تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815287895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزندان طلاق بر روی ریل آسیب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فرزندان طلاق بر روی ریل آسیب
یک روان شناس گفت: اختلافات و کشمکش های حاصل از طلاق اثرات روانی شدیدی سر فرزندان دارد.
ابراهیمی مقدم، روان شناس، در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درباره آسیب های طلاق بر فرزندان گفت: عدم حضور پدر و مادر در کنار هم نارسایی های شدید عاطفی را برای فرزندان به همراه دارد و از آنجایی که طلاق با درگیری و اختلافات بسیاری در خانواده اتفاق می افتد باعث به وجود آمدن اثرات روانی شدیدی از جمله ترس، نگرانی، عدم اعتماد بر نفس در فرزندان می شود.
 
وی ادامه داد: فرزندانی که در سنین کمتر با طلاق مواجه می شوند با آسیب های روحی بیشتری مواجه هستند به این علت که در سنین کمتر فرد تفکر انضماسی دارد بدین معنا که فر هر آنچه را ببیند می پذیرد، فرد ترس و نگرانی حاص از طلاق را می بیند و در وجود وی نهادینه می شود. اما فرزندانی که در سنین بالاتر با طلاق مواجه می شوند به این علت که از تفکر انتزاعی برخوردار هستند قابلیت تحلیل مسائل را دارند و بهتر می توانند با طلاق کنار بیایند و آسیب های کمتری برای آنان دارد.
 
وی اظهار داشت: عدم حضور یکی از والدین  طبیعتا کمبودهایی را برای فرزند در پی خواهد داشت جبران این کمبودها نباید به صورت غیر منطقی پاسخ داده شود از عمده مشکلاتی در این زمینه این است که کمبود یکی از والدین را نباید با مادیات بیش از حد پاسخ داد که این مسئله نیز تبعات روحی برای فرد در پی خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: بعد از جدایی، هر یک از والدین نباید طرف دیگر را مقصر اصلی نشان دهد و نباید این مسئله را به عنوان یک گناه نابخشودنی ذکر کرد بهتر است به عنوان یک اشتباه بیان کرد تا احساس ذهنی وروانی بدی از جنس مخالف در فرد ایجاد نشود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه آمار طلاق در کشور روند رو به رشدی دارد و به تبع فرزندان طلاق نیز رو به افزایش است وی راه حل خروج از این مشکل را توجه بیشتر جوانان در امر ازدواج می داند که با شناخت بیشتر و آگاهیهای لازم در ازدواج پیش بروند تا کمتر شاهد طلاق و تبعات جبران ناپذیر آن که فرزندان طلاق است در کشور باشیم.
 
انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن