تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814969937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش نویس لایحه نظام جامع صنفی در دست تهیه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون پارلمانی وزیر ارشاد: پیش نویس لایحه نظام جامع صنفی در دست تهیه است تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیش نویس لایحه نظام جامع صنفی برای اصحاب فرهنگ و هنر در این وزارتخانه در دست تهیه است.


به گزارش ایرنا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی گفته است گروه های بسیاری برای تشکیل انجمن صنفی درخواست های خود را به ارشاد داده اند، در حالی که ما به فکر تشکیل یک نظام جامع صنفی هستیم و دولت باید طرح آن را به مجلس ارایه دهد.
وزیر ارشاد با بیان این که نمی توان برای هر گروه یک مجوز صادر کرد، گفت: اخذ مجوز صنفی کلی یکی از ضرورت هایی است که این وزارتخانه پیگیری می کند.
«حسین نوش آبادی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: وزارت ارشاد به دنبال تدوین دستورالعملی برای راه اندازی نظام جامع نظام صنفی در حوزه های فرهنگی و هنری است تا مرجعی برای فعالیت تشکل های صنفی در این عرصه باشد.
وی افزود: معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد جلسات مستمری با دیگر معاونت های این وزارتخانه داشته است تا پیش نویس لایحه نظام جامع صنفی اصحاب فرهنگ و هنر را تهیه و به دولت ارسال کند.
نوش آبادی یادآور شد: این لایحه پس از ارسال به دولت، در کمیسیون های تخصصی دولت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تصویب در هیات دولت، برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می شود.
معاون پارلمانی وزیر ارشاد درباره ضرورت تهیه این پیش نویس نیز گفت: با تدوین و تصویب نظام جامع صنفی در عرصه فرهنگ و هنر، تشکل های این بخش یک هویت حقوقی پیدا می کنند و تحت حمایت، نظارت و کمک دولت قرار می گیرند.
وی با یادآوری وجود نظام های صنفی از جمله نظام مهندسی، نظام پرستاری و ... اظهار داشت: با تدوین این قانون، تشکل های هنری و فرهنگی در صنف و رشته های تخصصی خود، مرجع می شوند و می توانند پشتوانه جامعه فرهنگی و هنری کشور باشند به نحوی که از حقوق صنفی خود دفاع کنند.
نوش آبادی افزود: در چنین شرایطی، دولت نیز می تواند مباحثی چون نرخ گذاری، نظارت و ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری کشور را به اصحاب و فعالان این عرصه واگذار کنند و این نظام جامع صنفی مشخص کننده تعامل با مراکز قدرت و نهادهای دولتی باشد.
سیام**2025 ** 1418
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن