تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819706545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت بیکاری دانش آموختگان خراسان جنوبی، فقدان نیازسنجی می باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

علت بیکاری دانش آموختگان خراسان جنوبی، فقدان نیازسنجی می باشد بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: علت بیکاری بیشتر دانش آموختگان استان، به دلیل آن است که یا تحصیلاتشان مرتبط با نیاز استان نیست و یا اینکه در رشته هایی درس خوانده اند که بیش از نیاز استان می باشد.


ˈمحمد سنجریˈ روز سه شنبه در کارگروه اشتغال شهرستان بیرجند افزود: البته این گروه آن دسته از فارغ التحصیلانی هستند که دارای مهارت فنی هستند، والا بخش زیادی از فارغ التحصیلان استان فاقد هر گونه مهارت می باشند.
وی با اشاره به نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 90 در حوزه اشتغال بیرجند گفت: از مجموع 259 هزار نفر جمعیت این شهرستان که 51 درصدشان مرد هستند، 7.7 درصد بیکار می باشند که طبق برنامه تکلیفی می بایست در سطح استان سالی هشت هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا رقم بیکاری را به کمتر از هفت درصد برسانیم.
سنجری با بیان اینکه پارسال 10 هزار و 874 فرصت شغلی در سطح استان عرضه شد، افزود: از حیث طبقه بندی مالکیت، 32 درصد مربوط به بخش تعاونی و 68 درصد مربوط به بخش خصوصی و از حیث طبقه بندی اقتصادی 52 درصد این مشاغل مربوط به بخش تعاونی بودند.
وی گفت: از این تعداد تنها هزار و 847 نفر به کار گمارده شدند که علت عمده آن این بود با وجودی که 35 درصدشان دارای تحصیلات دانشگاهی بودند، اما تحصیلاتشان متناسب با نیاز بازار نبود.
سنجری با بیان اینکه در کنار اشتغال باید به فکر توانمندسازی نیز باشیم، افزود: اجرای طرح نیازسنجی بازار کار با همکاری دستگاه های مربوطه ضروری به نظر می رسد.
فرماندار شهرستان بیرجند نیز گفت: عمده ترین تکلیف ما حرکت در مسیر سیاست های کلان ابلاغی کشور می باشد.
ˈعلی اکبر تناکیˈ افزود: در عین حال در حوزه شهرستان نیز باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های محلی و استفاده از نظرات کارشناسان بهتر و موثرتر استفاده شود.
وی در عین حال نسبت به کم کاری برخی دستگاه ها انتقاد کرد و گفت: در جلسات آینده باید دلایل عقب ماندگی برخی دستگاه مورد بررسی قرار گیرد و دستگاههای مربوطه توضیح دهند چرا از ظرفیت های خود در حوزه اشتغال و کارآفرینی آن طور که باید و شاید استفاده نکرده اند.666 /665
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن