تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814791330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد ضعیف و اقدامات موازی در فرهنگ روزنه ورود دشمن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: امام جمعه کرج: عملکرد ضعیف و اقدامات موازی در فرهنگ روزنه ورود دشمن است خبرگزاری پانا:نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت:عملکرد ضعیف ما و كارهای موازی، سایشی، بدون مبنای دینی و بکارگیری افرادی که کارشناس و اهل فن نیستند موجب باز شدن عرصه برای دشمنان می شود.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ فروردين ساعت 14:45



به گزارش خبرگزاری پانا؛حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در نخستین گردهمایی رسمی مدیران استان در سال جدید كه تحت عنوان « گردهمایی ائمه جمعه با مدیران استان» در سالن میلاد تشكیل شد از ابعاد مختلف به تبیین راهبردهای مقام معظم رهبری در سال جدید پرداخت و نقشه راه ترسیم شده مدیران را باردیگر مرور كرد.
  وی در بدو امر علت عدم حضور نمایندگان مجلس را در این گردهمایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این عدم حضور موجب شائبه نشود از آنجا كه دید و بازدید ها بین مسئولان ممكن است ادامه داشته باشد و این امر نیز با روحیه جهادی نمی سازد این گردهمایی در نخستین روزهای كاری شكل گرفت و به جهت تعدد برنامه ها به این روز كه اتفاقاً زمان حضور نمایندگان در مجلس است تقارن یافت.
  وی افزود:  این گردهمایی آخرین دید و بازدیدهای نوروزی درسال جدید است و از این به بعد مسئولان با همت جهادی باید كار و فعالیت رسمی را دراستان آغاز كنند.
   نماینده ولی فقیه در شهرستان كرج در مقدمه ضمن اشاره به شعار سال جدید كه تحت عنوان « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»نامگذاری شده است، بیستم فروردین ماه سالروز« قطع رابطه ایران ما با آمریكا وفناوری هسته ای» را نشانه پیشرفت كشور دانست و تصریح كرد: تحریم های اخیر علیه كشورمان نیز از آثار قطع این رابطه است اتقافی كه خوداتكایی و استقلال داخلی را رقم زد و باید آن را حفظ کرد. وی در ادامه به دشمنی های مداوم غرب علیه ایران در طول سی و پنج سال اخیر اشاره كرد و خاطر نشان شد: نظام سطه در طول این مدت انواع دشمنی ها را بر ما روا داشته اما موفق نشده است و رهبری معظم انقلاب نیز با توجه به همین موضوع نامگذاری امسال را داشته اند هر چند در سالهای مختلف این موضوع را بیان کرده اند.
  حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه نگاه وسیع و بسیط مقام معظم رهبری را در چشم اندازی کلان در شعار سال تبیین کرد و گفت: مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به مبانی ارزشی و با نگاهی راهبردی افق های پیش روی کشور را ترسیم کرده اند.
   امام جمعه كرج در ادامه  دو روش هجمه های دشمن علیه ملت و مردم را مورد واکاوی قرار داد و اظهار داشت: « استحاله» و « ایجاد یأس در تداوم انقلاب از سوی مردم» رویکردی است که امروز دشمن آن را دنبال می کند.
  وی افزود: دشمن با استهاله اعتقادات مردم را نشانه گرفته تا مردم در عقاید انقلابی  و مسائل اسلامی ضعیف و بی تفاوت شوند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: اگر در  بحث فرهنگی شاهد تزلزل باشیم آثار آن نظام سیاسی را نیز شعاع خود قرار خواهد داد چرا که هدف دشمن زمین گیر ساختن مردم از تداوم مسیر انقلاب با ابزار اقتصاد است.
  وی افزود: بنابراین مسئله فرهنگ از امور مهم  و استراتژیک ما به شمار رفته و  لذا تعبیر رهبری نیز از فرهنگ به عنوان هوا نشان از اهمیت این موضوع است.
  عملکرد ضعیف و اقدامات موازی در فرهنگ روزنه ورود دشمن
امام جمعه کرج در ادامه مسیر فرا روی مدیران نیز در مدیریت فرهنگی ترسیم ساخت و گفت: همه چیز مربوط به قدرت است عملکرد ضعیف ما و كارهای موازی، سایشی، بدون مبنای دینی و بکارگیری افرادی که کارشناس و اهل فن نیستند موجب باز شدن عرصه برای دشمنان می شود.
  وی تصریح کرد: عملکرد منفعلانه و ایجابی ما موجب دامن زدن به این امر خواهد شد بنابراین لازم است که با بصیرت امور فرهنگی را رصد و اهداف آتی دشمن را پیش بینی کنیم.
  مدیران در خط مقدم پیش بینی استراتژی های دشمن باشند
امام جمعه گفت: در دوران دفاع مقدس نیز به همین شکل بوده است ؛ در جنگ فرماندهان باید حركت را پیش بینی و بر اساس آن نحوه دفاع را استراتژی چینی می کردند امروز هم همین گونه است؛ مدیران توانمند باید بتوانند ترفندهای دشمن را در تمامی ابعاد پیش بینی کنند و برای آن برنامه ریزی کنند.
  نماینده ولی فقیه در ادامه با بیان اینکه امروز باید فعال در مقابل دشمن ایستاد؛ افزود: دشمن علاوه بر تبلیغات بر مردم  فشار وارد می کند تا ملت از انقلاب دلسرد شود.
  برای پیشرفت باید قوی شد و قوی باقی ماند
وی در ادامه سخنان خود را به بیانات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس بسط داد و اینگونه تکمیل بیان کرد: باید قوی شد و قوی ماند این راه قوت مهم است تا قوی نشویم پیشرفت نمی کنیم و نگاه ما دائم باید به رو به جلو و کلان باشد.
شاخص های ارتقاء « صنعت و فرهنگ» در استان بومی شود
  امام جمعه کرج گفت: در دو بعد كلان و استانی،باید شاخص های صنعت و فرهنگ به صورت بومی شده ارتقا یابد.
  البرز چهره ای تمام نما از وضعیت کلی سراسر کشور است
وی با بیان اینکه تنوع اقوام همواره برای این استان فرصت بوده است؛گفت: تجلی تلاش های کشور در تمامی ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... را باید در استان البرز دید چرا که این استان جلوه ای از تنوع اقوام سراسر کشور است.
نماینده ولی فقیه بیان کرد: با این رویکرد باید به البرز نگریست و برای آن طرح و برنامه ریخت.
  امام جمعه کرج در ادامه پیروی از ولایت فقیه و آموزه های دینی را به مدیران توصیه کرد و یاد آور شد: انقلاب به خون 260 هزار شهید آغشته است و تارو  پود آن برگرفته از  احكام خداوند است بنابراین در ساختار سیاسی،اقتصادی، فرهنگی و.. باید این  احكام اسلامی رخنه داشته باشد و از آن در هر طرح و برنامه ای بکار گرفته شود.
  وی افزود: ولایت مطلق فقیه، اصلی است كه باعث عزت ما و نظام ما با سایر نظام ها است، انسان فقیهی كه مسئولیت راهبردی واجرایی نظام را عهده دارد و اقتدار نظام ما هم به آن متكی است و اگر بخواهیم فوی بمانیم تفكر بسیجی و تقویت آن در مدیریت های راهبردی باید دنبال شود.
  امام جمعه کرج گفت:  این تفكر یك دكترین برای ما است و لازمه قوی شدن برخورداری از شبكه مدیرانی است كه هم تعهد و هم تخصص دارند، یعنی محور كارشان دانش بنیان است و از روی گزاف سخن نمی گویند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن