تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820296359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه علمی دانشگاه ها باید با تکیه بر پیشرفت فرهنگی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توسعه علمی دانشگاه ها باید با تکیه بر پیشرفت فرهنگی باشد اهواز - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اهواز گفت: توسعه علمی دانشگاه ها باید با اتکا به پیشرفت فرهنگی باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈسید ضیاء هاشمیˈ روزسه شنبه در آیین معرفی و تودیع رییس جدید و قدیم دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: وزارت علوم و دانشگاه ها در مسیر توسعه علمی حرکت می کنند، که این حرکت علمی بدون پیشرفت فرهنگی اتفاق نمی افتد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ گفت:این نامگذاری ما را امیدوار می کند که طرحی نوین در حوزه فرهنگ و اقتصاد داشته باشیم.
وی افزود:حوزه فرهنگ و اقتصاد باید تصویر روشن تری نسبت به گذشته پیدا کند و دانشگاه می تواند در این مسیر نقش موثری داشته باشد.
هاشمی ،با اشاره به اینکه فرهنگ به عنوان روح جامعه و تعیین کننده مسیر جامعه است گفت: اعتلای فرهنگ باعث اعتلای کشور و عقب ماندگی فرهنگ باعث عقب ماندگی کشور می شود.
وی افزود: قابلیت های ما می تواند جامعه را به سمت افق های روشن تری هدایت کند، لذا زندگی در بستر فرهنگ جریان می یابد، و اقتصاد جامعه در سایه فرهنگ قرار دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرهنگ راهنما و موتور محرکه اقتصاد، راهنمای سیاست و سیاستمداران است.
وی اظهارکرد:باید ضرورت های فرهنگی را بشناسیم و به شاخص های فرهنگی در سال فرهنگ توجه کنیم.
وی با بیان اینکه قانون و قانون مندی از جمله این شاخص هاست که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: سال فرهنگ، بستر مناسبی برای رشد، توسعه و اعتلای قانونمندی است.
هاشمی گفت: هرکسی دغدغه فرهنگ را دارد باید در مسیر همدلی و وحدت حرکت کند و ضابطه مندی را نیز مد نظر داشته باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید با اتکا به قانون در مسیر نیک خواهی برای خود و دیگران حرکت کنیم و ناب گرایی و اخلاص در عمل را مد نظر قرار دهیم.
وی گفت: فرهنگ در همه ابعاد زندگی ما حضور دارد و نقش دانشگاه در این زمینه پررنگ است لذا دانشگاه باید نماد قانونمندی و ضابطه مندی باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در سال فرهنگ و نماد فرهنگ، فرصتی تاریخی داریم که در خدمت به جامعه ایفای نقش کنیم.
وی اظهارکرد:این وزارتخانه در جهت ترویج گفتمان علم و فناوری، تقویت نهضت علمی در کشور و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی تلاش می کند.
هاشمی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز باید با صنعت هایی از جمله نفت، آب و فولاد پیوند داشته باشد که برای تحقق این امر حوزه مدیریت دانشگاه وظیفه بسترسازی برای پویایی بدنه دانشگاه یعنی افزایش انگیزه و تقویت بدنه دانشگاه را به عهده دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تغییر در مدیریت دانشگاه ها امری طبیعی است،گفت: تغییر نباید باعث حذف نیروها شود بلکه باید نیروها را تعالی بخشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه همه می توانند در کنار اختلاف سلیقه و روش با هم کار کنند افزود: در دانشگاه، اختلاف نظر امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است نباید باعث تنش و تعارض شود.
هاشمی گفت: یکی از سیاست های وزارت علوم این است همه استعدادها را در راستای قانون به رسمیت بشناسد.
وی همچنین به نهادهای مختلف دانشگاه از جمله نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود:این نهاد بسیار کمک کننده است و می تواند زمینه توسعه و رشد فرهنگی بیشتری را فراهم سازد.
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت: موضوع جابجایی مسولان ذاتا تنش زا نیست و اصل مساله برخاسته از یک سنت طبیعی است.
آیت ا... ˈسید علی شفیعیˈ افزود:در تغییر مدیریتی، افکار جدیدی مورد استفاده قرار می گیرد و از تمام نیروها، اندیشه ها و افکار متفاوت در جهت پیشرفت و ترقی برنامه های دانشگاهی بهره گیری می شود.
رییس پیشین دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت:15 هزار و292 دانشجو در این دانشگاه در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.
دکتر ˈحسن مروتیˈ افزود:65 استاد، 282 استادیار، 91 مربی و دو مربی آموزش یار در این دانشگاه فعالیت می کنند.
سرپرست جدید دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: خوزستان 253 هزار دانشجو دارد که در 90 مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
7157/538/640
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن