تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819224699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید کالاهای دانش بنیان صادارت خراسان رضوی را رونق می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تولید کالاهای دانش بنیان صادارت خراسان رضوی را رونق می دهد مشهد – ایرنا – معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای رونق صادرات کالا در استان باید تولید کالاهای دانش بنیان سرلوحه کار واحدهای صنعتی قرار گیرد.


ˈمحمد رضا موحدˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیاز امروز بازار جهان به کالاهایی با تکنولوژی بهتر و پیشرفته تر است که باید واحدهای صنعتی با تولید این نوع کالاها که ارزش افزوده بالاتری داشته باشند افزون بر پیدا کردن خریداران جدید، به رونق اقتصاد استان نیز کمک کنند.
وی بیان کرد: تولید کالاهای دانش بنیان و دارای تکنولوژی به روز و پیشرفته با همکاری دانشگاه ها میسر خواهد بود لذا در این زمینه باید از نخبگان و فعالان تحصیلکرده بهره گرفت.
وی با بیان اینکه صادرات کالا در سال گذشته از استان خراسان رضوی کاهش یافت، گفت: براساس آخرین آمار طی 11 ماه سال گذشته، هزار و 750 هزار تن به ارزش هزار و 450 میلیون دلار کالا از استان صادر شد.
وی اظهار داشت: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال 91 از نظر وزن 17،5 درصد و از نظر ارزش 19 درصد کاهش داشته است.
وی اخذ تعهدات برگشت ارز صادراتی در گمرکات استان، کاهش پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکنندگان و عدم پرداخت مشوق های صادراتی را از مهمترین دلایل کاهش صادرات کالا از این استان طی سال جاری عنوان کرد.
او با بیان اینکه سهم خراسان رضوی از کل صادرات کشور در 11 ماه سال گذشته 5،2 درصد بود، گفت: به رغم کاهش صادرات در سال گذشته استان رتبه سوم خود را در بخش صدور کالاهای محصول نهایی بعد از تهران و اصفهان در کشور حفظ کرد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای بهبود وضعیت صادرات استان لازم است مجموعه سیستم بانکی میزان ارایه تسهیلات خود را به بخش صادارت افزایش دهند زیرا طی سالهای اخیر سهم صادرکنندگان استان از تسهیلات بانکی کمتر از یک درصد بود.
موحد افزود: افزایش سهم صادرکنندگان خراسان رضوی از تسهیلات بانکی باعث بازنگری جدی تولیدکنندگان در حوزه تولید کالا می شود و این مهم به رونق بازار و شناسایی بازارهای جدید هدف صادراتی می گردد.
وی ایجاد بازارهای جدید هدف صادراتی را از دیگر راهکارهای توسعه و رونق بخش صادرات خراسان رضوی دانست و گفت: امسال باید افزون بر حفظ بازارهای گذشته، بازارهای جدیدی در آفریقا، آمریکای لاتین و غیره نیز که تعاملات مطلوبی با ایران دارند، شناسایی شود.
وی گفت: ایجاد مشوق های صادراتی برای صادرکنندگان از سوی دولت بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد و در بودجه لحاظ و از سوی سازمانهای مربوطه ابلاغ گردد.
او افزود: مشوق های صادراتی دولت می تواند در قالب ارایه تسهیلات و مقررات زدایی از سیستم بخش تولید، ارایه شود که مورد توجه صادرکنندگان نیز می باشد.
وی افزایش صدور خدمات فنی – مهندسی، افزایش پایانه های صادراتی، توسعه پنجره های واحد صادراتی، اتخاذ رویکرد نوین نسبت به مرزنشینی و بازارهای مرزی در استان، توسعه منطقه آزاد تجاری – صنعتی در سرخس، تحقق مصوبه راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی در پنج شهرستان استان را از دیگر راه های توسعه صادرات خراسان رضوی عنوان کرد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: رونق صادرات کالا از استان با حمایت سیستم بانکی و جذب بیشتر مشارکت بخش خصوصی میسر خواهد شد.
7489/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن