تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814873184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعال سیاسی: رسانه ها و دولت برای رونق مطبوعات به هم اطمینان کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فعال سیاسی: رسانه ها و دولت برای رونق مطبوعات به هم اطمینان کنند تهران - ایرنا - یک فعال سیاسی برای رونق مطبوعات در شرایط کنونی، از مطبوعات و دولت خواست تا به یکدیگر اطمینان کنند.


احمد پورنجاتی روزشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: مطبوعات همیشه جایگاه مهمی برای ارتباط با افکار عمومی به ویژه با توجه به شرایط اجتماعی پرتب و تاب و پر تحول جامعه ما داشته و در سال های اخیر نیز، گرچه با فراز و نشیب ها و یا محدودیت هایی ناشی از بی تدبیری هایی در سطوح مدیریتی یا در عرصه فعالیت مطبوعات همراه بوده است ولی چشم انداز فعالیت مطبوعات به خصوص با توجه به حضور یک رقیب مهمی به نام فضای مجازی، اهمیت مطبوعات را دو چندان کرده است.
وی تاکید کرد: در فضای مجازی که یک امکان ارتباطی، دست کم برای بخشی از جامعه فراهم شده و از طرف دیگر در این فضا که هم آسان و هم بی تکلف است، جنبه های منفی نیز در آن بی قاعده و بی قواره است باید موضوع مطبوعات به عنوان یک مساله بسیار مهم مورد توجه مدیران مربوط قرار گیرد.
این فعال سیاسی گفت: با توجه به مقتضیات کنونی باید برای مطبوعات چشم انداز تعریف کرد و به خصوص از همفکری دست اندرکاران مطبوعات فارغ از گرایش های سیاسی خاص و فارغ از کاربردهای غیرمطبوعاتی بهره برد.
وی خواستار توجه به مطبوعات به عنوان واسطه افکار عمومی شد و اضافه کرد: یکی از مصائب مطبوعات در کشور ما که در غیاب فعالیت های جدی حزبی صورت می گیرد این است که بعضی از واسطه های افکار عمومی به ابزار اراده های سیاسی تبدیل می شوند در حالی که باید کاری کرد تا ضمن تامین امنیت حرفه ای مطبوعات، شرایطی را ایجاد کرد که به بهتر شدن ارتباط مطبوعات و رسانه ها با مردم منجر شود.
پورنجاتی در ادامه خواستار توجه به سهم مطبوعات در سبد هزینه خانوارهای ایرانی شد و گفت: من متاسفم که بگویم مجموع شمارگان مطبوعات نه تنها رو به افزایش نبوده که رو به کاهش بوده و اگر مجله یا نشریه ای تیرا‍ژ بالایی دارد به دلیل ویژگی غیرمطبوعاتی آن چه تجاری و چه ویژگی های سیاسی، امنیتی و خبرسازی آن است.
وی همچنین گفت: در مرحله اول، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در مرحله دوم دست اندرکاران مطبوعات به عنوان صاحبان این کار بایستی از موضع صیانت از سلامت و حرفه ای شدن این کار دفاع کنند و با هم همکاری کنند که پیش نیاز همه این مسائل، این است که به هم اعتماد کنند.
این فعال سیاسی افزود: در این شرایط هم مطبوعات باید به دولت اطمینان کند و هم دولت به معنای عام آن یعنی حاکمیت، دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی و دیگر ارگان ها به مطبوعات اعتماد کنند.
پورنجاتی در پایان خواستار چاره اندیشی برای موج سازی هایی شد که در حاشیه بستر اصلی فعالیت های سیاسی، اجتماعی و رسانه ای در کشور بوجود می آید که گاهی اوقات نیز فرع، مزید بر اصل می شود و از بخش های متولی قدرتش بیشتر است و با آنها باید تعیین تکلیف فیصله بخشی شود تا مطبوعات بتوانند رونق بیشتری بگیرند.
فراهنگ(4)**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن