تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804919772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسکن اجتماعی را به بنیاد مسکن واگذار می کنیم/مسکن مهر خلاف فرمان امام(ره) در خصوص مسکن است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزیر راه و شهر سازی:
"مسکن اجتماعی" را به بنیاد مسکن واگذار می کنیم/"مسکن مهر" خلاف فرمان امام(ره) در خصوص مسکن است
آخوندی گفت: مسکن اجتماعی به دلیل کم‌حاشیه بودن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این بخش واگذار می‌شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی در سالروز افتتاح حساب 100 امام و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسکن اجتماعی از نظر من بازگشت به فرمان امام در خصوص مسکن است گفت: مسکن اجتماعی با فرمان تاریخی امام در حوزه سیاست‌گذاری مسکن سازگاری دارد و با سیاست‌های مقام معظم رهبری یکسان است.

وی در ادامه افزود: از نظر من مسکن اجتماعی دارای چند ویژگی از جمله آنکه موضوع مسکن با عنوان مسکن اجتماعی دارای ابعاد اجتماعی است و از مسائل فنی و اقتصادی نیز بسیار بااهمیت‌تر است.

آخوندی در ادامه اظهار داشت: تکیه بر بحث اجتماعی بودن بسیار مهم است و پیش از آنکه مسئله اقتصادی و فنی مطرح باشد یک مسئله اجتماعی به شمار می‌رود.

وی در ادامه توضیح داد: در بحث مسکن اجتماعی پایین‌ترین گروه‌های سطح درآمدی مورد بحث قرار می‌گیرند و ساخت این واحدها در مناطق مرغوب و قابل سکونت بسیار مهم است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: در گذشته مسکن مهر در مناطقی ساخته شد که قابل سکونت نبود.

آخوندی در ادامه گفت: در ابتدای انقلاب کار ساخت مسکن توسط مردم صورت می‌گرفت و وظیفه دولت تأمین زیربناها بود در مسکن اجتماعی نیز تقسیم کاری بین دولت و نهادهای عمومی داشته باشیم.


وزیر راه و شهرساز ی با اشاره به اینکه مسکن مهر خروج از فرمان امام (ره) برای ساخت مسکن بود گفت: عمده‌ترین مشکل مسکن مهر آن بود که مردم  را از مدیریت ساخت و مکان‌یابی جدا کرد و همین امر مشکل‌ساز برای متقاضیان بود.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌هایی را ابلاغ کرده که عبارت است از اصل 44 که عبارت است از تمامی اقداماتی که مردم می‌توانند انجام دهند دولت باید از آن خارج شود بنابراین مسکن یک اقدامی است که مردم می‌توانند آن را انجام دهند بنابراین دولت باید زیربناهای آن را آماده کند.

آخوندی درادامه به سیاست‌های مقاومتی رهبر اشاره کرد و گفت: در سیاست‌های مقاومتی تأکید بر افزایش بهره‌وری و ایجاد فضای خلاقانه توسط بخش خصوصی از فرمان‌های مقام معظم رهبری در سیاست‌های مقاومتی بوده بنابراین دولت باید زمینه‌ساز ورود بخش خصوصی شود و این بخش باید مجری باشد.

وی در ادامه افزود: باید برای گروه‌های کم‌درآمد گسترده کار کرد و دولت از درگیر شدن مستقیم خارج شود.

آخوندی با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در حال اجرا شدن است گفت: مسئله مسکن گروه‌های کم‌درآمد جدا از مسئله درمان، آموزش و اشتغال نیست تمامی این اقدامات یک مجموعه به هم پیوسته است که باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد:‌ برای مبارزه با فقر و مشکل اجتماعی باید طرح‌های اجتماعی بکار گیریم که مهم‌ترین آنها مسکن است.

وی با اشاره به اینکه طی هشت سال گذشته به شکل گسترده در مورد تمرکززدایی از شهرهای پرجمعیت صحبت شده است افزود: در ابتدای انقلاب جمعیت تهران سه میلیون نفر بود که با طرح‌های انجام شده مقرر شده بود که حداکثر جمعیت تهران به 7.5 میلیون نفر برسد که به دلیل عدم امکانات زیستی در تهران افزایش بیش از 7.5 میلیون نفر وجود نداشت ولی متأسفانه در حال حاضر جمعیت تهران به 8.6 میلیون نفر رسیده است.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده ظرفیت جمعیتی 11 میلیون نفری را دارد.

***سهم زمین 55 درصد قیمت مسکن است

آخوندی با اشاره به اینکه سهم زمین 55 درصد قیمت مسکن است گفت: در حال حاضر با توجه به تمرکز موجود در کشور سهم زمین در مسکن افزایش می‌یابد در حالی که ما قصد کاهش قیمت زمین از بخش مسکن را داریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: تنها با توزیع خوب جمعیت در سرزمین و فراهم کردن امکانات زندگی می‌توانیم قیمت زمین را کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای موفق با حاشیه کم است گفت: بنیاد مسکن در حال حاضر با سیاست‌های بسیار خوب مدیریت شده و توانسته در ساخت واحدهای مسکونی و آسیب‌دیده با سربلندی بیرون بیاید.

آخوندی در ادامه توضیح داد: ایجاد منظومه‌های روستایی و مدیریت ساخت و ساز واحدهای مسکن روستایی توسط این منظومه از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه بنیاد مسکن با توجه به داشتن سابقه خیرین مسکن‌ساز و سابقه همکاری خوب مأموریت ساخت مسکن اجتماعی را به این بخش واگذار می‌کنم.

آخوندی با بیان اینکه واحدهای مسکن اجتماعی باید در محل ‌های قابل سکونت ساخته شود گفت: باید این طرح با طرح بهسازی بافت‌های فرسوده تلفیق شود و در مراکزی که دارای سابقه تاریخی و فرهنگی است ساخته شود.

وزیر راه و شهرساز ی در ادامه توضیح داد: در صورتی که بنیاد مسکن بتواند ایده مسکن اجتماعی و ایده بازسازی بافت‌های فرسوده را در یک حوزه قرار دهد می‌تواند با موفقیت‌ از این طرح خارج شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه مکان‌یابی مسکن مهر خوب نبود اصلی‌ترین مشکل مسکن مهر نداشتن خدمات زیربنایی و روبنایی بوده که همین امر خلاف فرمان امام در خصوص مسکن مهر می‌باشد.

*** تحویل 700 هزار واحد مسکن مهر در سال‌جاری

وی با بیان اینکه در جلسه دو روز گذشته با بانک مسکن اقدامات فروش اقساطی یک میلیون از واحدهای مسکن مهر انجام شده است افزود: فروش اقساطی 700 هزار واحد مسکن مهر نیز برای امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه افزود: سعی خواهیم کرد ساخت اکثر واحدهای مسکن مهر در امسال به پایان برسد و تنها ساخت تعداد کمی از واحدهای مسکن مهر برای سال آینده باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه در زمان تحویل کشور به دولت ما وضعیت اقتصادی بسیار بد بود و در شرایط رکود تورمی قرار داشتیم گفت: تورم در زمان تحویل کشور به دولت ما 44درصد بود که در حال حاضر این میزان را کاهش داده‌ایم ولی متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از وضعیت رکود خارج شویم.

آخوندی در ادامه توضیح داد:‌ یکی از موتورهای اقتصادی که می‌تواند به خوبی عمل کند بخش مسکن است، طی جلسات متعددی که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی می‌کنیم بخش مسکن را فعال‌تر کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی هفته جاری با اعضای کمیسیون عمران جلسه‌ای برگزار کردیم و با هم فکری‌های انجام شده طرح پیش‌نویس مسکن اجتماعی و طرح جامع مسکن را ارائه کردیم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن