تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820448970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش های فنی و حرفه ای زمینه توسعه پایدار جامعه را فراهم می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آموزش های فنی و حرفه ای زمینه توسعه پایدار جامعه را فراهم می کنند همدان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای از عواملی هستند که می توانند زمینه ارتقا و توسعه پایدار در جامعه را فراهم کنند.


به گزارش ایرنا ˈمصطفی خزاعیˈ روز یکشنبه در همایش تقدیر از دستگاه های برتر مجری دوره های کارآموزی و کارورزی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش افزود: در حال حاضر هر خانوار گرفتار چند جوان بیکار است که اگر جوانان مهارت های لازم را کسب کنند، می توانند با ایجاد کارآفرینی برای سایر جوانان نیز شغل ایجاد کنند.
وی با تاکید بر اینکه هزینه در آموزش و پرورش بازدهی زیادی دارد و پربازده ترین سرمایه گذاری در آموزش و پرورش است افزود: آموزش های فنی و حرفه ای قابلیت های بی نظیری دارد که می توان در این زمینه سرمایه گذاری کرد.
خزاعی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای دارای تنوع و تعدد رشته است اما در استان همدان به دلیل برخی از محدودیت ها این تنوع وجود ندارد.
وی اظهار داشت: تنوع رشته های فنی و حرفه ای اگر با بازار کار انطباق داشته باشد موجب شکوفایی خلاقیت ، ابتکار و نوآوری جوانان خواهد شد.
وی از متولیان و معاونان آموزشی خواست: با تشکیل کلاس ها ، برگزاری همایش و بهره گیری از افراد متخصص در زمنیه هدایت رشته ها ، دانش آموزان و اولیا آنان را برای جذب در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش قانع کنند.
خزاعی افزود: رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش در سال های 70 و 71 بر این اساس ایجاد شده است که همه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی به ویژه کارخانجات به آموزش و پرورش در این زمینه کمک کنند.
وی اضافه کرد: توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و تنوع رشته ها به تنهایی از عهده یک نهاد بر نمی آید و نیاز است که همه دستگاه های متولی به آموزش و پرورش در این زمینه کمک کنند.
وی با بیان اینکه نفع آموزش های فنی و حرفه ای به نهادهای اقتصادی خصوصی نیز منتقل می شود افزود: این نهادهای اقتصادی باید آموزش و پرورش را برای آموزش جوانان کمک کنند.
وی اضافه کرد: امروزه همه مشاغل به گونه ای باید مهارت های لازم را کسب کنند و هر شغلی در جامعه باید دانش و مهارت آن علم را داشته باشد.
خزاعی افزود: فن آوری و پیشرفت های روز افزون علمی و تغییر و تحول موجب شده که همه افراد برای ورود به جامعه مسلط به علم روز شوند و در جریان این پیشرفت ها قرار گیرند.
وی گفت: تحولات ، پیچیدگی ها ، تنوع و گستردگی حرف و مشاغل پیش آمده ایجاد مهارت ها و آموزش ها لازم در زمینه مشاغل را دوچندان می کند.
در این همایش از 21 دستگاه اجرایی که در زمینه رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش با آموزش و پرورش همکاری داشتند تجلیل شد.
7523/576/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن