واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
نویسنده سریال نوروزی شبکه دو با تاکید بر اینکه «خوب، بد، زشت» بنیان خانواده را جدی گرفته بود، بیان کرد: امیدوارم این کار به دل مردم نشسته باشد؛ چرا که این مجموعه در عین حال که طنز بود به خانواده توجه زیادی کرد. بابک کایدان در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در سریال «خوب، بد، زشت»، سعی کردیم واقعگرایانه پیش برویم. وی در ادامه درخصوص متن سریال نوروزی «خوب، بد، زشت» توضیح داد: متنی که در ابتدا برای این سریال نوشته شده بود به دلیل یکسری مشکلات جدی که از سوی معاونت سیما عنوان شد، از اول نگارش شد و طرح این سریال از «ب» بسمالله تا قسمت 15 تغییر پیدا کرد. در شرایطی که ما وقت کمی داشتیم ولی در عین حال با بازیگران جلسه جداگانه گذاشتیم تا ایدههایشان را بازگو کنند به جهت اینکه بازیگر نقشش را دوست داشته باشد. این نویسنده در بخش دیگری از گفتوگوی خود با اشاره به ایدهی اولیه سریال «خوب، بد، زشت» یادآور شد: این سریال در شرایطی که زمان کمی داشتیم نیاز به همکاری گروهی داشت؛ یعنی در واقع به همان اندازه که بازیگران در طراحی قصهها و ارائه ایده در شخصیتهای داستان نقش داشتند، آقای منوچهر هادی هم به عنوان کارگردان در قصه دخیل بود و نکتههایی را ارائه میداد؛ با وجود فشردگی کار و اینکه آقای هادی به عنوان کارگردان باید روی بخشهای دیگر متمرکز میشد، با این حال تمام مراحل نگارش را جز به جز را با ایشان چک میکردم. او سپس با بیان اینکه قصه «خوب، بد، زشت» از 7 دی ماه سال 92 نگارش شد، به خبرنگار ایسنا گفت: 23 دی ماه سال 92 بود که این سریال با هفت قسمت کامل از فیلمنامه کلید خورد و خدا را شکر تمام عوامل تولید و بازیگران لنگ فیلمنامه نبودند؛ چرا که فیلنامه موجود بود ضمن اینکه فضای این کار هم کاملا دوستانه پیش رفت. نویسنده سریال «خوب، بد، زشت» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در شرایطی که کارها با فیلمنامه ناقص کلید می خورد، چقدر به بازی بازیگر آسیب وارد میشود؟ خاطرنشان کرد: ابتدا باید بگویم که ما آسیبهای فیلمنامه ای را در تجربه کارهای قبلیمان داشتیم و در این کار سعی کریم مقابل این آسیبها را بگیریم بر این اساس در سریال «خوب، بد، زشت» ابتدا به یک طرح کلی رسیدیم که در آن بازیگران مطلع بودند که سرانجامشان چیست. حتی بازیگران فرعی کار هم میدانستند قرار است به کدام جهت بروند؛ ضمن اینکه زمانی که کار کلید خورد تقریبا نصف فیلمنامه آماده بود و بازیگران میدانستند با چه فیلمنامهای طرف هستند ولی به نظر من کار درست این است که قبل از کلید خوردن یک کار، فیلمنامه به شکل کامل آماده باشد و بازیگران سر فرصت متن را بخوانند و فرصتی برای تحلیل و دور خوانی قصه داشته باشند. نویسنده سریال «خداحافظ بچه» در عین حال تاکید کرد: کار 15 قسمتی نوشتن در طول یک ماه واقعا دشوار است. جا دارد بگویم همه دوستان در سریال «خوب، بد، زشت» کمک کردند تا در نهایت به یک متن معقولی برسیم اما طبیعتا هر چه زمان بیشتری به یک کار اختصاص بدهیم شتابزدگیها هم در فیلمنامه بوجود نمیآید. او پس از عوامل سریال نوروزی شبکه دو به خاطر همکاری صمیمیشان تشکر کرد. کایدان در ادامه درباره اینکه بر چه اساسی شخصیتهای این مجموعه با اسم واقعی خودشان طراحی شدند؟ گفت: این ایده برایمان خیلی پیچیده نبود؛ چرا که ما برای کاراکترهایمان دنبال اسم میگشتیم و به دلیل اینکه زمان کمی هم داشتیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که از اسم خود بازیگران استفاده کنیم چرا که احساس کردیم با این اتفاق هم بازیگر بیشتر به نقشش نزدیک میشود و هم اینکه مخاطب با کاراکتر احساس صمیمت بیشتری میکند. نویسنده سریال «خوب، بد، زشت» در پایان گفتوگوی خود از نگارش یک سریال 60 قسمتی با مضمون طنز خبر داد و گفت: اخیرا صحبتهایی درخصوص ساخت یک سریال طنز شبانه 60 - 70 قسمتی شده است که با ژانر طنز همراه است اما به دلیل اینکه هنوز به طور کامل به قطعیت نرسیده نمیتوانم کاملا اعلام کنم ولی می توانم بگویم که کارگردانی آنرا آقای هادی بر عهده خواهد داشت. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]