تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820781358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین محورهای هفته کارگر اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مهمترین محورهای هفته کارگر اعلام شد تهران-ایرنا- معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی مهمترین محورهای گرامیداشت هفته کارگر را اعلام کرد .


محمدرضا موالی زاده روز دوشنبه در نشستی خبری در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته کارگر افزود: امسال گرامیداشت هفته کارگر متفاوت از سال های گذشته و باشکوه تر برگزار می شود و به همین مناسبت از اواخر سال گذشته ستادی با این محوریت تشکیل و شیوه نامه ای تنظیم و به تمام استان ها ابلاغ شد .
وی همچنین پیش بینی کرد اعضای شورای هماهنگی دستگاه های تابعه در استان ها در این ستاد حضور داشته باشند. این شوراها با محوریت مدیران کل هر استان برگزارمی شود.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار تبلیغات محیطی در معابر عمومی ، مناطق کارگری ، نامگذاری میادین ، بوستان ها ، مراکز درمانی و آموزشی با عنوان های کار، کارگر، تلاش ، شهدای کارگر و همچنین به صدا در آوردن زنگ کار در مدارس، برگزاری نمایشگاه های کتاب ، آذین بندی ساختمان های سازمان های تابعه در استان ها و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کارگران نمونه را از مهمترین برنامه های محورفرهنگی و تبلیغی کارگر اعلام کرد.
موالی زاده با اشاره به این که این برنامه ها درمحور امور رسانه ای نیز دنبال می شود، در تشریح این برنامه ها گفت: برنامه هایی نظیرگفت و گو با هنرمندان ، ورزشکاران ، اندیشمندان و چهره های موجه علمی ، فرهنگی استانی درخصوص جایگاه کارگران و پخش آن از رسانه ها ازجمله برنامه های رسانه ای است .
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت تجلیل از کارگران جانباز و ایثارگر، تقدیر از خانواده های شهدای کارگر ، غبارروبی از مزارشهدای کارگر را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.
وی با اشاره به نقش ورزش در احیای روحیه نشاط و همکاری درکارگران ادامه داد: کارگران در امور ورزشی حرف های زیادی برای گفتن دارند بنابراین برگزاری رقابت های استانی ، پیاده روی های خانوادگی کارگران ، تقدیر از پیشکسوتان کارگر در عرصه های ورزشی و پخش برنامه های آن از صدا و سیما نیز در این برنامه ها گنجانده شده است .
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی برگزاری محافل انس با قرآن ، شب شعر کارگری با همکاری واحدهای تولیدی وصنعتی و دیدار با شخصیت های استانی ، خانواده های کارگران نمونه و حضور چهره های شاخص استانی در واحدهای تولیدی ، خدماتی و صنعتی را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.
موالی زاده از تخفیف اهدای بن سینمایی به کارگران با تخفیف 50 درصد و با همکاری سازمان سینمایی کشور خبر داد و افزود: برای استفاده کارگران از امکانات رفاهی و تفریحی هماهنگی های لازم با استانداری ها ، دستگاه های اجرایی و کارفرمایان انجام شده است.
وی نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی ، نقش کارگران در خصوص نام سال جدید – اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و همچنین سیاست های دولت تدبیر و امید درجهت کاهش مشکلات معیشتی کارگران و ارتقای منزلت اجتماعی آن ها را سه مولفه کلی گرامیداشت هفته کارگر عنوان کرد .
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اسامی روزهای هفته کارگر برنامه های این روزها را تشریح کرد.
موالی زاده اضافه کرد: جمعه پنجم اردیبهشت ماه با عنوان کارگر، امام، شهدا و معنویت نام گذاری شده و در این روز وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی درنماز جمعه حضور خواهد داشت و همچنین جامعه کارگری با آرمان های امام راحل (ره) تجدید میثاق می کنند.
وی درادامه گفت: روز دوم این هفته به عنوان کارگر، سلامت ، رفاه و تامین اجتماعی نامگذاری شده است که در این روز گردهمایی بزرگی از سیاستگذاران حوزه سلامت، کار و تولید برگزار می شود و از خدمت گزاران حوزه سلامت کاری تقدیر خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح برنامه های روز سوم هفته کارگر گفت: این روز با عنوان کارگر، جوانان و خانواده نامگذاری شده است و در این روز بازدید وزیر و معاون رئیس جمهور در امور زنان از کارگاه مهارت آموزی و کارآفرینی زنان و مراسم تجلیل از زنان کارگر در برنامه قرار دارد.
موالی زاده گفت: عنوان روز چهارم کارگر، فرهنگ ، کرامت و نشاط اجتماعی است که در این روز مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد .
وی نام روز پنجم را کارگر ، بسیج ، تشکل ها و پیشکسوتان اعلام کرد و از برگزاری مراسم بسیج کارگری درآن روز خبر داد .
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار گفت : در روز ششم که روز کارگر ، ولایت ، عزم ملی و مدیریت جهادی نام دارد که در این روز مدیران وزارتخانه درخصوص مدیریت جهادی ، تعمق سه جانبه گرایی و تلاش جمعی برای اقتصاد مقاومتی با هم به گفت و گو خواهند پرداخت .
موالی زاده افزود: روز آخر این هفته که روز جهانی کارگر نیز هست به عنوان کارگر، کارآفرینی ، تعاون و اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است که در این روز جشن بزرگ کارگری وتجلیل از کارگران نمونه برگزار می شود.
وی افزود: بنا داریم در هفته کارگر امسال از 30 نفر از کارگران، تلاشگران و واحد های نمونه تقدیر به عمل آوریم و به همین منظور بیست و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کار را برگزار خواهیم کرد .
موالی زاده ادامه داد: در جشنواره امسال تعداد 9 کارگر نمونه، 12 گروه کار نمونه، شش تلاشگر نمونه و سه واحد نمونه به عنوان 30 کارگر، تلاشگر و واحد نمونه معرفی و انتخاب شدند .
به گفته معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابتکار و خلاقیت، نوآوری، اصلاح فرآیند تولید، داشتن روحیه تعاون و همکاری، بهره وری، ارتقاء سطح تحصیلی و وضعیت شغلی در محیط کار و ایجاد امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی – درمانی از جمله شاخص های مورد نظر در انتخاب کارگران، تلاشگران و واحد های نمونه بوده است .
موالی زاده گفت : خوشبختانه هدایای کارگران نمونه سال گذشته که در دولت قبل وعده آن داده و هنوز محقق نشده بود ، امسال آماده تحویل است و برای کارگران نمونه امسال نیز جوایز ارزنده ای درنظرداریم .
اقتصام(3) ** 9123 **1561
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن