تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812563435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یارانه ها هدفمند شوند، به کجا می روند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یارانه ها هدفمند شوند، به کجا می روند؟ ایلام- ایرنا- روزی که جراحی بزرگ اقتصادی با شروع فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها کلید خورد، بحث سر هدفمندکردن مصرف بنزین و انرژی و بهینه و درست مصرف کردن در بوق و کرنا پیچید، چرا باید کسی که ماشین دارد بنزین ارزان استفاده کند و افراد بی خودرو از این سرمایه ملی محروم باشند.


به گزارش ایرنا، آن روز شاید همه هم و غم بر سر اجرای این قانون ملی برای پیشبرد اهداف نظام و پیشرفت در عرصه تنگ تحریم ها بود، فارغ از هر گونه قید و بندی، همه یکسان ثبت نام کردند و یارانه گرفتند، غنی و فقیر، بیکار و کارمند، رییس و زیر دست، وکیل و نماینده مجلس همه یارانه گرفتند به گونه ای که با افزایش تحریم ها فاصله های طبقاتی بیشتر و بیشتر شد، فقیر روز به روز فقیرتر و غنی روز به روز ثروتمندتر.
ماه ها و سال ها گذشت، هر ماه در هنگام پرداخت یارانه صف های طولانی در پای خودپردازها بود و قیمت های 20 درصدی اجناس عمومی که در همان یکی دو روز که مردم یارانه دریافت می کردند در بازار افزایش می یافت.
مگر همان موقع نمی گفتند این پول نفت است که به سفره های شما می آید، با برکت است آن را پس انداز کنید، از آن طرف هزینه های بهداشت و درمان سر به فلک کشید و قبوض آب و برق و گاز روز به روز سیر صعودی گرفت؟
آن همه اسقراض دولت و بدهی ها، افزایش روز افزون انرژی و سوخت آیا از پیامدهای هدفمندی بود که برای آینده دولت پیش بینی کرده بود یا عدم مدیریت جهادی که باید در اجرای این قانون مهم اعمال می شد؟
حالا دولت یازدهم با رویکرد جدید وارد مرحله دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها شده است، دولت دست یاریش را مثل همیشه به سوی مردم دراز کرده و الحق این ملت شریف نیز با همه بزرگواری و گذشتشان پای حرف و انتخابشان ایستاده اند.
یک روز خون و جان دادند و از ناموس، شرف و کیان انقلاب و حکومت دفاع کرده اند و امروز از یارانه ای که به قولی برخی ها حق خودشان است می گذرند تا...
تا همه بتوانند از سطح خدمات رفاهی و بهداشتی و درمانی به یک اندازه بهره مند شوند، تا شهروندان را درجه بندی نکنند و همه با هم برادر باشیم برای آبادانی کشور با گذشت و ایثار فردای میهنمان را بهتر از روز قبل بسازیم.
بسیاری از مردم از ثبت نام دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند تا همه جای ایران گلستان شود، چرخ های تولید و صنعت به حرکت درافتد، صدای خنده و شور و اشتیاق کارگرانی که روزی از بیکاری در رنج بودند به هنگام گرفتن حقوق در فضا بپیچد.
امروز بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران، مسوولان و دوستداران نظام که توانایی مالی کافی دارند از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند تا هر فرد بیماری بتواند با کمترین هزینه از دارو و درمان بهره مند شود.
مردم توانمندان از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند تا آن زن و بچه های محروم که در روستاها و عشایر دور افتاده نمی دانند چگونه باید بر صندلی سینما تکیه زد و با خوردن چیپس و پفک از فیلم لذت برد بتوانند از آب آشامیدنی سالم لذت ببرند و رنج و مشقت آب از چشمه و رودخانه را بیش از این نکشند.
مردم غنی و بی نیاز از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند و آن را هدیه می کنند به همه بچه های فقیر و نیازمندی که در حسرت یک وعده غذای مناسب اند و شوق یادگیری آنان را به کلاس درس می کشید.
یکی از همکاران می گفت؛ شب گذشته مستند خانواده های کوره پزخانه در تلویزیون دیدم، زنی را دیدم که با لباسی مندرس بچه ای در بغل داشت و همه حیا و عفت نجیبانه اش را در پناه چادر رنگ و رو رفته اش پنهان کرده بود و با دست دیگرش آجر درست می کرد تا بتواند کرایه خانه اش را بپردازد، به همین دلیل از خیر ثبت نام دریافت یارانه نقدی گذشتم.
خیلی ها باید معنی گذشت و فداکاری را بدانند، یک روز جوانان برومند و رشید از جان خویش گذشتند تا نام ایران بر تارک آسمان آبی در اوج عزت بدرخشد، خیلی ها شب تا صبح را درس خواندند و تحقیق کردند تا دانشمند هسته ای بشوند و به فناوری هسته ای دست بیابند و ترور شدند و امروز بچه های یتیمشان باقی مانده اند.
خیلی ها امروز از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند تا فردا کشور آباد شود، لبخند بی نیازی بر لبان نیازمندان بنشیند و چرخ های توسعه و پیشرفت باشتاب تر به حرکت درآید. ک/4
7177/540
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن