تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804001182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول رییس جمهوری: اقتصاد ایران تحمل شوک جدید را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون اول رییس جمهوری: اقتصاد ایران تحمل شوک جدید را ندارد کرمان - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری گفت: اقتصاد ایران به هیچ وجه تحمل شوک جدید و افزایش پنج، شش و هفت برابری قیمت برخی کالاها را ندارد.


به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در بازدید از بیمارستان شهید باهنر کرمان افزود: افزایش قیمت در بسیاری از کالاها متوقف شده اما در یک یا دو کالا باید کمی افزایش قیمت داشته باشیم.
وی گفت: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از مردم خواهش می کنیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور از دریافت یارانه انصراف دهند و البته دولت بر اساس قانون وظیفه دارد به افراد نیازمند و متقاضی، یارانه پرداخت کند.
وی افزود: متقاضیان با ثبت نام جدید مشخص می شوند و دولت برای افراد نیازمند نیز تعریفی را داشته باشد که فرم ساده ای در این رابطه تهیه و از مردم سقف درآمدی آنها سووال شده و به پاسخ های مردم اعتماد می کنیم تا اینکه دولت در آینده آنها را بررسی و تصمیم گیری کند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: نخبگان، صاحبان نفوذ و سرمایه از این فرصت استفاده کنند و برای دریافت یارانه ثبت نام نکنند تا این پول در بخش هایی مانند سلامت، محیط زیست و سایر بخش ها خرج شود.
وی افزود: در فاصله کوتاهی جمعی از دانشگاهیان، پزشکان، فرهنگیان، ورزشکاران و سایر گروه های جامعه نامه نوشته اند که ما می خواهیم از دریافت یارانه انصراف دهیم و همه مردم را دعوت کرده اند که به کمپین ˈنه به یارانهˈ بپیوندند.
جهانگیری گفت: بر اساس آخرین آمار در بهمن سال گذشته، 77 میلیون و 384 هزار نفر در کشور یارانه دریافت کرده اند که این تعداد بیشتر از جمعیت ایران است و اگر جمع قابل توجهی از این آمار حذف شود می تواند برای کارهای بعدی ذخیره شود.
وی اظهار کرد: معتقدیم که به طبقه نیازمند جامعه مانند افراد زیرپوشش بهزیستی، کمیته امداد و اینگونه نهادهای شناخته شده یارانه بیشتری پرداخت و امنیت عذایی آنها تامین شود.
وی با اشاره به اینکه میزان مصرف انرژی در کشور ما بالاست و چهار برابر متوسط جهانی عنوان می شود، افزود: سالانه حدود 42 هزار میلیارد تومان پول یارانه ها بین مردم توزیع می شود که طبق قانون باید 50 درصد درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی بین نیازمندان توزیع شود که اکنون صد درصد این پول توزیع می شود.
جهانگیری بیان کرد: از اواخر سال 89 همزمان با آغاز هدفمندی یارانه ها تا اسفند گذشته، 93 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی بوده که باید نیمی از آن بین مردم توزیع می شده در حالی که 135 هزار میلیارد تومان در این مدت بین مردم توزیع شده و همین مسئله باعث شده که نتوانیم حقوق استادان و کارمندان را پرداخت کنیم.
وی گفت: بیست و دوم هر ماه دغدغه دولت این است که چگونه سه هزار و 500 میلیارد تومان پول پرداخت یارانه ها را تامین و آن را توزیع کند.
وی ادامه داد: گام دوم هدفمندی یارانه ها باید با جدیت اجرا شود و اگر ملت ایران خوب در جریان این پول قرار بگیرد، تصمیمات بسیاری می توان گرفت.
معاون اول دولت تدبیر و امید همچنین به بخش سلامت اشاره کرد و گفت: مردم هزینه های سنگینی را برای درمان پرداخت می کنند و درمان می تواند به دغدغه و یک نگرانی برای مردم تبدیل شود.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم در آغاز کار خود با مشکلات و مسایل مهمی در سطح کلان و بخش ها روبرو بود و برای برون رفت از این مشکلات فرصت اشتباه و خطا نداشتیم اما کار دولت با جدیت، سرعت و دقت پیش رفت.
وی گفت: در سیاست خارجی تدبیر جدی را چاشنی تصمیم ها کردیم و در اقتصاد کلان که با رکود روبرو بودیم و سال گذشته منهای 5.8 درصد رشد اقتصاد ما بوده که توانستیم در این زمینه کارهایی انجام دهیم.
جهانگیری بیان کرد: در سال 91 کیک اقتصادی کوچکتر شده بود و سهم کمتری به همه مردم می رسید که در کنار این رکورد تورم جدی و کم سابقه ای نیز وجود داشت و مردم ما از نظر گرانی در مرداد و شهریور سال گذشته بیش از 40 درصد تورم را تحمل کردند.
وی افزود: طرح های عمرانی کشور تقریبا تعطیل شده بود و افرادی به همین دلیل بیکار شدند.
وی بیان کرد: در هفت ماه فعالیت دولت یازدهم در سال 92 تمرکز بر روی سیاست خارجی بود و با حماسه سیاسی که مردم رقم زدند رویکرد دنیا با مردم ایران تغییر کرد و فضای بین المللی قدری آرام شد و امیدواریم در آینده بتوانیم از حق ملت دفاع کنیم.
معاون اول رییس جمهوری موضوع مهم و اولویت اصلی دولت در سال 93 را پرداختن به بخش سلامت عنوان کرد و گفت: باید هزینه مردم را در درمان کاهش دهیم و با توجه به اینکه در این بخش با افراد تحصیلکرده و نخبه روبرو هستیم با همت دولت و خیران با عزم جدی ورود کنیم تا مشکلات برطرف شود.
وی تاکید کرد: خوشبختانه برای بخش سلامت در سال 93 منابع خوبی دیده شده و در برنامه دوم هدفمندی یارانه ها نیز هدف بر روی سلامت است.
وی افزود: در پایان سال 92 با وجود گرفتاری های مالی بسیار به دستور رییس جمهوری دو هزار و 800 میلیارد تومان به بخش درمان کشور پرداخت شد و همچنین مجلس نیز یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 اضافه کرد که رقم آن سه هزار میلیارد تومان می شود و قرار شد برای سلامت مناطق کوچک و روستایی هزینه شود.
جهانگیری تاکید کرد: جامعه پزشکی و پرستاری خود را برای انجام کار بزرگ در سال جاری آماده کنند و منابع مورد نیاز را تامین و خیران نیز کمک کنند.
وی درباره بیمارستان شهید باهنر کرمان هم گفت: این بیمارستان از گذشته تاکنون یکی از کانون های اصلی درمانی در کرمان بوده و احساس می کنم که استان باید برای این بیمارستان کاری را انجام دهد و مسوولان به تکمیل ان کمک کنند.
معاون اول رییس جمهوری با حضور در بیمارستان باهنر کرمان از بخش های جراحی عمومی، اعصاب و سایر بخش های این بیمارستان بازدید و از بیماران بستری عیادت کرد.
جهانگیری از ساختمان جدید در حال احداث بیمارستان شهید باهنر کرمان نیز دیدن کرد.
7443/8154/2624/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن