تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799075576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتاری که با «چرا رفتی» باران کوثری شد، منصفانه بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رفتاری که با «چرا رفتی» باران کوثری شد، منصفانه بود؟
اندکی بعد برای آنکه ثابت کنند این کلیپ ارزش خاصی نداشته که در انتهایش عنوان کارگردان و تدوین گر نیز ذکر شده، کلیپ‌های در نقد کلیپ «چرا رفتی» ساخته شد و موجی بلند شکل گرفت که باران کوثری ترجیح داد مقابلش نایستد و در قبالش سکوت پیشه کرد و پناه بگیرد!
کد خبر: ۳۹۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ - 14 April 2014




كمتر از چند هفته از رونمایی آلبوم بین المللی «نه فرشته‌ام، نه شیطان» ساخته تهمورت پورناظری با صدای همایون شجریان می‌گذرد و این آلبوم برای اهالی موسیقی فضای تازه‌ای ایجاد کرده اما در افواح عمومی آنچه بیش از این آلبوم مورد توجه قرار گرفت، کلیپ «چرا رفتی» است که بر روی یکی از قطعات همین آلبوم توسط باران کوثری ساخته شد و واکنش‌های طنز آباد فراوانی در پی داشت؛ واکنش‌هایی که به نوبه خود، با عکس العمل همایون شجریان و تهمورث پورناظری و سکوت کارگردان کلیپ همراه شده است.

به گزارش «تابناک»، در مراسم رونمایی از آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» که بیستم اسفندماه با حضور گروهی از فرهیختگان برگزار شد، کلیپی پخش شد که روایتگر حال و هوای این آلبوم متفاوت باشد و در واقع پخش نمونه‌ای از قطعات این آلبوم در رونمایی، صرفاً به صوت محدود نشود. نسخه اصلی این کلیپ پس از پخش احتمالاً توسط یکی از سازندگانش با کیفیت 720 در یوتیوب قرار گرفت و سپس دست به دست شد.

علی رغم آنکه در ابتدای کلیپ تذکر داده شده بود تنها برای مراسم رونمایی ساخته شد، ابتدا سایت‌های خبری و موسیقیایی نسبت به انتشار این آلبوم تاکید کردند و سپس در شبکه های اجتماعی شاهد اشتراک گذاری اش بودیم و حتی از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز پخش شد و به شهرت این آلبوم افزود تا آنجا که اکنون بحث بر سر پایان 50 هزار نسخه نخست این آلبوم و ارائه چند ده هزار نسخه تازه از این اثر به بازار است.

این قطعه که روي شعري از سيمين بهبهانيساخته و ديويد گارنر امريكايي آن را تنظيم كرده بود اما به سرعت با نقدهایی همراه شد؛ نقدهایی که از سطح جامعه و نه لزوماً از سوی منقدان بود اما نخستین جرقه‌ای در مراسم رونمایی زده شده بود؛ در این مراسم کم سابقه برای رونمایی از یک آلبوم، محمد رحمانيان كه به عنوان یکی از سخنران‌ها، روي صحنه دعوت شده بود، گفت: «از باران كوثري، سحر دولتشاهي و مهرداد صديقيان تعجب مي‌كنم. اين‌همه اُور- اكت [بازي اغراق‌شده] را نمي‌فهمم. به خدا ما تئاتري‌ها هم مثل مردم معمولي موسيقي گوش مي‌دهيم و احساساتي مي‌شويم. اين‌همه سر تكان دادن‌ها و اداهاي اضافه براي چيست؟»

نقدها پس از اشتراک گذاری این کلیپ که در قالب Tiny desk concert ساخته شده، در فضای مجازی ابتداً در قالب نوشتاری بود. برخی این کلیپ را تلاش شکست خورده سرمایه های انسانی برای عرضه اثری دانستند که کیفیتش از چنین تبلیغ اگزجره‌ای معافش می‌ساخت و برخی دیگر نیز اتفاقی که برای این کلیپ افتاد را با اتفاقی که در زمان شیرین رخ داد مقایسه کردند که پس از اکران عده‌ای از تماشاگران اعتراض های بسیار شدیدی کردند و در واکنشی بی‌سابقه خواستار دریافت پول بلیت‌شان شده بودند.

اما اندکی بعد برای آنکه ثابت کنند این کلیپ ارزش خاصی نداشته که در انتهایش عنوان کارگردان و تدوین گر نیز ذکر شده، کلیپ‌های در نقد کلیپ «چرا رفتی» ساخته شد و موجی بلند شکل گرفت که باران کوثری ترجیح داد مقابلش نایستد و در قبالش سکوت پیشه کرد و پناه بگیرد! پورناظری و شجریان نیز واکنش مشابهی را نشان داده بودند تا اینکه بالاخره سکوت‌شان شکست و حال تنها به تذکراتی بسنده کرده‌اند تا اندکی فضا تعدیل شود!

تهمورث پورناظري سفارش‌دهنده اصلي كليپ در يادداشتی متذکر شده: «از آنجا كه مراسم رونمايي اين آلبوم در نوع خود بي‌سابقه بود (از نظر تجربي)، تصاويري براي اين اثر تهيه شد كه تنها و تنها براي خالي نبودن صحنه «تالار وحدت» به هنگام پخش كارها به آنجا رسيد و به هيچ عنوان قصد ما ساختن كليپ نبود... واكنش‌هاي بسياري به اين تصاوير [داده] شد كه در نوع خود كم‌نظير بود. بخشي بسيار خوشايند و بخشي سازنده و بخشي ديگر بسيار غم‌انگيز. اين آهنگساز در آخر باز هم تاكيد مي‌كند كه اين يك كليپ نيست.»













لینک









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن