تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820792339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد گروه ویژه اکران برای فیلم‌های «هنر و تجربه»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران
ایجاد گروه ویژه اکران برای فیلم‌های «هنر و تجربه»
نخستین جلسه شوراي صنفي اكران در سال 93 صبح دوشنبه 18 فروردين با محوريت اكران نوروزي سينماها با حضور حجت الله ایوبی رئيس سازمان سينمايي و محمد احسانی معاون آثار و فعاليت هاي سينمايي برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، در شروع نخستین جلسه شوراي صنفي اكران 93 حجت الله ايوبي با تبريك سال نو و خشنودي از حال خوب سينماي ايران، ابراز اميدواري كرد كه اين شور و نشاط تا پايان سال حفظ  شود . وي  با تأكيد بر صداقت و امانتداري شوراي صنفي اكران گفت: بناي ما بر اين است كه كل سازمان سينمايي در يك اتاق شيشه اي باشد كه همه تصميم گيري ها در آن شفاف و بدون شائبه خواهد بود. رئيس سازمان سينمايي در بخش ديگري از سخنان خود به اين نكته اشاره كرد كه فقر و نداري و تبعيض گرچه می‌توانند عامل اختلاف باشند اما آنچه مهم است احساس تبعيض يا مورد تبعيض واقع شدن است كه با شفافيت و توضيح درست مي توان آن را رفع و به همدلي رسيد . ايوبي در ادامه گفت: با توجه به اطلاعاتي كه از فيلم هاي در دست ساخت داريم، سال آتي را براي سينماي كشور بسيار خوب پيش بيني مي كنيم. وقتي فضاي دوستي و صميميت همراه با صداقت حاكم باشد فضاي فيلمها هم مثبت و درست خواهد بود و پروژه هاي پر اميدي ساخته خواهد شد . ايوبي همچنين با تأكيد بر اجراي صحيح اكران فيلم هاي مخاطب خاص و اهميت اين موضوع براي سينماي كشور گفت: در همه جاي دنيا اين گونه فيلم ها اكران مي شود اما نبايد باري بر دوش سينماداران و سينماگران باشد و به همين دلیل سياست ما بر حمايت از اكران اين گونه  فيلم كه به نام سينماي «هنر و تجربه» نام گذاري شده خواهد بود و به همين منظور جمعي از فعالان و نخبگان سينمايي طرحي را در دست دارند كه به زودي و پس از نهايي شدن با همكاري شوراي صنفي اكران به مرحله اجرا گذاشته مي شود . در ادامه، ابوالحسن داوودي رئيس شوراي صنفي اكران نيز با استقبال از طرح اكران فيلم هاي هنري با توجه به حمايت دولت از اين گونه فيلم ها، بر تعيين حدود، ضوابط و معيارهاي دقيق انتخاب فيلمهاي اين گروه سينمايي تأكيد كرد. رئيس سازمان سينمايي در ادامه بحث با تأكيد مجدد بر حمايت از اكران فيلم هاي گروه «هنر و تجربه» اعلام داشت كه گروهي خبره وظيفه انتخاب و معرفي فيلم هاي هنري را براي تعيين نوبت اكران به شوراي صنفي به عهده خواهد داشت و در آغاز اين طرح نيز بر اكران چند اثر برجسته هنري تأكيد شده است . ايوبي در پايان سخنانش و پيش از ترك جلسه شوراي صنفي، ضمن سپاس از اعضاي شورا گفت: مديران سينمايي نهايت سعي و كوشش خود را در  دوري از حاشيه ها و رسيدن به فضاي مطلوب براي سينما به كار خواهند بست. در ادامه محمد احسانی معاون آثار و فعاليت هاي سينمايي، ضمن تبريك سال جديد به اعضاي شوراي صنفي اكران و تشكر از زحمات اين شورا در اكران موفق نوروز امسال براي سينماي ايران سالي موفق آرزو كرد . بنا براين گزارش، اعضای شوراي صنفي نمايش نيز با تبريك سال نو به اهالي سينما بر آمادگي شوراي صنفي اكران و نمايش در اين فضاي همدلي و صميميت و همراهي با مجموعه سينماي ايران تأكيد كردند.  محمد رضا فرجي، مرتضی شایسته، ابوالحسن داوودي، مجيد قاري زاده، محمد نيك بين، غلامرضا فرجي، و محمد رضا صابري در این جلسه حضور داشتند.


۱۳۹۳/۱/۱۹ - ۰۹:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن