تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804040582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شهرکرد:به روز شدن هیاتهای مذهبی راه مقابله با دشمن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه شهرکرد:به روز شدن هیاتهای مذهبی راه مقابله با دشمن است شهرکرد-ایرنا-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت:محتوا سازی و به روز شدن هیات های مذهبی راه مقابله با دشمن است.


به گزارش ایرنا،حجت الاسلام ˈمحمد علی نکونام ˈ در دیدار با شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان استان با تاکید بر لزوم محتوا سازی و به روز شدن هیات های مذهبی، تنها راه مقابله با شمرهای زمان را عمل به این دو مولفه اصلی دانست.
وی گفت:جوانان مومن با اخلاص و انگیزه ای مضاعف در عرصه حضور یافتند و ایام فاطمیه را به عاشورایی دیگر تبدیل کردند که حق هم در قبال شهادت زهرا (س) این چنین است.
حجت الاسلام نکونام عاشورای حسینی را محصول حرکت فاطمی دانست و تصریح کرد: حرکت زشت و نازیبای هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س)و تلاش برای غصب خلافت الهی و کج روی ها آن دوران موجب شد که نه نتها فاجعه عاشورا بلکه به دنبال آن جنایت ها دیگر تا امروز تاریخ رقم بخورد.
وی تکفیری ها، وهابیت خبیث، متحجرین زیر علم اسلام و مستکبرین غربی و شرقی را خلق کنندگان فجایع امروز در دنیا دانست و افزود: اگر در گذشته امت اسلامی شاهد کج روی و هتک حرمت به ساحت مقدس ائمه معصومین بوده اکنون نیز این کج روی ها و فاجعه سازی هاادامه دارد.
حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه انسان خدا شناس، حقیقت طلب و به معنای واقعی کلمه مومن در برابر این فجایع و کج روی ها سکوت نخواهد کرد، هدایت گری و بصیرت افزایی در جامعه را یکی از وظایف و رسالت های سنگین هیئت های مذهبی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اکنون جبهه هدایتگری باید در مقابل جبهه کج روی و انحرافات محکم و استوار بجنگد،هیات های مذهبی را سربازان خط مقدم این جبهه جنگ نرم عنوان کرد و افزود: امروز هیئت های مذهبی باید عَلم هدایتگری خود را بلند کرده و پا به پای این جریان منحرف اختلاف افکن حرکت کنند و با عقل، منطق و استدلال راه حقیقت و اسلام ناب را برای جامعه تشریح کنند.
حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه حقیقت و اسلام ناب چیزی جز راه اهل بیت نیست، خاطرنشان کرد: در عالم هستی حقیقتی استوارتر و الهی تر جز خاندان رسالت و ائمه اطهار وجود ندارد و هر کس بخواهد که به اسلام روی بیاورد باید به این حقیقت الهی تمسک داشته باشد.
وی هیات های مذهبی را مفتخر به پرچم داری این راه پر رهرو و الهی دانست و با بیان اینکه ادامه این راه بسیار سخت و پر فراز و نشیب است تصریح کرد: راهی که هیئت های مذهبی در آن قدم گذاشته اند بسیار سخت و پر فراز و نشیب است چرا که باید حقیقت اسلام و راه اهل بیت را در جامعه زنده نکه داشت.
حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه هیات داری تنها در سینه زنی، مداحی، روضه خوانی و این گونه فعالیت ها خلاصه نمی شود، تصریح کرد: هیئت های مذهبی وظیفه دارند که حقیقت واقعی اسلام و اهل بیت را در عالم متجلی کنند و با استفاده از هر ابزاری برای زنده نگه داشتن این حقایق تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه این راه تنها با سینه زنی و اشک ریختن زنده نخواهد ماند، اظهار کرد: برپایی مجالس عزاداری و سینه زنی از ظواهر بسیار زیبا و نقش آفرین در هیئت های مذهبی است که باید به آن پایبند باشیم اما این ها به تنهایی نمی تواند حقیقت واقعی اسلام و اهل بیت را در جامعه زنده نگه دارد.
حجت الاسلام نکونام محتوا سازی در هیات را تنها راه زنده نگه داشتن این حقیقت ناب دانست و افزود: تنها چیزی که می تواند حقیقت واقعی اسلام و اهل بیت را در جامعه به معنای واقعی کلمه پر رهرو و ثابت نگه دارد محتوا سازی و به روز بودن است.
وی با بیان اینکه همه چیز در هیات ها باید محتوا داشته باشد، محتوای صحیح را موجب جهت گیری سالم جامعه دانست و افزود: اگر محتوا در جامعه صحیح و پاک باشد به یقین جهت گیری ها و اعمال و رفتار نیز سالم و الهی خواهد شد.
حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه هیات های مذهبی یزیدها و شمرها زمان را به مردم معرفی کنند، غفلت ازیزید ها زمان و سرگرم شدن به یزید 1400 سال گذشته را موجب خوشحالی و کینه توزی بیشتر دشمنان دانست.
وی تصریح کرد: طبق فرموده شهید مطهری شمرها و یزیدهای زمان خود را به مردم بشناسانید چرا که اکنون شمرها و یزیدها زمان به جان حقیقت اسلام و اهل بیت افتاده اند و تلاش می کنند که علی ها و حسین های زمان را از میان بردارند و کفر، طاغوت و ستم را جایگزین آن کنند.
حجت الاسلام نکونام با طرح این سوال که آیا کسانی که شام غریبان برای خانواده شهدای هسته ای آفریده اند با شمرهای زمان امام حسین (ع) تفاوت دارند ؟تصریح کرد: به یقین این شمرهایی که خانواده شهدای هسته ای و شهید خلیلی را به عزا و ماتم نشانده اند با شمرهای گذشته هیچ تفاوتی ندارد چرا که هر دو آنها با هدف سرکوب اسلام و حقیت لایزال او پا به عرصه گذاشته اند.
به گفته وی،در حال حاضر تمام مراکز دینی ما باید توپ خانه هایی برای مقابله با این جریانات باشند و در این راستا هیات های مذهبی نیز در هدایتگری جامعه و سرکوب این شمرها مسئولیتی خطیر دارند.
حجت الاسلام نکونام بیان احادیث اهل بیت، انس با قرآن و معارف الهی، بیان تفاسیر قرآن و نهج البلاغه، برگزاری کلاس های امام شناسی و حدیث شناسی و استفاده از سخنرانان مجرب را در محتوا بخشی و جذب جوانان به هیئت نقش آفرین و موثر دانست.
وی با بیان اینکه هیات ها باید در تمام سال زنده و پویا باشند، از حرکت مقطعی برخی هیئت ها در ایام خاص انتقاد کرد و افزود: هیات ها باید تمام سال زنده باشند و در راستای تربیت انسان ها با تقوا و مومن و استکبار ستیز تلاش کند چرا که اکنون ما برای پیشرفت به جوانانی نیاز داریم که دلشان سراسر از کینه و دشمنی نسبت به استکبار و کفر باشد.
حجت الاسلام نکونام گفت:هیات ها باید جوانانی به معنای واقعی کلمه اهل تولی و تبری را تربیت کنند و به طور قطع ترسیم این اهداف بلند برای هیات ها کار آنان را بسیار سخت خواهد کرد
به گزارش ایرنا،امام جمعه شهرکرد از تلاش و حضور با اخلاص هیات های مذهبی در برگزاری مراسم ایام فاطمیه اول و دوم و روز شهادت حضرت زهرا (س) تقدیر کرد.
7359
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن