تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805514336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام دوم هدفمندی یارانه‌ها با شیب ۶۰ درصدی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گام دوم هدفمندی یارانه‌ها با شیب ۶۰ درصدی


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گام دوم هدفمندی با شیبی ۶۰ درصدی در حال پیگیری است، البته نباید فراموش کرد که مسائل ایجاد شده در سال‌های اخیر فاصله ما را با نقطه هدف که در شروع هدفمندی در نظر گرفته بودیم، بیشتر کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم صبح امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران رسانه‌های فعال در مشهد مقدس، در رابطه با عدم افزایش یارانه‌ها و برخورد مجلس با این روند، اظهار کرد: مقصود از هدفمند سازی یارانه‌ها این بود که در قالب برنامه‌ای پنج گانه قیمت حامل‌های انرژی و سوختی به فوب خلیج فارس نزدیک شود، گام اول برداشته شد و گام دوم هم با شیبی 60 درصدی در حال پیگیری است، البته نباید فراموش کرد که مسائل ایجاد شده در سال‌های اخیر فاصله ما را با نقطه هدف که در شروع هدفمندی در نظر گرفته بودیم، بیشتر کرده است.

وی افزود: خوشبختانه شاهد این موضوع هستیم که گام ملایمی در اجرای این طرح‌ها برداشته شده و مسلما این گام‌ها شوک قیمتی شدیدی ایجاد نمی‌کند، وجود تزلزل کمتر قیمت بنزین و فرآورده‌های سوختی دیگر حاکی بر این است که شیب ملایمی در این روند جریان دارد و همانطور که وزیر اقتصاد بیان کردند، رسیدن به گام نهایی هدفمندی و رشد اقتصادی در این زمینه به هفت سال فرصت نیاز است تا الگوی مناسبی به مردم ابلاغ شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح در دست اصلاح ساختار قیمت‌ها در دولت و مجلس و برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در دوره اول اصلاح قیمت‌ها 130 درصد دریافتی به وجود آمد که فشار شدیدی را بر بخش‌های مختلف شرکت‌های آب و برق و گاز کشور گذاشت و رفتار این شرکت‌ها را به گونه‌ای به حالت رکود و گاه خاموشی‌هایی را در کشور به بار آورد.

مصباحی مقدم افزود: به طور قطع اصلاح قیمت‌ها شوک تورمی بالایی را از خود به جای نمی‌گذارد ولی ممکن است خطری بزرگ را به ارمغان بیاورد. وی در ادامه رشد نقدینگی را مهمترین علت رشد تورم در کشور دانست و تاکید کرد: دولت اعتدال خوشبختانه در این روند عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته و تا حدی توانسته است جلوی این روند رو به رشد تورم را بگیرد ولی شاید در آینده شاهد شیب نزولی این روند باشیم، البته همانطور شاهد این موضوع هستیم که در تورم نقطه به نقطه هر ماه نسبت به ماه قبل درصد ارقام از 45 درصد به 19 درصد رسیده است. عموم مردم به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند زیرا رابطه مستقیم با وضعیت معیشتی مردم دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه بندی بودجه سال آینده و مشکلاتی که پیش روی مجلس و دولت است،  تاکید کرد: بودجه ارسال شده به مجلس دارای بندها و تبصره‌های متفاوتی است و نیاز به قوانین دائمی دارد و نباید به آن به چشم قانونی یک ساله نگریست، در سال 82 اصلاحات جزئی بر بندهای معدودی انجام شد و در سال 83 و 84 تمام بندها را از لایحه بودجه حذف کردیم و به دولت هم ابلاغ کردیم تا تمام این ارکان را در لایحه‌ای جداگانه برای مجلس بفرستد، ولی متاسفانه سال به سال شاهد این موضوع هستیم که روند به روز شدن لایحه بودجه با مشکل روبه‌رو می شود ولی خوشبختانه سال گذشته دولت به برخی از لوایح ایرادات مختلفی گرفت.

مصباحی مقدم درباره مقدار نرخ سود بانکی و واردات بنزین امسال و در آینده به چه شکل است، تصریح کرد: نرخ سود بانکی در سال‌های اخیر از 20 درصد به 23 درصد تغییر یافته و بانک‌ها کف سود خود را برای سپرده گذاری سپرده گذاران 23 درصد تعیین کرده‌اند که این عمل سبب شده قسمتی از مقادیر بازار سرمایه وارد بازار کار شود و نتایج نگران کننده ای را به بار می آورد.

وی افزود: واردات بنزین هیچگاه متوقف نشده و ما همچنان شاهد این هستیم که روزانه 70 میلیون لیتر بنزین به داخل کشور وارد می‌شود ولی تولید کشوری ما کمتر از 60 میلیون لیتر است و چه بسا از این هم کمتر باشد، همین امر سبب شده که هر ساله واردات بنزین با روندی روبه رشد روبه‌رو شود و این پروسه هیچگاه متوقف نشود، البته در بعضی از موارد واردات بنزین سوپر که برای آلودگی کمتر هوا استفاده می‌شود نتیجه خوبی را از واردات بنزین به نمایش می‌گذارد.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر اصلاح قیمت و اصلاح سهمیه بنزین صورت پذیرد ممکن است با کاهش مصرف روبه رو شویم، اظهار کرد: با وجود تولید سالانه یک میلیون خودرو در کشور و به ویژه خودروهای فرسوده که از چرخه مصرف خارج نمی‌شوند، باید دولت به طور جد برای خارج کردن خودروهای فرسوده از این چرخه اقدام کند و اگر جهت اصلاحی ملایمی در این زمینه صورت پذیرد ما همچنان می‌توانیم شاهد رشد در تولید فراورده‌های نفتی و بنزینی باشیم.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه اگر بین 30 تا 60 درصد از یارنه بگیران از دریافت یارانه انصراف دهند ما نسبت هزینه‌های درآمد سال‌های اولیه این هدفمندی باز می‌گردیم و سطح به سطح می‌شویم، افزود: اگر 5 درصد و یا 7 درصد از دریافت یارانه انصراف می‌دهند معنای آن این نیست که به همه یارانه تعلق نمی‌گیرد بلکه گروه‌های درآمدی مختلف سعی بر این دارند که از پایین ترین درآمدهای خانوارها شروع به حمایت کند و سطح قابل قبولی توسط دولت که انتظار آن می رود، ارائه شود.

وی بیان کرد: اگر در مرحله اول دولت سقف درآمدی را به جا اعلام می‌کرد به و مردم هم کمتر از این سقف درآمد ثبت نام می کردند، به طور قطع شاید این موضوع در یک مرحله قابل حل می‌بود ولی حالا شاهد این هستیم که دولت هنوز هیچگونه توافقی بر سر عدد و رقم‌های موجود در این مسئله اتخاذ نکرده است.

مجلس با تمام قوا در راستای اجرای دستورات اقتصاد مقاومتی عمل می‌کند

وی در رابطه با جاری بودن اقتصاد مقاومتی و الگوهای آن در این دولت، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نیازمند مقتضیاتی است که نیازمند کار گروهی و مصمم است، مجلس هم با بررسی بندهای 24 گانه ابلاغیه دستورات اقتصاد مقاومتی توسط رهبرمعظم انقلاب، احترام خود را به قانون عملی می‌سازد و اگر نیاز به حذف و یا پالایش و تصویب قوانین جدید در زیر سایه این ابلاغیه باشد، مجلس با تمام قوا عمل می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با پیش بینی میزان تورم در سال جدید، اظهار کرد: تورم شامل علل‌مختلفی است، ارز و ریال که با فروش به بانک مرکزی دارایی‌های بانک‌های دیگر را بالا می‌برد و یا بازنگری درست در تمامی بخش‌ها از جمله کشاورزی و صنعت و تجارت می‌توانند جلوگیری خوبی از رشد تورم به عمل آورد، انتظارات تورمی علل دیگر تورم زایی است که در شرایط تغییر قیمت‌ها و بی ثباتی قیمت‌ها رخ می‌دهد. تمامی این عوامل می‌تواند تورم را بالا و یا پائین بیاورد.

وی تاکید کرد: دولت باید اطلاع رسانی‌های خود را در زمینه قیمت‌های حامل‌های انرژی به گونه‌ای که آرامش مردم برهم نخورد طراحی کند.
 


جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن