تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804135038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشرفت 90درصدي ساخت پمپ گل حفاري/ تکميل 155 حلقه چاه نفتي از ابتداي سال تاکنون


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مکوندي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
پيشرفت 90درصدي ساخت پمپ گل حفاري/ تکميل 155 حلقه چاه نفتي از ابتداي سال تاکنون
معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران از پيشرفت 90 درصدي ساخت پمپ گل حفاري خبر داد و گفت: اين دستگاه به همت متخصصان پارك علم و فناوري دانشگاه تهران در مرحله ساخت است.


مهران مكوندي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در بخش مربوط به ماشين آلات حفاري نيز هم اكنون به توان 70 درصدي ساخت داخل دست يافته ايم، به طوري كه هم اكنون همزن گل حفاري (ميكسر)، الك لرزانك، تاپ درايو، مخازن سيال حفاري، مخازن آب و ولوو پروانه اي ساخته شده، دراوكس و پمپ گل نيز هم اكنون در مرحله ساخت است.

مكوندي از پيشرفت 90 درصدي ساخت پمپ گل حفاري خبر داد و گفت: اين دستگاه به همت متخصصان پارك علم و فناوري دانشگاه تهران در مرحله ساخت است.

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران با بيان اينكه اجازه تست ميداني قطعات ساخت داخل به نوعي حمايت از سازندگان تلقي مي شود، افزود: دستگاه دراوكس نيز به همت متخصصان شركت ماشين سازي اراك ساخته شده است و در مرحله تحويل براي انجام تست ميداني قرار دارد.

وي ادامه داد: هم اكنون در بخش ابزارآلات حفاري نيز به توان 20 درصدي ساخت داخل دست يافته ايم. در اين بخش نيز لوله هاي وزنه و شيرهاي فوران گير ساخت داخل شده اند. بخش مربوط به لوازم مانده يابي نيز در حال ساخت است.

مكوندي با اشاره به حمايت هاي شركت ملي حفاري ايران از سازندگان داخلي، گفت: اين شركت به منظور حمايت از توان داخل، تعمير و ساخت سازه هاي حفاري هاي خود را به شركت مجتمع فجر شيراز وابسته به صنايع دفاع واگذار كرده است. اين مجتمع تاكنون انجام عمليات تعمير سازه 55 فتح، ساخت و تعمير سازه دستگاه حفاري 77 نصر و ساخت سازه و زيرسازه دستگاه 83 و 87 فتح را بر عهده داشته است.

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران، همچنين از ساخت سازه دستگاه حفاري 86 فتح، سازه پشتيبان و سازه حفاري مدل ليسيمور با استفاده از توان ديگر سازندگان داخلي خبر داد.
مكوندي افزود: نقطه ضعف سازندگان داخلي هم اكنون در بخش ساخت موتورآلات حفاري است كه اميدواريم در آينده اي نزديك بتوانيم به توان ساخت اين بخش استراتژيك در دستگاه هاي حفاري نيز دست يابيم.

وي در ادامه تصريح کرد: از مجموع 155 حلقه چاه نفت و گاز حفاري شده، 69 حلقه توسعه اي، 2 حلقه اكتشافي و 84 حلقه تعميري و تكميلي بوده است.

مكوندي به جلوافتادگي برنامه هاي حفاري بر اساس شاخص تعيين شده متقاضيان اشاره كرد و گفت: طي اين مدت، 28 حلقه چاه نفت و گاز با 358 روز جلوافتادگي تكميل و در مدار توليد قرار گرفته است كه از نظر اقتصادي و توليد نفت و گاز بسيار ارزشمند است.

وي به محدوده عمليات هاي انجام شده در مناطق نفت خيز كشور اشاره كرد و گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون، 92حلقه چاه در محدوده عملياتي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، 13 حلقه نفت مناطق مركزي ايران، 11 حلقه فلات قاره ، 37 حلقه به صورت پروژه اي و 2 حلقه اكتشافي، تكميل و تحويل شده است.

مكوندي تصريح كرد: از مجموع حفاري هاي انجام شده، 90 هزار و 289 متر مربوط به 40 حلقه چاه، با 57 روز جلوافتادگي در پروژه هاي قراردادي و كليد در دست بوده است.

وي به تعداد جا به جايي دستگاه هاي حفاري خشكي در اقصي نقاط ميهن اسلامي اشاره كرد و گفت: در 10 ماه گذشته، 127 جا به جايي در مناطق عملياتي استان هاي نفت خيز كشور صورت پذيرفته است.

معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري گفت: شركت ملي حفاري ايران با در اختيار داشتن امكانات، تكنولوژي هاي روز و نيروي انساني متخصص و مجرب يكي از بزرگترين شركت هاي حفاري در كشور است كه عمليات حفاري چاه هاي نفت و گاز را با 74 دستگاه حفاري خشكي و دريايي سبك، سنگين و فوق سنگين در اقصي نقاط ميهن اسلامي به انجام مي رساند.

مکوندي همچنين از تدوین مجموعه مقررات حفاری ایران بعد از گذشت 5 سال تلاش و کوشش خبر داد و گفت: نسخه نرم افزای این مجموعه آماده شده و به زودی در سایت شرکت ملی حفاری ایران قرار می گیرد.  
 
وی تصریح کرد: این کار پژوهشی با همکاری دانشگاه صنعت نفت حفاری، مناطق نفت خیزجنوب به ثمر نشسته است و شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت خیزجنوب به عنوان ناظر در این کار پژوهشی فعالیت می کردند.  
 
مکوندي پایین بودن نرخ روزانه دستگاه حفاری  و سخت بودن فرایند جذب نیروی کارشناس و متخصص را از چالش های عمده این شرکت عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص زمان بر و هزینه زیادی را می طلبد باید در این راستا فکر ی اندیشیده شود همچنین برای رفع موانع پایین بودن نرخ روزانه گازوئیل باید کارفرماین به صورت منطقی تعدیل نرخ گازوئیل به صورت بین المللی بررسی کنند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن