تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814749560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضربات روس‌گرايان به ارتش اوكراين در روز اول رويارويي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ضربات روس‌گرايان به ارتش اوكراين در روز اول رويارويي
ارتش اوكراين درحالي عمليات ويژه خود را براي مقابله با استقلال طلبان در شرق اين كشور تشديد كرده است


ارتش اوكراين درحالي عمليات ويژه خود را براي مقابله با استقلال طلبان در شرق اين كشور تشديد كرده است كه در برخي شهرها طرفداران روس توانستند ادارات دولتي را به تصرف خود درآورند. ارتش اوكراين در روز اول در گيري با استقلال طلبان ضربات سهمگيني را متحمل شد و حتي دو نيروي ارتش توسط روس تبار‌ها گروگان گرفته شدند. همچنين شش نفر بر ارتش به دست طرفداران روس افتاد.
به گزارش «جوان»، با تشديد احساسات جدايي طلبانه در مناطق شرقي اوكراين، نيروهاي ارتش و گارد ملي اين كشور از روز دوشنبه عمليات نظامي ضدتروريستي خود را عليه معترضان در شرق اين كشور آغاز كرده‌اند ولي با توجه به اخبار ارسالي تاكنون در تحقق اهداف خود توفيق چنداني كسب نكرده‌اند.  به رغم اينكه ارتش به استقلال طلبان مسلح هشدار داده تا سلاح‌هاي خود را زمين بگذارند در شهر اودسا روس تبارها اين منطقه را جمهوري خودمختار اعلام كردند. در دونتسك نيز استقلال طلبان توانستند شهرداري اين منطقه را به تصرف خود درآورند.  حتي در روزهاي اخير نزديك به 20 هزار نفر از نيروهاي ارتش اوكراين به نيروهاي روسيه پيوسته‌اند. اقدامات همه جانبه ارتش براي مقابله با روس تبارها واكنش مقامات كرملين را به همراه داشته و آنها اعلام كرده‌اند كه كاربرد زور از سوي رهبران كي‌يف ممكن است اوكراين را به سوي جنگ داخلي سوق دهد. اعتراضات دامنه دار استقلال‌طلبان دولت غربگراي اوكراين را با چالش عظيمي مواجه ساخته است. اين اعتراضات كه در برخي مناطق به درگيري مسلحانه بين پليس كي‌يف و طرفداران روس تبديل شده بحران اين كشور را پيچيده‌تر كرده است. يك ژنرال اوكرايني كه رهبري عمليات عليه معترضان حامي روسيه در شرق اين كشور را بر عهده دارد، هشدار داد معترضاني كه سلاح‌هاي خود را زمين نگذارند، نابود خواهند شد. به گزارش ايسنا به نقل از شبكه راشاتودي، ژنرال واسيلي كروتوف، معاون اول رئيس سرويس امنيتي اوكراين روز چهارشنبه گفت: « بايد به اين فعالان هشدار داد كه اگر سلاح‌هاي خود را زمين نگذارند نابود خواهند شد.» كروتوف همچنين افزود كه صدها سرباز متعلق به اداره اطلاعات مركزي ارتش روسيه حامي فعالان در شرق اوكراين هستند. اين در حالي است كه كرملين اين اتهامات درباره حضور نظامي روسيه در شرق اوكراين را پوچ خوانده است. گزارش‌ها حاكي است كه تبادل آتش شديد در اين پايگاه هوايي شهر كراماتورسك در شرق اين كشور شنيده شده و بر اساس آخرين اخبار، ارتش اوكراين توانسته است آن را از كنترل روس‌گرايان خارج كند. تلويزيون دولتي روسيه گزارش داده كه در درگيري‌هاي شرق اوكراين تاكنون ۱۱ نفر كشته شده‌اند ولي مقام‌هاي اوكرايني گفته‌اند كه عمليات ارتش تلفاتي نداشته است. منابع مستقل نيز آمار تلويزيون دولتي روسيه را تأييد نكرده‌اند. بر اساس جديدترين گزارش‌ها حاميان فدرالي شدن اوكراين در شهر كراماتورسك همچنان خروجي فرودگاه اين شهر را مسدود كرده‌اند. فعالان در نزديكي دروازه‌هاي اين فرودگاه با لاستيك موانعي را ايجاد كرده و آنها را آتش زدند.
 
  تشكيل جمهوري خودمختار «اودسا»
همزمان با تشديد اوضاع امنيتي در اوكراين معترضان ضددولتي در جنوب اين كشور تشكيل «جمهوري خلق اودسا»‌ را اعلام كردند. به گزارش تسنيم به نقل از راشا تودي؛ معترضان ضددولتي در شهر اودسا در جنوب اين كشور ديروز عليه مقامات كي‌يف تظاهراتي اعتراضي برگزار كردند. طبق اين گزارش اين معترضان تشكيل «جمهوري خلق اودسا» را اعلام كردند. همچنين در اطلاعيه جنبش «ضدميدان»‌ در جنوب اوكراين آمده است: چهارشنبه ناحيه اودسا به عنوان جمهوري خلق اودسا اعلام مي‌شود، تا قدرت تنها از آن مردمي باشد كه در آن زندگي مي‌كنند. در اين اطلاعيه از ساكنان اودسا خواسته شد تا روز پنج‌شنبه رأس ساعت 4 بعد از ظهر (به وقت محلي) با خودروهاي خود تمامي راه‌هاي مواصلاتي را قطع و شهر بندري اودسا را به عرصه‌اعتصاب تبديل كنند.
 
  تصرف شهرداري دونتسك به دست روس تبارها
اگرچه رهبران كي‌يف اقدام همه جانبه عليه استقلال طلبان را تشديد كرده‌اند اما خبرها از پيروزي ضمني روس تبارها حكايت دارد و در گزارش‌هاي رسيده آنها توانستند در شهر دونتسك، پايتخت صنعتي اوكراين اداره شهرداري را به تصرف خود درآورند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين افراد كه به اسلحه كلاشينكوف مسلح بودند، با هيچ‌گونه مقاومتي در ورود به دفتر شهرداري دونتسك از سوي مسئولان امنيتي اين ساختمان روبه‌رو نشدند. آنها بعد از ورود به اين ساختمان تنها خواسته خود را برگزاري همه پرسي در اوكراين در مورد تغيير نظام اين كشور به نظام فدرالي و اعطاي
حقوق بيشتر به مناطق مختلف اعلام كردند.

   اجازه جدايي طلبان اوكراين براي تيراندازي و كشتار
مقامات امنيتي و نظامي اوكراين اعلام كردند كه به جدايي طلبان طرفدار روسيه اجازه تيراندازي به قصد كشتن داده شده است. مقامات نظامي و امنيتي اوكراين گفته‌اند با شنود شبكه ارتباطي جدايي طلبان متوجه شده‌اند كه افسرهاي ارشد سرويس اطلاعاتي روسيه به شورشيان تأكيد كرده‌اند كه حق تيراندازي به نيروهاي نظامي و ارتش اوكراين را دارند و مي‌توانند آنها را بكشند. اين درحالي است كه رهبران مسكو هرگونه ارتباط با استقلال طلبان شرق اوكراين را رد مي‌كنند.
   پوتين: سازمان ملل عمليات نظامي در شرق اوكراين را محكوم كند
رئيس‌جمهوري روسيه در گفت‌وگوي تلفني با دبيركل سازمان ملل عمليات نظامي مقامات كي‌يف در مناطق شرقي اوكراين را اقدامي غيرقانوني دانسته و خواستار محكوميت اين اقدام از سوي سازمان ملل و جامعه بين‌الملل شد. به گزارش خبرگزاري «ايتارتاس»، دفتر مطبوعاتي كاخ كرملين روز چهارشنبه اعلام كرد كه ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه در جريان مذاكرات تلفني خود با بان كي مون دبيركل سازمان ملل نگراني خويش در مورد عمليات نظامي كه مقامات كي‌يف در مناطق شرقي اوكراين به راه انداخته‌اند را به اطلاع وي رساند. بر اساس اين اطلاعات، پوتين همچنين تأكيد كرد كه طرف روسي انتظار دارد كه سازمان ملل متحد و جامعه بين‌الملل اين اقدامات غيرقانوني مقامات كي‌يف را محكوم كنند. دبير كل سازمان ملل نيز به نوبه خود بر ضرورت ممانعت از هر نوع اقدامي از سوي همه طرفين مناقشه داخلي در اوكراين كه باعث وخامت بيشتر اوضاع در مناطق شرقي اين كشور شود، تأكيد كرد.
 
  نصب پرچم روسيه روي تانك‌هاي اوكراين
برخي منابع از ديده شدن تانك‌هايي با پرچم روسيه در كراماتورسك خبر داده‌اند كه به گزارش اينترفكس توسط معترضان به غنيمت گرفته شده است. بر اساس اين گزارش، در كراماتورسك روز چهارشنبه سه تانك سبك و يك خودرو انتقال افراد مسلح با پرچم‌هاي روسيه در اين شهر شرقي در حال تردد ديده شدند. برپايه اين گزارش، تانك‌ها و كاميون به سمت اسلاويانسك در چند كيلومتري شمال كراماتورسك در حال حركت بودند. اين دو شهر از جمله شهرهاي شرقي اوكراين هستند كه از روزهاي گذشته شاهد درگيري گروه‌هاي جدايي طلب طرفدار روسيه و نيروهاي دولت غربگراي اوكراين بوده‌اند. اين گزارش با بيان اينكه مبدا حركت اين خودروهاي نظامي مشخص نيست، به نقل از آژانس اينتر فاكس افزود: اين تانك‌ها درعمليات ضد تروريستي دولت اوكراين عليه مخالفان شركت داشتند اما به محاصره جدايي طلبان درآمده و در دست گروه مقابل افتاده است. اين در حالي است كه مقامات كي‌يف در هفته‌هاي اخير اعلام كردند كه نزديك به 40 هزار نفر سرباز روس در مرزهاي اوكراين كمين كرده‌اند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 29 فروردين 1393 - 16:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن