تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814692956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطر حمایت های خود از گروه اخوان المسلین را متوقف می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزنامه رأی الیوم: قطر حمایت های خود از گروه اخوان المسلین را متوقف می کند تهران - ایرنا - روزنامه ˈرأی الیومˈ در گزارشی در باره بحران موجود در روابط قطر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نوشت: دوحه در اقدامی برای آشتی با همسایگان عربش با توقف حمایت های مالی و سیاسی از گروه ˈاخوان المسلینˈ موافقت کرد.


به گزارش روز دوشنبه رأی الیوم، برخی از رهبران گروه اخوان المسلمین که هم اکنون در قطر بسر می برند، احتمالا دوحه را به مقصد آفریقای جنوبی یا سوییس ترک خواهند کرد، زیرا تلاش هایی در حال انجام است که قطر با عربستان آشتی کند .
این روزنامه افزود: انگلیس با پیشنهاد اقامت برخی رهبران اخوان المسلمین که ˈراشد الغنوشیˈ رهبر جنبش ˈالنهضه ˈ تونس آن را مطرح کرده بود ، مخالفت کرده است .
رأی الیوم خاطر نشان کرد : قطر با اینکه تا حدودی با پیشنهاد دست برداشتن از حمایت مالی و سیاسی از اخوانی ها موافقت کرده، اما عملا نمی خواهد تمامی خواسته های کشورهای همسایه به ویژه عربستان را عملی کند .
این روزنامه در مورد مقدمات این کار نوشت: هسته بحرانی متشکل از شخصیت های اسلامی و اخوانی و برخی شخصیت ها از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تشکیل شده است ، این هسته از چند روز پیش در جهت آشتی دادن قطر با عربستان تلاش می کند و برخی شخصیت های مشهور برای حل این مشکل که باعث بحرانی شدن روابط قطر با عربستان ، امارات و بحرین شده و این سه کشور سفرای خود را از دوحه فراخوانده اند ، وارد عمل شده اند و به همین دلیل جلساتی میان ˈحسن الترابیˈ از سودان ، ˈیوسف قرضاویˈ ، ˈیوسف نداˈ و برخی رهبران اخوان المسلمین مصر برگزار شده است و راشد الغنوشی از تونس نیز در این مشورت ها حاضر بوده و حتی اعلام کرده که حاضر است هر یک از رهبران اخوان المسلمین که تمایل داشته باشند ، به تونس بروند .
این شخصیت ها وظیفه فراهم آوردن پناهگاه هایی امن برای رهبران اخوان المسلمین دارند تا آنها پس از توافق قطر با این سه کشور عربی اگر مجبور شوند قطر را ترک کنند ، پناهگاهی داشته باشند .
این روزنامه اضافه کرد : گروه های مشورتی اخوانی ها در حال بررسی پیشنهاد الغنوشی است .
یوسف قرضاوی جمعه گذشته از خواندن خطبه های نماز جمعه در دوحه عذرخواهی کرد و این در حالی بود که دفتر وی در سایت فیس بوک اعلام کرده که قرضاوی پس از پنج هفته ، این جمعه خطبه های نماز جمعه را ایراد خواهد کرد.
غیبت قرضاوی شاید به علت درخواست مقام های قطری از وی باشد تا از این طریق دوحه پیام مهمی به سه کشور عربی دشمن خود فرستاده باشد، زیرا عربستان ، امارات و بحرین ، قرضاوی و خطبه های وی را تحریک ضد خود و مقام های کنونی مصری می دانند .
ناظران سیاسی نیز می گویند که شبکه ˈالجزیرهˈ متعلق به قطر که از جمله مهم ترین حامیان اخوانی ها است و اخیرا میزبان یوسف ندا رهبر سابق گروه اخوان المسلمین بود . ندا در مصاحبه ای از ضرورت تغییری نرم در روش های کاری اخوان المسلمین سخن گفته و تاکید کرده که اخوان المسلمین نباید با مقام های کنونی مصر درگیر شود .
به نظر می رسد این مصاحبه مقدمه ای برای آشتی دادن قطر با همسایه هایش باشد.
خاورم **2041**1651
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن