تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814690008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به بهانه درگذشت پیر اهل قلم کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

به بهانه درگذشت پیر اهل قلم کرمانشاه کرمانشاه - ایرنا - بامداد دهم فروردین ماه 93 ˈمحمدباقر احمدیˈ یکی از پیشکسوتان رسانه دارفانی را وداع گفت و روزی تلخ و فراموش نشدنی را برای اهالی مطبوعات و خبرگزاری های استان کرمانشاه در حافظه تاریخ ثبت کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مرحوم احمدی یکی از پیشکسوتان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود که در 78 سالگی به علت سرطان کبد چشم از جهان فروبست.
افرادی که از نزدیک با مرحوم احمدی آشنایی داشته اند، وی را از پیشکسوتان فعال و خستگی ناپذیر عرصه خبر و اطلاع رسانی می دانند و معتقدند که تلاش و انگیزه کاری این پیر اهل قلم باید الگوی کاری تمامی فعالان این عرصه قرار گیرد.
مشاور مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه مرحوم احمدی از نیروهای فعال و ایثارگر خبرگزاری و مطبوعات کرمانشاه بود، گفت: این پیشکسوت خستگی ناپذیر توانست در دوران های مختلف، شاهکارهای متعددی از خود به یادگار بگذارد.
ˈعلیرضا خزاییˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وی در سال 57 و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر خبرگزاری ˈایرناˈ کرمانشاه فعالیت داشت و رویدادهای مهم انقلاب را به اطلاع مردم می رساند.
رییس اسبق ایرنا مرکز کرمانشاه ادامه داد: مرحوم احمدی در دوران جنگ تحمیلی نیز یکی از پرتلاش ترین خبرنگاران اخبار دفاع مقدس بود و در اکثر عملیات های نظامی غرب و شمال غرب کشور بعنوان خبرنگار حضور داشت و به سرعت اخبار جنگ را به تهران مخابره می کرد.
خزایی، با اشاره به روحیه خستگی ناپذیر مرحوم احمدی در اطلاع رسانی اخبار و وقایع، اظهار داشت: وی حتی بعد از اینکه در خبرگزاری ˈایرناˈ بازنشسته شد از عرصه خبر جدا نشد و فعالیت خود را در مطبوعات ادامه داد.
وی از مرحوم احمدی به عنوان شخصیتی مومن، فرهیخته و مجرب در کار یاد کرد و گفت: ذوق، پشتکار و استعداد خبرنگاری قابل تحسین این پیشکسوت کرمانشاهی باید برای تمامی خبرنگاران الگو باشد.
یک کارشناس رسانه نیز گفت: مرحوم احمدی اهل قلم، بی ادعا، صادق و متدین بود که عمر خویش را صرف خدمت و اطلاع رسانی به مردم کرد.
ˈرسول شکری نیاˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وی در طول زندگی خویش، لحظه ای از قلم زدن و اطلاع رسانی غافل نبود و بیشتر اخبارش مورد استفاده رسانه های مختلف قرار می گرفت.
وی با بیان اینکه بنده بیش از چند دهه با ایشان آشنایی داشتم و در سفرهای مختلف همسفر ایشان بودم، گفت: از مهم ترین ویژگی های اخلاقی این نیروی متعهد، داشتن ارتباطی قلبی با خداوند متعال و حال و هوای معنوی خاص بود.
شکری نیا ادامه داد: از دیگر خصوصیات بارز ایشان این بود که حرف دلش را بیان می کرد و هیچگاه اهل تملق و چاپلوسی و یا سوء استفاده از موقعیت نبود و حتی برای یک بار هم درخواستی از مسوولان استان نکرد.
وی گفت: این پیشکسوت رسانه در کار خویش حرفه ای بود و همه اهالی رسانه و مطبوعات باید از وی الگوگیری کنند.
رییس اسبق خبرگزاری فارس کرمانشاه ادامه داد: انتظار می رود خبرگزاری ها و مطبوعات استان کرمانشاه با همکاری اداره کل ارشاد، سرای روزنامه نگاران و خانه مطبوعات، گنجینه ای ارزشمند از آثار ایشان را جمع آوری و منتشر کنند.
وی گفت: نباید از کنار مرگ افراد بزرگی چون مرحوم محمدباقر احمدی به سادگی گذشت.
سخنگوی خانه مطبوعات کشور نیز اظهار داشت: مرحوم احمدی، فردی بود که با شخصیت متین و آرامش، همواره مورد توجه خبرنگاران جوان بود.
ˈفریدون معتمدیانˈ به خبرنگار ایرنا افزود: تلاش، بردباری و عشق به انجام کار از دیگر ویژگی های شخصیتی این پیشکسوت رسانه بود.
رییس خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: شخصیت مرحوم احمدی از دو جنبه تعهد به کار و داشتن اخلاق و متانت قابل تامل است و اهالی قلم باید وی را الگوی کاری خویش قرار دهند.
مرحوم محمد باقر احمدی بیش از 35 سال در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه به عنوان خبرنگار و رییس فعالیت کرد تا اینکه در سال 80 به افتخار بازنشستگی نایل شد.
وی نقش مهمی در اطلاع رسانی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشت و در هشت سال جنگ تحمیلی در اکثر عملیات های غرب کشور حضوری فعال داشت.
این پیشسکوت عرصه رسانه بعد از بازنشستگی نیز سال ها در مطبوعات محلی قلم زد و در اسفند ماه سال گذشته در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان کرمانشاه به عنوان فعال رسانه ای و پیشکسوت مورد تجلیل قرار گرفت.
این پیر اهل قلم کرمانشاهی قبل از استخدام در خبرگزاری جمهوری اسلامی، دو سال به عنوان آموزگار و شش سال نیز به عنوان سرپرست برنامه رادیو کردی کرمانشاه مشغول به فعالیت بود.
567/7456 /537
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن