تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820798332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار فقره وقف جدید در میاندرود شناسایی و ثبت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چهار فقره وقف جدید در میاندرود شناسایی و ثبت شد ساری - ایرنا -رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهارفقره وقف جدید در این شهرستان شناسایی و ثبت شد.


حجت الاسلام ˈفتاح سوادکوهیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش این موقوفات را حدود پنج میلیارد ریال ذکرکرد و افزود: نگاه سخاوتمندانه واقفان خیراندیش همواره برطرف کننده مشکلات جامعه است و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف با هدف تامین نیازهای جدید جامعه باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه جایگاه وقف و موقوفات در شهرستان میاندرود همانند دیگر شهرهای ایران اسلامی به علت اعتقادات دینی و سنت های اصیل اجتماعی همواره قابل توجه بوده است، اظهارداشت: کمک به تهیه جهیزیه زوج های جوان، تامین هزینه های دارو برای بیماران صعب العلاج و نیازمند، مسکن نیازمندان، ترویج گسترش علوم قرآنی، دینی و فرهنگی جامعه از نیازهای روز جامعه است.
رئیس اداره اوقاف میاندرود بر لزوم ترویج و نهادینه کردن وقف های مشارکتی تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات موجود در جامعه رفع خواهدشد.
حجت الاسلام سوادکوهی خواستار مشارکت و همراهی بیش از پیش اقشار مختلف به ویژه خیران و نیکوکاران در ایجاد وقف های مشارکتی در جامعه تاکید کرد و افزود: نقش رسانه های جمعی در تنویر افکار برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف بی بدیل است.
وی سنت حسنه وقف را ازجمله میراث ارزشمند ائمه اطهار (ع) ذکرکرد و گفت: شناسایی و احیای موقوفات ازجمله برنامه های مهم و در دست اقدام اداره اوقاف میاندرود است.
وی با بیان اینکه وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه نقش بسیار موثری در رفع مشکلات جامعه دارد ، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود در راستای توجه به نیازهای روز جامعه به واقفان و خیران مشاوره وقف ارائه می دهد.
از ابتدای سال جاری تاکنون 10 فقره وقف جدید به ارزش حدود 20 میلیارد ریال در مناطق مختلف مازندران شناسایی و ثبت شد.
مازندران دارای یکهزار و 322 بقعه متبرکه و بیش از 13 هزار موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی است.ک/3
2501//402
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن