تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804929243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت اقدام بسیار عجیب ایران فاش شد/ نگرانی غرب از ماکت ناو هواپیمابر ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



علت اقدام بسیار عجیب ایران فاش شد/ نگرانی غرب از ماکت ناو هواپیمابر ایران
سه مقام نظامی ایالات متحده گفتند که ایران در نزدیک بندرعباس در حال ساختن ماکتی عظیم به شکل یک ناو هواپیمابر آمریکایی از نوع "نیمیتز" است. یک منبع نظامی آمریکایی ساخت این ماکت را "بسیار عجیب" دانسته بود.




    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبر ساخت یک ماکت از ناوهای هواپیمابر در جنوب ایران، چند روزی توجه رسانه های غربی را برای فضاسازی علیه ایران به خود جلب کرده بود. رسانه های غربی ابتدا خبر ساخت یک ناو هواپیمابر در ایران را منتشر کردند، سپس گفتند این یک ماکت است و بلافاصله ایران را متهم به تلاش برای فریب دادن غرب کردند؛ اما اکنون پس از انتشار خبر شبکه العالم، مشخص شده تمام خبرسازی و جوسازی های رسانه های غربی، از ماکتی مربوط به یک فیلم سینمایی بوده است.     سایت بی بی سی فارسی(bbc persian) نوشته است: شبکه تلویزیونی العالم، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد ساخت "ماکت" یک ناو هواپیمابر آمریکایی در ایران گفت که این ماکت برای استفاده در یک فیلم سینمایی ساخته شده است.  
سایت شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد این ماکت نوشت: "نادر طالب زاده مستند ساز و فیلم ساز مشهور کشورمان در تدارک ساخت فیلم سینمایی جدیدی است که این ناو بخشی از دکور این فیلم است."     در روزهای گذشته، سه مقام نظامی ایالات متحده از تصاویری ماهواره‌ای سخن گفته بودند که مطابق آنها، ایران در نزدیک بندرعباس در حال ساختن ماکتی عظیم به شکل یک ناو هواپیمابر آمریکایی از نوع "نیمیتز" است.

ناوهای کلاس نیمیتز، بزرگترین ناوهای هواپیمابر آمریکایی هستند که نخستین نمونه آنها در ۱۹۷۵ عملیاتی شد تاکنون ۱۰ عدد از این ناوها برای استفاده در نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است.  
روزنامه نیویورک تایمز، روز ۲۰ مارس (اول فروردین ۱۳۹۳) اظهارات یک منبع نظامی آمریکایی را نقل کرد که اقدام به ساخت این ماکت را "بسیار عجیب" دانسته بود.  
یک منبع نظامی دیگر به همین روزنامه گفته بود که ممکن است ایران قصد استفاده از این ماکت را در تاکتیک های "فریب نظامی" داشته باشد.

در واکنشی جداگانه، الیوت انگل، یک عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، امروز گفت که ساخت این ماکت نشان دهنده "نیت خوب" مقام های ایرانی نیست.  

با این حال به نوشته العالم، این ماکت قرار است در ساخت فیلم سینمایی "ایرباس" در خصوص ساقط شدن یک هواپیمای مسافربری ایرانی در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ مورد استفاده قرار بگیرد.  
در این تاریخ، یک هواپیمای مسافربری ایرباس ایران بر اثر اصابت موشک رزمناو آمریکایی "وینسنس" سقوط کرد که به کشته شدن۲۹۰ سرنشین آن انجامید.

سرنگون شدن این هواپیما، ۱۷ روز پیش از پذیرش آتش بس با عراق توسط ایران صورت گرفت.     سایت دویچه وله(dw.de) هم در این رابطه نوشته است: روزنامه "نیویورک تایمز" دوم فروردین ماه (۲۲ مارس) در گزارشی به نقل از تحلیل‌گران ارتش آمریکا نوشت که این ناو هواپیمابر ساختگی، تابستان گذشته در تصاویر ماهواره‌ای از کارخانه کشتی‌سازی گچین، در نزدیکی بندر عباس کشف شده است.
 

 العالم در گزارشی زیر عنوان "ماکتی که تحلیل‌گران آمریکایی را سر کار گذاشت" نوشت: «رسانه‌های غربی به تازگی اخباری را مبنی بر تلاش ایران برای ساخت یک ناو هواپیمابر که بسیار شبیه ناوهواپیمابر "نیمیتس سی‌وی‌ان ۶۸" آمریکا است منتشر کرده‌اند.»  
بنابر این گزارش، شماری از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند: «معتقدیم که ایرانی‌ها تلاش می‌کنند از این راه، کار تبلیغاتی بکنند و این امر عجیب است. نمی‌دانیم ایران از طریق ساخت این کشتی به‌دنبال چیست؟»  
العالم در عین حال به نقل از این مقام‌ها تاکید کرده که "این نمونه یک ناوهواپیمابر درحال کار نیست" و این کشتی اساسا یک شناور بزرگ است که "به گونه‌ای تجهیز شده که شبیه ناوهواپیمابر باشد".  
مطابق تصویرهای ماهواره‌ای ماکتی که ایرانیان مشغول ساختن آن هستند در ابعاد کوچک‌تر از نمونه اصلی درست شده و با توجه به طول آن امکان بهره‌برداری به عنوان باند فرود و پرواز هواپیما را ندارد.  


 از این گذشته ظرفیت و توان ایران با ساخت ناو هواپیمابر فاصله‌ای بسیار زیاد دارد و در گزارش منابع غربی، گرچه درباره انگیزه ساخت این ماکت گمانه‌زنی‌های متفاوتی شده، در مورد واقعی نبودن این سازه تردیدی ابراز نشده است.  

نیویورک تایمز اهداف ایران از ساختن این ماکت را تبلیغاتی ارزیابی کرده و به نقل از سخنگوی نیروی دریایی آمریکا می‌افزاید، در حقیقت این ناو یک کشتی بزرگ باربری است که به یک کشتی جنگی شباهت پیدا کرده است.

شبکه خبری العالم نوشت: «واقعیت این است که نادر طالب‌زاده مستند ساز و فیلم ساز مشهور کشورمان در تدارک ساخت فیلم سینمایی جدیدی است که این ناو بخشی از دکور این فیلم است.»

  444  

 

   




۱۳۹۳/۱/۴ - ۱۸:۱۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن