتی به طور جدی پرداخته شود و آموزش های لازم به همه گروه های سنی به ویژه کودکان ونوجوانان داده شود.
چاییده یا اشاره به مضرات فست فودها اظهار داشت:ترویج خود مراقبتی نیاز به عزم جدی و همت جمعی مسوولان و مردم دارد .
وی سرطان سینه را عامل اصلی مرگ و میر در بانوان استان خوزستان دانست وگفت:سرطان پوست نیز به دلیل تابش آفتاب رتبه بالایی در بین مردم خوزستان دارد لذا باید استفاده از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب مانند استفاده از مسواک به مردم آموزش داده شود.
رییس مرکز بهداشت دزفول آموزش وپرورش و دانش را گروه هدف این آموزش ها خواند وگفت:در طول این هفته آموزش نکات سلامت و خود مراقبتی در قالب همایشات ،توزیع پوستر ومسابقه به داشن آموزان ارائه می شود.
نواختن زنگ سلامت در مدارس دزفول،برنامه رادیویی،برگزاری همایش برای نونهالان و خانواده های تحت پوشش بهزیستی،نصب بنر و شعارهای هفته سلامت در سطح شهر و اماکن عمومی ،همایش مربیان بهداشت مدارس ومربیان تربیت بدنی ،ارائه پوستر آموزش حرکات نرمشی در مدارس ابتدایی و توزیع بسته های آموزشی از جمله برنامه های هفته سلامت در دزفول می باشد.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در ایران به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.ک/2
7278/648
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن