تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820467278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشته های جاده های گیلان نوروز امسال برغم افزایش ورود مسافر کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشته های جاده های گیلان نوروز امسال برغم افزایش ورود مسافر کاهش یافت رشت - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از کاهش 20 درصدی تلفات جاده ای استان برغم افزایش هفت و سه دهم درصدی ورود مسافر در نوروز امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ شعبانعلی خاوری ˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: این آمار نتیجه فرهنگ سازی ، تلاش رسانه ها و تعامل پلیس و دستگاه های متولی است.
وی با اشاره به تلاش این نهاد برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی افزود: افزایش هفت و سه دهم درصدی ورود مسافر در ارائه خدمات از سوی اداره کل راه و شهرسازی گیلان خللی ایجاد نکرد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه یک میلیون و 164 هزار و 230 خودرو نوروز امسال وارد استان شد، گفت: با تلاش دستگاه های اجرایی ، گیلان رتبه سوم کشوری در کاهش تلفات جاده ای را کسب کرد.
خاوری در ادامه بر تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان برای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب و نامگذاری سال جاری تحت عنوان اقتصاد ، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی معظم له تاکید کرد.
وی استفاده از امکانات معین و مدیریت هزینه پروژه ها را از راهبردهای این نهاد برای تحقق شعار امسال عنوان کرد و گفت: استفاده از دو روش نوین بازیافت گرم آسفالت و روش تثبیت در زیرسازی بخشی از راه های استان در سال جاری از راهکارهای تحقق این هدف است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تقویت فرهنگ کار و ادامه روحیه جهادی کارکنان اداره کل راه وشهرسازی گیلان را از دیگر راهکارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری عنوان کرد .
خاوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود هشت هزار و 860 راه روستایی در استان ، آسفالته بودن تنها سه هزار و 500 کیلومتر از این راه ها را از مشکلات موجود عنوان کرد .
وی افزود: شاخص متوسط آسفالت راه روستایی در کشور 54 درصد و در گیلان 44 درصد است و باید برای جبران این عقب ماندگی بیشتر تلاش شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: با کمک روستاییان و از طریق خودیاری برای تامین آسفالت، راه و شهرسازی این آمادگی را دارد تا 50 درصد امکانات آسفالت راه های روستایی از جمله قیر و زیرسازی را فراهم کند.
خاوری همچنین با تاکید بر اهمیت نگهداری راهها و تاسیسات موجود خاطرنشان کرد: بر اساس مقیاس جهانی دو تا پنج درصد ارزش راه ها باید صرف نگهداری راه ها و تاسیسات آن شود و این در حالیست که این رقم در گیلان باید 600میلیارد تومان باشد که به حدود 20 میلیارد تومان می رسد.
وی همچنین فرسودگی ماشین آلات راه و شهرسازی گیلان را از مشکلات مهم این بخش عنوان کرد و گفت: حدود 300 دستگاه ماشین آلات سنگین با عمر بیش از 23 سال در استان وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبار و نوسازی است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت بیش از 53هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان اشاره و خاطر نشان کرد: از این میزان تا پایان سال گذشته ، حدود41 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شد .
خاوری ادامه داد: تلاش بر این است تا 14 هزار و 757 مسکن مهر بخش تعاونی نیز با سیاستگذاری و بلوک بندی های انجام گرفته به صاحبان آنها تحویل داده شود .
وی همچنین از آماده سازی طرح جامع شهرهای استان خبرداد و گفت: از 52 شهر استان به جز هفت شهر مرزی و دو شهر رشت و لاهیجان طرح جامع مابقی شهرها تصویب شده است .
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به بازرسی از یک هزار و یکصد پروانه از شش هزارو 800 پروانه ساخت صادرشده در سال گذشته گفت: بیش از 95 درصد این پروانه ها تخلف داشته اند که بخش زیادی از آنها تخلف شهرسازی از جمله رعایت نکردن سطح اشغال، تراکم و تعداد طبقات بوده است.
خاوری همچنین با اشاره به دو پروژه مهم استان یعنی 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین و راه آهن نیز خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا مشکلات ترافیکی این محور تا تکمیل نهایی با راهکارهایی از جمله آماده سازی چهارکیلومتر از این محور تا قبل از تونل منجیل و چهاربانده کردن محور رودبار به منجیل رفع شود و در صورت تحقق فاینانس پروژه راه آهن تا سال 94 به بهره برداری برسد.ک/2
7292/603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن