تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814661818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا «اسلوبودان کواچ» از این رنکینگ جهانی خبر دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آیا «اسلوبودان کواچ» از این رنکینگ جهانی خبر دارد؟
ا توجه به جایگاه خوب ایران در رده بندی جهانی که حتی در رده جوانان هم در جمع یه تیم برتر دنیا قرار دارد دیگر هواداران والیبال ایران افول و سقوط تیم ملی را از این رتبه‌ها بر نمی‌تابند و انتظاری که از کوآچ دارند این است که تیم ملی ایران را به رتبه‌های بالاتر از این هم برساند.
کد خبر: ۳۹۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ - 16 April 2014


چند روزی است که تمرینات تیم ملی والیبال ایران با حضور  اسلوبودان لیاچیچ معروف به چورا در محل کمپ تیم‌های ملی در حال برگزاری است و هنوز اسلوبودان کواچ جوان، سرمربی تیم ملی، به اردوی ایران اضافه نشده است. با این حال انتظارات از تیم بزرگی که سال طلایی را پشت سر گذاشته بود بالاست و همه منتظر نتایج تیمی هستند که با سرمربی جوانش پا در راه بزرگی گذاشته است.


به گزارش تابناک، گرچه اسلوبودان کواچ دیگر رسما سرمربی تیم ملی والیبال ایران شده و امسال باید در دو رویداد بزرگ لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان با تیم ملی ایران حاضر شود اما هنوز او و توانایی‌هایش در سطح ملی برای خیلی‌ها ناشناخته است و همه با بیم و امید به روزهای آتی والیبال ایران می‌نگرند.


وب‌سایت فدراسیون جهانی والیبال روز گذشته در لوزان سوئیس گفت‌وگویی با کواچ انجام داده که محور آن همین تردید‌هایی است که حتی کارشناسان جهانی هم نسبت به حضور و نتایج کواچ در تیم بزرگ ایران خواهد داشت است.



آیا «اسلوبودان کواچ» از این رنکینگ جهانی خبر دارد؟



این وب‌سایت با اشاره همگروهی ایران با برزیل و لهستان در لیگ جهانی والیبال، تابستان پیش‌رو را یک محک جدی برای سرمربی 46 ساله تیم ملی ایران می‌داند که با موفقیت در آن با می‌تواند جایگاه خود را در تیم ملی ایران پیدا کند. «غسل تعمیدی با آتش» اصطلاحی است که نویسنده این مقاله با اشاره به بازی‌های سخت ایران در لیگ جهانی امسال برای تایید صلاحیت و تثبیت کواچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی از آن استفاده کرده است.


در خلال این گفت‌وگو هم بارها با اشاره به تفاوت حضور در عرصه ملی و باشگاهی از تمرینات متفاوتی که کوآچ نسبت به گذشته باید برای تیم جدیداش تدارک ببیند سوال پرسیده شده و البته او هم با آگاهی از این موضوع به سوالات پاسخ داده است. چه اینکه از همین ابتدای هفته و بعد از اضافه شدن چورا به تمرینات تیم ملی روند تمرینات تیم ملی ایران هم تغییر کرده و تفکر کوآچ کم‌کم بر تیم ملی حاکم شده است.


امیر خوش‌خبر، یکی از مربیان تیم ملی در گفت‌وگویی با اشاره به تفاوت تمرینات تیم ملی گفت: «کواچ بر تمرینات بدنی و بدنسازی سنگین تاکید دارد. هر مربی روش خودش را دارد. ولاسکو هم در تمریناتش بر بدنسازی تاکید زیادی داشت و بازیکنان هم تمرینات سنگین را انجام می‌دادند. چورا هم وقتی تمرینات بازیکنان را دید متوجه شد که آنها چنین تمریناتی را انجام می‌دهند و مشکلی با تمرینات سنگین ندارند.»


کوآچ در پاسخ به این سوال که چه چیزی او را ترغیب کرده که کار در لیگ ایتالیا را رها کند و به تیم ملی ایران بیاید گفت: «تصمیم‌گیری در این زمینه خیلی سخت بود با توجه به اینکه من پیشنهادهای خوبی هم از تیم‌های بزرگ ایتالیا هم داشتم. اما «جاه‌طلبی» تیم ملی ایران  در سال‌های اخیر و حضور او در دو رقابت مهم لیگ جهانی و مسابقات جهانی والیبال موجب شد تا پیشنهاد ایران را بپذیرم.»


حرف‌های کواچ نشان می‌دهد که او درک خوبی از والیبال ایران و فضای حاکم بر آن دارد که از جاه‌طلبی ایرانی‌ها سخن می‌گوید اما باید بداند که که این جاه‌طلبی‌ها کار او را در تیم ملی ایران سخت خواهد کرد. تیم ملی که با هدایت خولیو ولاسکو شخصیت خوبی پیدا کرده بود و حالا در رده بزرگسالان با 68 امتیاز در جایگاه دوازدهم بهترین تیم‌های ملی دنیا قرار دارد و رویای حضور در رتبه‌های بالاتر را هم در سر می‌پرواند.




جایگاه دوازدهم ایران در در رده بزرگسالان

جایگاه دوازدهم ایران در در رده بزرگسالان


جایگاه سومی ایران در رده جوانان

جایگاه سومی ایران در رده جوانان










با توجه به جایگاه خوب ایران در رده بندی جهانی که حتی در رده جوانان هم در جمع یه تیم برتر دنیا قرار دارد دیگر هواداران والیبال ایران افول و سقوط تیم ملی را از این رتبه‌ها بر نمی‌تابند و انتظاری که از کوآچ دارند این است که تیم ملی ایران را به رتبه‌های بالاتر از این هم برساند.


تیم ملی که دیگر تنها پیروزی برابر ایتالیا و لهستان ارضایش نمی‌کند و به دنبال صعود از گروه خود در لیگ جهانی است و رویای حضور در المپیک را در سر می‌پرواند. 


همه این فاکتورها نشان می‌دهد که مربی جوانی که در هفته‌هالی اینده به تمرینات تیم ملی اضافه می‌شود و برایند نظر فدراسیون والیبال است روزهای سختی را پیش‌رو دارد و باید هواداران دو آتشه والیبال در ایران را به خوبی راضی کند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن