تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798608011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت 80 در صدی طرحهای هادی روستایی/ بودجه 93 به یک هزار و 300 میلیارد تومان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي خبر داد:
پیشرفت 80 در صدی "طرحهای هادی روستایی"/ بودجه 93 به یک هزار و 300 میلیارد تومان رسید
تابش گفت: بودجه بنياد مسكن انقلاب اسلامي امسال 5 برابر شده كه اين رقم 1300 ميليارد تومان رسیده و افزايش قابل ملاحظه‌اي نسبت به سال گذشته دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا تابش در مراسم سالگرد افتتاح حساب 100 امام ره و سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بيان اينكه بنياد مسكن انقلاب اسلامي مديريت جهادي و گسترده‌اي در دورترين نقاط كشور و روستاها اجرا مي‌كند گفت: اين فعاليت‌ها نيز در سال 93 ادامه پيدا مي‌كند و با توجه به نقش تعيين كننده و حمايتي دولت سال 93 را يك سال استثنايي ارزيابي مي‌كند.
 
***تمامي مطالبات سال گذشته دريافت شد

تابش در ادامه گفت: در واحدهاي مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر مشكلي از لحاظ تأسيسات زيربنايي وجود ندارد و تعداد واحدهايي كه با مشكلات خدمات زيربنايي روبرو هستند به كمتر از 30 هزار واحد مي‌رسد.
 
وي در ادامه افزود: در عمران روستايي عمده فعاليت‌هاي بنياد مسكن در طرح‌هاي هادي و روستايي است كه در حال حاضر تعداد روستاهاي بالاي 20 خانوار 38 هزار و 131 مورد است كه 5 ميليون و 547 هزار خانوار در آنها زندگي مي‌كند.
.
 
***بودجه 93 به یک هزار و 300 میلیارد تومان رسید

تابش در ادامه تصريح كرد: به طور كامل در سراسر كشور اعتباراتي كه دولت براي روستاها اختصاص داده است 250 ميليارد تومان بوده است.
 
وي با اشاره به اينكه در سال 93 بودجه‌اي كه در قانون بسته شده 5 برابر دريافتي سال 92 است كه اين رقم 1300 ميليارد تومان مي‌باشد كه افزايش قابل ملاحظه‌اي نسبت به سال گذشته دارد.
 
تابش در ادامه افزود: مقرر شده امسال بودجه اختصاص داده شده به بنياد مسكن را تغيير ندهند و همان بودجه مصوب شده را اختصاص دهند.

وي در ادامه اظهار داشت: تاكنون براي 30 هزار و 940 روستا طرح هادي تهيه شده كه تاكنون پيشرفت 80 درصدي داشته است.
 
تابش در ادامه توضيح داد: تعداد روستاهايي كه طرح‌هاي هادي در آنها اجرا شده 13 هزار و 436 روستا است كه پيشرفت 35 درصدي داشته و مبناي طرح‌هاي هادي در اين روستا ساخت و ساز نيز است.
 
رييس بنياد مسكن با بيان اينكه براي طراحي واجراي طرح‌هاي هادي هر ساله از 2 طريق اعتبار تهيه مي‌شود گفت: اعتبارات شامل اعتبارات روستايي و ملي است كه در سال 92 جمع اعتبارات ملي مصوب شده 676 ميليارد تومان بوده است كه اعتبارات تخصيص داده شده تنها 38 درصد بوده است

***صدور 27 هزار سند واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه اسناد مالكيت صادر شده 2 ميليون و 700 هزار مورد بوده گفت: در شهرهاي زير 25 هزار نفر صدور اسناد شهري آغاز شده و 27 هزار سند نيز براي واحدهاي مسكوني در شهرهاي زير 25 هزار نفر صادر شده است.
 
وي در خصوص ارائه خدمات فني و طرح‌هاي مطالعاتي و تحقيقاتي گفت: بهسازي بافت‌هاي با ارزش روستايي در 50 روستا اجرا شده و در 68 روستا در حال انجام است.

***وقوع 9 حادثه طبیعی در سال 92
 
تابش با اشاره به اينكه سال 92، 9 سانحه منجر به بازسازي واحدهاي مسكوني روستايي شده است گفت: آتش سوزي در امامزاده ابراهيم و سيل در استان كرمان، فارس و برف و يخبندان در استان‌هاي مازندران و گيلان و زلزله در بوشهر، هرمزگان، مركزي و سيستان و بلوچستان از جمله حوادثي بوده‌اند كه در سال 92 رخ داده است.
 
وي در ادامه افزود: مجموع واحدهايي كه در اين 9 سانحه آسيب ديده‌اند 42 هزار واحد مسكوني بوده‌اند كه تمامي آنها تحت پوشش تأمين اعتبار بوده است.
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با بيان اينكه براي بازسازي واحدهاي آسيب ديده در اين 9 سانحه 829 ميليارد تومان اعتبار مصوب شد كه تنها 610 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
 
تابش در ادامه به برنامه‌هاي مسكن روستايي بنياد مسكن اشاره كرد و گفت: بهسازي و بازسازي واحدهاي مسكن روستايي سال 84 آغاز و تا سال 93 نيز ادامه دارد.
 
***عقد قرارداد348 هزار واحد مسکن مهر با بانکها
 
وي با اشاره به اينكه 348 هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر با بانك‌ها براي دريافت تسهيلات، عقد قرارداد كرده‌اند گفت: تمامي فندانسيون واحدهاي مسكن مهر در اين شهرها ريخته شده و از 348 هزار واحد مسكن مهر ساخت 260 هزار واحد به اتمام رسيده و به متقاضيان تحويل داده شده است.
 
تابش در ادامه افزود: ما بقي 348 هزار واحد مسكن مهر پيشرفت فيزيكي 70 درصدي داشته است.
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با بيان اينكه اعتبارات لازم براي اين 348 هزار واحد 7 هزار و 850 ميليارد تومان بوده است كه تاكنون 6 هزار و 640 ميليارد تومان از بانك‌ها دريافت كرده‌اند.
 
وي در ادامه به مسكن شهري در شهرهاي زير 25 هزار نفر اشاره كرد و گفت: در سال 92 ساخت 4 هزار واحد مسكوني به اتمام رسيده و امسال نيز 15 هزار واحد مسكوني شهري نيمه تمام به اتمام مي‌رسد.
 
***تحویل 12 هزار واحد مسکونی توسط انجمن خیرین مسکن ساز در سال جاری

وي با اشاره به اينكه ساخت 10 هزار واحد مسكن شهري جديد در اين شهرها امسال آغاز شده است گفت: 8 هزار و 500 واحد مسكن شهري امسال به متقاضيان تحويل داده مي‌شود.
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي در ادامه به مسكن خيرين مسكن ساز اشاره كرد و گفت: در كشور 28 هزار واحد مسكوني توسط خيرين مسكن ساز ساخته شده كه 8 هزار واحد از آنها به اتمام رسيده كه امسال نيز 12 هزار واحد تحويل داده مي‌شود.

**بهسازی یک میلیون و 398 هزار واحد مسکونی روستایی طی 10 سال گذشته

وي در ادامه افزود: از سال 84 يك ميليون و 398 هزار واحد مسكوني در روستاها بهسازي شده‌اند و ميزان اعتباراتي كه از طريق بانك‌ها براي اين واحدها جذب شد 12 هزار و 314 ميليارد تومان بوده است.
 
تابش در ادامه يادآور شد: 303 هزار واحد مسكوني روستايي نيز از سال 84 بازسازي شده‌اند.
 
تابش در ادامه اظهار داشت: از 5 ميليون 300 هزار واحد مسكوني كه در كل كشور وجود دارد سهميه بنياد مسكن براي نوسازي آنها سالانه 200 هزار واحد بوده كه در طي دوره 10 ساله طبق قانون مصوب سالانه 200 هزار واحد مسكن روستايي بهسازي و نوسازي شده‌اند.
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه در سال 93 نوسازي واحدهاي مسكوني روستاهاي آسيب‌پذير جدي‌تر خواهد شد گفت: برنامه ما براي امسال بهسازي‌ روستاهاي آسيب پذير است و طرح‌هاي تحقيقاتي براي نوسازي اين واحدها آغاز شده است.
 
تابش در ادامه به مسكن شهري اشاره كرد و گفت: مسكن شهري در بنياد مسكن شامل دو بخش مسكن مهر و مسكن شهرهاي زير 25 هزار نفر است.

انتهاي پيام/







تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن