تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820468672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ باید تکیه گاه سیاست و مسایل اجتماعی و اقتصادی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه بروجرد: فرهنگ باید تکیه گاه سیاست و مسایل اجتماعی و اقتصادی باشد بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد با بیان اینکه متاسفانه دولتمردان و برخی مسوولان فرهنگ را جدای از سیاست و اقتصاد می دانند ،گفت: در حالی که فرهنگ باید تکیه گاه سیاست و مسایل اجتماعی و اقتصادی باشد.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمینˈحسن ترابیˈ روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ، افزود: این شعار به این معناست که باید امسال در این دو حوزه اتفاق مهمی رخ دهد و در این عرصه گامهای موفق برداریم.
وی اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند فرهنگ اهمیت بیشتری از اقتصاد دارد و فرهنگ همانند هوایی که نفس می کشیم برای مردم لازم است.
به گفته وی در همه دولتها ،مظلومیت و مغفول بودن فرهنگ را می بینیم و مشغله های مردم نیز باعث شده تا نسبت به حوزه فرهنگ حساسیت کمتری داشته باشند.
وی پیشرفت مادی در جامعه را موهون توسعه فرهنگی دانست و افزود: امروز تمامی مشکلات ریشه در فرهنگ دارد و برای رفع آنها باید رزاهکارهای فرهنگی پیدا کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی عدم وجدان کاری و عدم حاکمیت کاری و تلاش در جامعه را از مشکلات مربوط به اقتصاد دانست و افزود: هم اکنون ساعات کار مفید در ادارات کمتر از یک ساعت است ولی در کشور پیشرفته ای مانند ژاپن تمامی ساعات کاری ، مفید است.
وی افزود: برای حل مشکلات بخش فرهنگ به عزم ملی نیاز داریم که نهادهای فرهنگی و مردم باید در کنار هم حرکت کنند.
امام جمعه بروجرد احیای سنتهای فرهنگی اسلامی مانند امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اعمال مهندسی فرهنگی را از راهکارهای رفع مشکلات فرهنگی دانست و افزود: تعدد متولیان فرهنگی و سلیقه ای عمل کردن آنها مشکلات این حوزه را بیشتر کرده است.
در ادامه معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد به پرداخت ناعادلانه اعتبارات در سطح کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون تمامی استانهای توانمند و ثروتمند در کشور از اعتبارات بالایی برخوردارند و حتی برخی شهرها به اندازه چهار استان اعتبار می گیرند.
ˈ منوچهر فراقیˈ از نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خواست تا این موضوع را بررسی و حقوق مردم بروجرد را مطالبه نمایند.
در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی مطالبی را در خصوص نحوه مدیریت فرهنگی و توسعه این حوزه بیان نمودند.
7189/542
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن