تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798720611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض‌ به تغییرات غیرمنطقی نباشند/ بلاتکلیفی ادامه‌دار تالار مولوی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی:
اعتراض‌ به تغییرات غیرمنطقی نباشند/ بلاتکلیفی ادامه‌دار تالار مولوی
دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییرات ایجاد شده در این دوره از جشنواره خواستار نقد و اعتراض‌های منطقی از عملکرد دبیرخانه این رویداد تئاتری شد و درباره وضعیت تالار مولوی برای حضور در جشنواره هفدهم تصریح کرد: هنوز تعمیرات تالار مولوی شروع نشده و احساس می‌کنم دانشگاه تهران اشتیاقی برای راه‌اندازی تالار مولوی ندارد.



به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش قائدی دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران روز چهارشنبه 20 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران در دبیرخانه این رویداد تئاتری با اشاره به ایجاد دگرگونی در ساختار و فراخوان جشنواره هفدهم توضیح داد: ما بخش‌های خیابانی و نمایشنامه‌خوانی را از جشنواره کنار گذاشتیم و در عین حال روند انتخاب آثار را هم تغییر دادیم. برای ما در این دوره از جشنواره کیفیت مهم بود و در عین حال هیچ سهمیه‌ای در جشنواره وجود نداشته و ندارد.

وی درباره استفاده از چهره‌های متفاوت و در عین حال شناخته‌شده تئاتر در هیأت داوران جشنواره با اشاره به همکاری نکردن برخی چهره‌های تئاتری و تئاتر دانشگاهی با جشنواره به دلیل بدبین بودن به روند تئاتر گفت: ما جهت حضور چهره‌های تئاتری منتقد برای همکاری با ما فراخوان می‌دهیم ولی این همکاری به معنی عقب کشیدن از ایده‌ها و برنامه‌های تئاتر دانشگاهی نیست. به دلیل حضور پیدا نکردن برخی چهره‌های تئاتری این اتفاق رخ می‌دهد که چهره‌هایی تکراری در هیأت داوران دوره‌های مختلف جشنواره تئاتر دانشگاهی دیده می‌شوند.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی با اشاره به وجود دو نوع رقابت در این دوره از جشنواره، یادآور شد: ما یک بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای داریم که به صورت مشترک بین دانشجویان تئاتری و دانشجویان غیر تئاتری شکل می‌گیرد. همچنین آثار دیگری که در این بخش حضور ندارند از سوی دانشجویان برگزیده بخش‌های مختلف دوره‌های گذشته جشنواره تئاتر دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و سه اثر برگزیده از نگاه دانشجویان معرفی و برای اجرای عمومی حمایت می‌شوند.

قائدی نحوه برگزاری بخش مدرسان تئاتر در جشنواره تئاتر دانشگاهی را معضلی آسیب زننده به آینده این جشنواره دانست و افزود: در ابتدا این بخش با هدف اجرای خروجی دوره‌های آموزشی اساتید با دانشجویان که در طول سال برگزار می‌شوند، برگزار شد ولی به مرور زمان تبدیل به بخشی شد که هر ساله چهره‌هایی ثابت در آن به اجرای اثر می‌پردازند. پیشنهاد بنده به دبیر دوره بعد جشنواره این است که در فراخوان درج شود که باید دانشگاهی که مدرس با دانشجویان آن اثری را تولید کرده و به جشنواره آمده، حمایت از اثر را عهده‌دار شود و نمایش مدنظر در دانشگاه مربوطه اجرا داشته باشد. وظیفه جشنواره تئاتر دانشگاهی تنها حمایت از دانشجویان است نه اساتید دانشگاهی که اکثرشان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند.

دبیر جشنواره هفدهم تئاتر دانشگاهی با بیان اینکه برای اولین بار در دوره‌های مختلف این جشنواره در دوره کنونی فراخوان بخش بین‌الملل به صورت مستقل منتشر شده است، درباره وضعیت آثار متقاضی شرکت در این بخش تأکید کرد: استقبال خوبی از گروه‌های معتبر دانشگاهی و حرفه‌ای از کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، انگلستان، لهستان، لیتوانی، روسیه، پاکستان، ترکیه، زیمبابوه و آفریقای جنوبی برای حضور در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی وجود داشت و در کل 20 اثر توسط هیأت انتخاب متشکل از فرهاد مهندس‌پور، مجید سرسنگی و سعید کشن‌فلاح مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر دانشگاهی هزینه‌های سفر و بلیت گروه‌های خارجی را متقبل نمی‌شود و تنها موظف به پرداخت هزینه‌های دکور و سالن اجراست، ادامه داد: در نهایت 4 نمایش «هملت» از دانشگاه صوفیای بلغارستان، «من کی هستم» از ایتالیا، «گزارش به آکادمی» از دانشگاه اشتوتگارد آلمان و نمایشی حرفه‌ای به کارگردانی پرفسور ژوکوفسکی مدیر سابق انیستیتو گروتفسکی از کشور لهستان که اثری فیزیکال است، برای حضور در جشنواره هفدهم انتخاب شدند. قرار است کارگردان‌های این آثار در طول جشنواره نیز متد اجرایی خود را در قالب کارگاه آموزش دهند.

قائدی اعتراض را از خصوصیات تئاتر دانشگاهی دانست و در عین حال از دانشجویان و چهره‌های تئاتری خواستار نقد و اعتراض منطقی شد. این فعال تئاتر دانشگاهی در این خصوص گفت: خواهشم این است که نقدها منطقی باشد و دانشجویان نوک پیکان را بر اساس اعتراض‌هایی غیر منطقی به سوی ما نگیرند. اینکه روز اختتامیه جشنواره نیمی از حاضران سالن روی صحنه بروند و جایزه بگیرند، اتفاق خوبی نیست و ماراتن تئاتر دانشگاهی اینگونه معنا پیدا نمی‌کند.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با اشاره به تغییر در ساختار کلیشه‌ای برگزاری بخش تجلیل در جشنواره‌های تئاتر دانشگاهی، از کاهش 30 درصدی بودجه جشنواره خبر داد و گفت: ما وزارتخانه جدید را مقصر این کاهش نمی‌دانم زیرا در همه ارگان‌های دیگر نظیر مرکز هنرهای نمایشی هم این وضعیت بودجه را شاهد هستیم. در فراخوان جشنواره به کیفیت توجه کردیم و در عین حال دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی نیز از ما حمایت کردند و قرار شد از گروه‌های شرکت کننده خود حمایت‌های مالی لازم را داشته باشند و در اهدای جوایز نیز این حمایت وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران هم حمایت‌های معنوی خود را از جشنواره خواهد داشت. مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با مدیریت آقای حسین طاهری هم همکاری خوبی با ما داشتند اما سالن‌های مرکز به عنوان متولی تئاتر که بخشی از ‌آن‌ها سهمیه دانشجویان تئاتری نیز هستند، در اختیار جشنواره قرار نگرفتند. متأسفانه معدود افرادی در بدنه مرکز هنرهای نمایشی تئاتر دانشگاهی را درک می‌کنند. البته امسال برای اولین بار و با حمایت اتابک نادری کارگاه نمایش تئاتر شهر در اختیار جشنواره قرار گرفت و تالار هنر و اداره تئاتر و همچنین سالن اصلی تئاتر شهر برای برگزاری مراسم اختتامیه، به جشنواره اختصاص پیدا کردند.

قائدی درباره وضعیت تالار مولوی در جشنواره هفدهم تئاتر دانشگاهی ایران با اشاره به ملاقاتی که مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، تصریح کرد: ملاقات مثبتی داشتیم و اعلام شد که تالار مولوی تا زمان برگزاری جشنواره تعمیرات خود را به پایان می‌رساند ولی شواهد نشان می‌دهد که تعمیر و آماده سازی تالار مولوی تا زمان برگزاری جشنواره اتفاق نمی‌افتد. روزشمار جشنواره شروع شده ولی هنوز بازسازی تالار مولوی شروع نشده است. تعجب بنده از این است که خانه تئاتر، مرکز هنرهای نمایشی و هنرمندان واکنشی در قبال وضعیت تالار مولوی نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنم دانشگاه تهران اشتیاقی برای راه‌اندازی تالار مولوی ندارد، یادآور شد: اگر تالار مولوی با همین شرایطی که دارد در اختیار جشنواره قرار بگیرد باز هم از آن استفاده خواهیم کرد ولی باید بدانیم که وضعیت تالار مولوی همچون زخمی کهنه با ما هست. از هر مدیر و مسئولی که می‌تواند وضعیت تالار مولوی را بهبود بخشد خواستارم مشکل این سالن تئاتری را حل کند، این خواسته قلبی همه دانشجویان است.

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی تصریح کرد: گفته می‌شود که بودجه تعمیر و آماده سازی تالار مولوی در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته است اما نمی‌دانیم چرا این اقدام انجام نمی‌شود.


۱۳۹۳/۱/۲۰ - ۱۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن