تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815595942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش مراودات تجاری و توسعه روابط اقتصادی با اندونزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش مراودات تجاری و توسعه روابط اقتصادی با اندونزی شیراز - ایرنا ، یک هیات اقتصادی و تجار یاز کشور اندونزی در دیار با اعضای اتاق بازرگانی شیراز بر لزوم توسعه مراودات تجاری و توسعه روابط اقتصادی تاکید کردند و یاد آور شدند : افزایش و توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور ایران و اندونزی به تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور می انجامد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، در نشست مشترک هیات اقتصادی هشت نفره از کشور اندونزی با مسولان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی شیراز سفر این هیات آغازی برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور توصیف شد.
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این نشست با بیان این که در مقوله فعالیت بخش خصوصی خیلی قایل به ایجاد قید و بندها و مراسم و تشریفات نیستیم، گفت: باید به تشکیلات و فعالان بخش خصوصی اجازه دهیم آزادانه رفت و آمدهای اقتصادی خود را برقرار کنند؛ زیرا قرار گرفتن در قاب نظارتی صرف ما را به جایی نخواهد رساند.
فریدون فرقانی در دیدار با هیأت اقتصادی اندونزیایی با تأکید بر این که برای خروج از شرایط تحریم گسترش مراودات تجاری اولین باب در توسعه اقتصادی است، افزود: در راستای استفاده مطلوب از شرایط حاکم و ایجاد رونق اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار باید به هیأ تهای تجاری به دید سفیران اقتصادی نگاه کنیم و با گسترش مراودات تجاری تحریم ها را پشت سر گذاریم.
وی به مزایای نسبی و پتانسیل ها و قابلیت های بسیار فراوان آستان در زمینه های مختلف اقتصادی اشاره کرد و گفت: متأسفانه ظرفیت های فارس و شیراز آن گونه که باید معرفی نشده لذا حضور هیأتهای تجاری فرصت مناسبی برای معرفی این قابلیت ها به ویژه در کشورهای مسلمان و دوست در جهت توسعه توریسم و گردشگری می باشد.
فرقانی از حضور رسمی هیأت 50 نفره اقتصادی اندونزی طی دو ماه آینده در شهر شیراز سخن گفت و تصریح کرد: در راستای هدفمند نمودن نشست های اقتصادی اطلاعات لازم در اختیار فعالان اقتصادی استان قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم دروازه های تجارت شیراز به روی دنیا باز شود و مراودات و تعاملات اقتصادی در بخش های مختلف گسترش یابد.
فرقانی از آمادگی اتاق بازرگانی شیراز برای راه اندازی میز همکاری تجاری در اتاق شیراز خبر داد و گفت: باید از هر فرصت اقتصادی برای توسعه روابط تجاری و مبادلات اقتصادی استفاده کرد.
در این نشست فعالان اقتصادی کشور اندونزی از وجود فضای مناسب برای گسترش مبادلات تجاری سخن گفته و عمده نیازهای وارداتی خود را در بخش های مواد اولیه پتروشیمی، قیر، خرما، خشکبار و میوه های خشک ایرانی اعلام نمودند.
محسن حیدری از سازمان بازرگانی استان فارس نیز در این نشست با ارائه آماری از میزان واردات کشور اندونزی، گفت: کشور اندونزی واردات هفت میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی و شیمیایی و واردات شش میلیارد دلاری محصولات پلاستیکی از کشورهای دیگر را دارد.
وی با اشاره به اینکه کشور اندونزی لاستیک، لوازم خانگی، کاغذ و محصولات چوبی را به کشورهای دیگر صادر می کند، افزود: آمارها نشان می دهد که استان فارس به عنوان یکی اهداف تجاری کشور اندونزی، قیر و محصولات پتروشیمی را به کشور اندونزی صادر می کند.
حیدری با اشاره به ورود لوازم خانگی و کاغذ از کشور اندونزی به استان فارس، اظهار کرد: با توجه به همین ظرفیت های تجاری لازم است که روابط اقتصادی بین طرفین افزایش یابد.ک/2
677
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن