تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیابت دومین علت قطع پا پس از تصادفات در ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان حیدری:
دیابت دومین علت قطع پا پس از تصادفات در ایران است
اصفهان - خبرگزاری مهر: مسئول امور خیرین بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: دیابت پس از تصادفات دومین علت قطع پا را در کشور دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، کمال حیدری بعداز ظهر پنجشنبه در جمع خیران بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اظهار داشت:  با انجام طرح غربالگری دیابت در افراد 30 سال به بالای شهر اصفهان بیش از 200 هزار نفر در این طرح شرکت کردند. وی با بیان اینکه 17 درصد افراد دیابت جدید با اجرای شدن طرح غربالگری شناسایی شدند، ادامه داد: از بین 200 هزار نفر بیش از 50 هزار نفر مبتلا به دیابتی شناسایی و ثبت شدند. مسئول امور خیرین بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به وضعیت خطر ناک بیماران دیابت تصریح کرد: در سال 86 از هر 20 ایرانی یک نفر مبتلا به بیماری دیابت میشد که در سال 1404 پیش بینی شده از هر 7 نفر یک نفر دیابتی شود. وی با اعلام اینکه در هر دقیقه 12 نفر در جهان مبتلا به این بیماری میشوند، افزود: این در حالی است که در هر دقیقه 6 نفر جان خود را بر اثر دیابت از دست می دهند. حیدری گفت: بیش از 15 درصد کل بودجه بهداشتی کشور صرف هزینه های مستقیم و غیر مستقیم بیماران دیابتی می شود. اجرای طرح حمایت از خانواده های در معرض خطر سلامت در اصفهان وی به تشکیل خیریه و انجمن های حمایت کننده از بیماران دیابتی  در اصفهان اشاره کرده و گفت: مجمع خیران بهداشت و درمان امام هادی(ع) در سال 86 با محوریت پیشگیری از بیماری تشکیل شد. مسئول امور خیرین بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اظهار داشت: از زمان تشکیل این خیریه اقدامات زیادی انجام شده که از جمله طرح غربالگری دیابت برای پیشگیری از ابتلا این بیماری در بین مردم اصفهان بوده است. وی به اجرای طرح حمایت از خانواده های در معرض خطر سلامت در اصفهان اشاره کرد  و افزود: سلامت همچون کوه یخی است که عمده مشکل ما زیر کوه است نه برداشتن وسایل از روی کوه. حیدری با اشاره به اقدامات انجام شده در این خیریه گفت: نزدیک به یکصد واحد بهداشتی و درمانی تکمیل و احداث و 106 واحد بهداشتی و درمانی ترمیم و بازسازی و 302 واحد بهداشتی تجهیز شد. وی به اهداء 25 قطعه زمین و یک باب منزل مسکونی اشاره کرد و افزود: احداث 2 باب غسالخانه و سرای سالمندان و تعمیر و بازسازی یک باب منزل مسکونی بیمار از دیگر اقدامات بوده است. مسئول امور خیرین بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: جمع آوری وسایل و لوازم قابل استفاده از 307 خانوار به تعداد 6 هزار و 826 قلم کالا و اهداء وسایل و لوازم گرفته شده به 212 خانوار از جمله اقدامات انجام شده در خیریه است.
 


۱۳۹۳/۱/۲۲ - ۱۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن