تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820297811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول قوه قضاییه: وجود شرکت های صوری از گرفتاری های امروز اقتصاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون اول قوه قضاییه: وجود شرکت های صوری از گرفتاری های امروز اقتصاد است مشهد - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز از جمله گرفتاری های حوزه اقتصاد وجود شرکت های صوری است که هویت مشخصی ندارند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈسیدابراهیم رییسیˈ روز پنجشنبه در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد افزود: رونق
اقتصادی در سایه امنیت اقتصادی روی می دهد و امنیت اقتصادی الزاماتی دارد که یکی از آن ها در بحث ثبت شرکت ها است که باید اصلاح شود.
وی اظهارداشت: ثبت اسناد و املاک بدرستی کار خود را انجام می دهد اما قانونگذار ساز و کار احراز هویت واقعی شرکت ها را در اختیار این مجموعه نگذاشته است.
وی با بیان اینکه ثبت احوال به فردی با هویت مجهول شناسنامه نمی دهد، اظهار داشت: امروز در حوزه اقتصاد گرفتار این شرکت های صوری هستیم که در بانک ها وام های کلانی می گیرند و ضمانت خود را شرکت صوری دیگری قرار می دهند و گاه فرد 30 تا 40 شرکت به ثبت رسانده و هر یک ضامن شرکت دیگری شده و بانک به پول خود نمی رسد.
وی ادامه داد: از نظر سیر اداری ثبت درست عمل کرده و اسناد و اساسنامه آن وجود دارد اما در واقعیت این مجموعه ها شکل شرکت را دارد، در حالی که در ماهیت یک شرکت اقتصادی با اعتبار لازم نیستند.
وی با بیان اینکه قانون از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرا می شود، گفت: باید ساز و کارهای لازم برای احراز هویت شرکت ها، از سوی این سازمان دیده شود و ثبت اسناد به دنبال اصلاح این قانون بر آید زیرا این امر از جمله ضمانت های اقتصاد سالم است.
وی در بیان مصداق برای این موضوع گفت: فسادهای اقتصادی که در بخش های مختلف در سال های گذشته روی داد ضمن آنکه نیازمند آسیب شناسی جدی است اما همه از پرونده 123 میلیارد تومانی بانک صادرات تا پرونده اختلاس سه هزار میلیاد تومانی جدا از اینکه در مبالغ و متهمان متفاوت است، همه از یک جنس هستند.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب افزود: باید زمینه ها و بسترهای فساد اصلاح شود ، زیرا انگیزه جرم مجرمانه ممکن است در هر زمانی در افراد باشد که بدون زمینه و ابزار آن ، فساد اتفاق نمی افتد.
وی اظهار داشت: در واقع تا زمانی که نظام پولی، بانکی و مالی کشور ساز و کارهای خود را اصلاح نکند زمینه هر گونه فساد و زد و بند وجود دارد.
حجت الاسلام رییسی افزود: این اصلاحات و حذف بسترهای ایجاد کننده فساد باید از سوی بخش های مختلف اجرایی که در خط مقدم آن، نظام پولی، بانکی و نظام صادرات و واردات و نظام مالی کشور است انجام شود.
به گفته وی ، این اصلاحات نقش مهمی در کاهش جرم و رونق اقتصادی دارد که تحقق آن نیازمند مدیریت جهادی است.
وی اظهارداشت: اولین الزام مدیریت جهادی، باور است و تا باور و اعتقاد درونی نباشد محقق نمی شود و در وهله بعد باید این حرکت با جزمیت علمی و به صورت سازمان یافته و نه سلیقه ای و فردی صورت گیرد.
وی بیان کرد :از سویی باید گام ها را در این حرکت جهادی سریعتر برداشته اما شتابزده نباشد و در مقابل خود باید دشمن را دید.
معاون اول قوه قضاییه افزود : امروز ظرفیت و زمینه و توانمندی نظام اسلامی ما در حوزه اقتصادی، پولی، بانکی، صنعتی، نرم افزاری و علمی بالا است و باید از آن در مقابله با دشمن، بهره بگیریم.
وی گفت: دشمن از روش های و زمینه های مختلفی برای فشار بر ملت ایران بهره می گیرد و ما باید در این جهاد بسیار دقیق عمل کنیم و در هیچ بخشی کم نگذاشته و همه وظایف خود را بطور کامل و صحیح انجام دهیم.
وی ادامه داد : در این حرکت دولت وظیفه دارد به شکل قانونمند از سرمایه گذار و کارآفرین حمایت کند که سازمان ثبت اسناد و املاک با تثبیت مالکیت ها از جمله بخش های موثر در این حوزه است.
حجت الاسلام رییسی اظهار داشت: تولید کنندگان هم باید در راستای افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از سرمایه های خود در جهت رونق اقتصادی کشور بهره گرفته و مردم هم موظف به حمایت تولید داخل هستند.
وی در ادامه مساله ارتقای سلامت اداری کارکنان و دست اندرکاران بویژه در حوزه ثبت اسناد و املاک کشور را بسیار مهم خواند و گفت: ایجاد اعتماد و نیز کنترل از جمله مباحثی است که باید در یک سازمان سالم باشد و هیچ کدام جای دیگری را نمی گیرد.
وی اظهار داشت: ارتقای سلامت اداری در سازمان به افزایش بهره وری و کارآیی هر چه بیشتر مجموعه کمک می کند ضمن آنکه خدمات مطلوب تری به مردم ارائه می شود.
وی در ادامه با اشاره به ثبت الکترونیکی اسناد که سال گذشته در کشور اجرایی شد، گفت : این اقدام کار عظیمی بود که با وجود محدودیت ها و مشکلات با مقاومت و حرکت بسیار خوب نیروهای سازمان ثبت اسناد و املاک تحقق یافت.
حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه در ادامه راه همچنان نیازمند توسعه و تجهیز زیرساخت ها در این زمینه هستیم، گفت: باید امسال این امر بطور جدی پیگیری شود.
وی همچنین بر تکمیل بانک های اطلاعاتی تاکید کرد و افزود :نظارت دقیق بر این سامانه الکترونیکی که موجب افزودن شده بر صحت کار می شود نیز از جمله مباحثی است که امسال باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: در این میان دغدغه دیگری که هنوز کاملا رفع نشده بحث امنیت و حفاظت از این سامانه است که کار دقیق و گسترده تری را می طلبد.
2713/659/ 330
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن