تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806668505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه آبزي‌پروري با ايجاد شهرك آبزيان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یک نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
توسعه "آبزي‌پروري" با ايجاد "شهرك آبزيان"
یک نماینده مجلس گفت: ايجاد شهرك آبزيان كه بتواند از توليد به مصرف فعاليت داشته باشد بهترين را ه براي توسعه آبزي‌پروري است.


سيد راضي نوري عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه آبزي‌پروري در ايران هنوز به آن جايگاه موردنظر نرسيده، اظهار داشت: در سال‌هاي اخير قدم‌هايي براي توسعه آبزي‌پروري برداشته شد، ولي به آن هدفي كه در سياست‌هاي كلي جهاد كشاورزي براي تأمين مايحتاج سرانه ماهي براي مصرف داخلي در نظر بود هنوز فاصله داريم.

وي ادامه داد: طبق بحث‌هايي كه در كميسيون با مجمع شد، آبزي‌پروري بر اساس سياست‌هاي كلي تعيين شده در برنامه‌هاي پنج ساله توسعه چهارم و پنجم هنوز به نتيجه مطلوب نرسيده است.

وي افزود: در برنامه‌ريزي‌ها، استان‌هايي مدنظر هستند كه ظرفيت بيشتري براي توليد آبزيان دارند كه برنامه ديگر استان‌ها از نظر ميزان آبي كه مايحتج آبزيان سردابي و گرمابي يا خاوياري باشد در جاهاي مختلف فرق مي‌كند ولي روي هم رفته آنچه كه بايد در نظر داشته باشيم مقدار مصرف سرانه است كه فاصله زيادي با هدف تعيين شده وجود دارد.

نوری در خصوص مشكلات در حوزه آبزي‌پروري گفت: يكي از مشكلات ما صدور مجوز براي آبزي‌پروري است كه دولت مي‌تواند اين مشكل را حل كند، در حال حاضر مهم‌ترين مشكل ما مسئله كمبود آب است كه سازمان آب و برق اين اجازه را به مجموعه‌اي كه به دنبال مجوز براي قانوني كردن فعاليت خود هستند، نمي‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: مسئله ديگر تسهيلاتي است كه بايد در اختيار پرورش‌دهندگان قرار بگيرد كه به خاطر مشكلات و موانع اداري براي متقاضيان ايجاد مي‌شود بسياري از اين كار منصرف مي‌شوند.

وي در ادامه درباره راهكار توسعه آبزي‌پروري گفت: ايجاد شهرك آبزيان كه بتواند از توليد به مصرف فعاليت داشته باشد بهترين راه براي توسعه آبزي‌پروري است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: حتي در بخش توليد با پرورش ماهيان كوچكي كه به مصرف بازار برسد و با صنعتي كردن آن با ارزش افزوده بالا كمك بسياري مي‌كند تا گامي بلند در جهت توسعه آن برداريم.

وي در خصوص اينكه آبزي‌پروري چه اندازه مي‌تواند در اشتغال‌زايي موثر باشد گفت: تأسيس شهرك آبزيان اگر به صورت كلاسيك و ايده‌ال تعريف شود نيروي انساني بسياري را در اختيار خواهد گرفت.

نوری ادامه داد: اگر در بازاريابي چه در سطح داخلي و چه در سطح خارجي محصولات را به صورت صنعتي صادر كنيم به راحتي طبق آمار كارشناسان مي‌توان اشتغال‌زايي پايدار را بوجود آورد.

وي تصريح كرد: طبق نظر كارشناسان اگر به شيلات در استان خوزستان سرو سامان بدهيم درآمد حاصل از آن تا دو برابر نفت خواهد بود. با فرصت دادن به اين مجموعه علاوه بر اشتغال‌زايي باعث رونق اقتصادي در كل كشور خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در زمينه صادرات در اين حوزه نیز گفت: در حال حاضر ما بازار داخلي خودمان را تأمين نكرديم؛ در زمينه ماهي خاويار شايد حرفي براي گفتن داشته باشيم و ماهي خاوياري كه اكنون پرورش مي‌دهيم بايد در برنامه كلي جهاد كشاورزي بخصوص شيلات باشد.

انتهاي پيام/





تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن