تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817924431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان در پی جذب آرا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اردوغان در پی جذب آرا آنکارا - ایرنا - ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه در پی جذب آرای اتباع ترک در خارج از این کشور است.


به گزارش ایرنا ، اردوغان که به نظر می رسد قصد دارد خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور که تابستان آینده برگزار می شود ، معرفی کند ، نگاه ویژه ای به جذب آرای 2 میلیون و 600 هزار نفر از اتباع ترکیه که در خارج از این کشور زندگی می کنند ، دارد.
این جمعیت که پنج درصد از آرای شرکت کنندگان در انتخابات آتی رییس جمهوری را تشکیل می دهد ، از اهمیت ویژه ای برای نخست وزیر ترکیه برخوردار است.
براساس این گزارش ، اردوغان پیش از اینکه خود را نامزد شرکت در این انتخابات کند ، قصد دارد در یک تور اروپایی به کشورهای مختلف قاره سبز سفر کند .
بنا به آمار ارایه شده توسط شورای عالی انتخابات ترکیه ، از میان 6/2 میلیون تبعه این کشور که در خارج از کشور زندگی می کنند ، 5/1 میلیون نفر از آنان در آلمان اقامت دارند.
رهبر حزب حاکم ˈ عدالت و توسعه ˈ افزون بر سفر به آلمان ، به کشورهای فرانسه ، بلژیک و هلند نیز که اتباع این کشور در آنها اقامت دارند ، سفر و زمینه کسب آرای آنان را فراهم خواهد کرد.
هنوز زمان آغاز سفر اروپایی اردوغان مشخص نشده است ولی رایزنی ها برای انجام این سفر به ویژه آلمان که اتباع ترک بیشتری در آن زندگی می کنند ، آغاز شده است.
این برای نخستین بار است که سرنوشت رییس جمهوری در ترکیه را رفراندوم و آرای مردم تعیین می کند.
پیش از این رییس جمهوری ترکیه توسط پارلمان این کشور انتخاب می شد.
طبق آمار ارائه شده در دوره گذشته انتخابات عمومی در ترکیه تنها 7 درصد از 6/2 میلیون اتباع این کشور که در خارج زندگی می کنند ، با حضور در دروازه های مرزی ترکیه در انتخابات شرکت کردند که با تغییر قانون انتخابات اکنون اتباع این کشور که در خارج از ترکیه هستند می توانند در انتخابات شرکت کنند.
نخست وزیر ترکیه که تاکنون به صراحت حضورش در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرده است ، ولی آگاهان سیاسی معتقدند که وی خود را نامزد شرکت در انتخابات رییس جمهوری خواهد کرد.
اردوغان در این خصوص نخستین رایزنی خود را با نمایندگان حزب حاکم ˈ عدالت و توسعه ˈ انجام داد که در این رایزنی که به صورت رای گیری صورت گرفت ، بیست نفر از نمایندگان حزب حاکم خواستار نامزدی اردوغان شدند و چهار نفر با این امر مخالف کردند.
این در حالی است که احزاب مخالف ، جمهوری خواه خلق و حرکت ملی مخالفت خود را با نامزدی اردوغان اعلام کرده اند.
انتخابات حساس ریاست جمهوری ترکیه که در واقع اولین انتخاب مستقیم رییس جمهوری این کشور خواهد بود ، روز 10 اوت ( 19 مرداد) سال جاری برگزار می شود.
شورای عالی انتخابات ترکیهˈ تنها مرجع قانونی در موضوع انتخابات این کشور ، با انتشار مصوبه ای در روزنامه رسمی، برگزاری انتخابات مستقیم ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد .
مردم ترکیه روز 19 مرداد سال جاری برای نخستین بار در تاریخ نظام پارلمانی این کشور به پای صندوق های رای خواهند رفت تا رییس جمهوری جدید را برای یک دوره پنج ساله انتخاب کنند.
بر اساس مصوبه شورای عالی انتخابات ترکیه، انتخابات ریاست جمهوری این کشور 60 روز پیش از پایان دوره هفت ساله عبدالله گل در مقام ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
در این مصوبه آمده است: دوره قانونی رییس جمهوری فعلی 28 اوت سالجاری به پایان می رسد و اصلاح قانون اساسی که انتخاب رییس جمهوری در ترکیه را به مردم محول کرده است، در 10 اوت برگزار خواهد شد .
این مصوبه افزود: انتخابات در دو دور برگزار می شود. در صورتیکه در دور اول نامزدی نتواند بیش از 50 درصد آرا را به خود اختصاص دهد، دور دوم در 24 اوت برگزار خواهد شد.
خاورم ** 230 **1010
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن